Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam E46 330d 2003r z silnikiem 204KM z automatem.

Mam pytanie odnośnie automatu, na zimnej skrzyni czuć jak by z opóźnieniem ruszała po wrzuceniu na D lub R, po rozgrzaniu jest tylko gorzej, po ostrym rozgrzaniu skrzyni rusza bardzo ciężko po wrzuceniu na D oraz R + ślizga się po mocnym dodaniu gazu na każdym biegu, czym skrzynia bardziej rozgrzana tym gorzej.

Auto zakupiłem z tym uszkodzeniem, czy może to być sprzęgło hydrokinetyczne czy odrazu skrzynia?

Opublikowano

Spuściłem olej, jest czysty, widać że nie zmieniany napewno od nowości, śrubki nie ruszane, przebieg 205tys km.

Odkręciłem misę a tam sporo opiłków, jak silnik chodził słychać było jakieś blaszki z okolic sprzęgła.

Czy spróbować wymienić sprzęgło, wszystko wyczyścić i zalać nowy olej? Warto tak zrobić czy już na 100% po skrzyni.

Opublikowano
jak silnik chodził słychać było jakieś blaszki z okolic sprzęgła.

 

Jednym z elementów sprzegła hydrokinetycznego jest turbina z łopatkami ,jeśli jest uszkodzona możę dawać takie odgłosy,

oraz powodować niepoprawne działanie sprzegła.

Opublikowano

Było sporo opiłków w misie, ale drobniutkich nie wyczuwalnych pod palcami, może to właśnie ze sprzęgłą.

Macie jakieś namiary na dobrego gościa od regeneracji sprzęgła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gm powoli się z Tobą żegna, tu nie ma miejsca na półśrodki niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak to inna komora, to nie jest wszystko w jednym obiegu oleju, olej raz zalany jest do końca i nie filtrowany przez filtr?

To z czego te opiłki? Przecież z tarczek raczej jest czarny muł. a olej nie jest nawet czarny, wyjąłem płytę sterującą i zawory, w siteczkach nie było opiłków.

No nic zaryzykuje swoją robotę i zregeneruje sprzęgło, zobaczę jak będzie chodziło.

Opublikowano
90% przypadkow gdy GM w E46 swiruje to wina uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego. Nie daje wiary ale ja bym tez zaryzykował regeneracje i dobre przeplukanie skrzyni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mocno polemizowałbym z tymi 90% :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wszystko okaże się jak przyjdzie zregenerowane sprzęgło.

Mam inny problem, potrzebne mi są 2 śruby głowicy, wciska się tam pompę vacum, przykręcone są nimi taka jak by klapa i do tych śrub przykręca się pokrywę zaworów, urwały mi się 2szt :mad2:

Nie mogę namierzyć w katalogu BMW


PS. Nie przychodzą mi powiadomienia o odpowiedzi, wie ktoś dla czego?

Opublikowano
Od tej obejmy pompy vacum i do nich też przykręca się pokrywę zaworów. Są tylko 2 takie śruby
Opublikowano

To nie te śruby, dzwoniłem do serwisu. Nie da się ich dostać. Są w komplecie z głowicą.

Dorwałem gościa który twierdzi że ma gdzieś takie śruby, zobaczymy.

Opublikowano
Ma ktoś może momenty dokręcania śrub jarzma wtryskiwacza i pokrywy zaworów, przydało by mi się też moment dokręcania wałków rozrządu oraz zębatki łańcucha do wałka rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko znajdziesz tu.

Pod tym linkiem masz wtryski. Są linki do momentów dokręcania

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330d-lim/repair-manuals/11-engine/11-12-cylinder-head-with-lid/P5ihjKn

Pokrywę masz tu z tego co widzę.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330d-lim/repair-manuals/11-engine/11-12-cylinder-head-with-lid/BoIlsJK

Na tej stronie znajdziesz wszystko co i jak rozebrać i poskręcać.

Opublikowano
Złożyłem dzisiaj skrzynię biegów, konwerter zregenerowany, odpalam auto a tu gorzej niż wcześniej, dalej słychać jakieś brzęczenie od sprzęgła, myślę sobie że to pewnie jakieś odgłosy może z silnika, ale tak wrzucam D i R na zmianę dodaje gazu, próbuję, aż tu nagle coś walnęło i dźwięki ucichły, ale teraz już auto w ogóle nie reaguje na zmianę biegu i dodanie gazu, padło chyba sprzęgło na amen, już nie wspomnę że źle wyważyli i czuć na pace wibracje. Ciekawe jak będą się zapatrywać na reklamację ci co to naprawiali, jutro do nich dzwonię.
Opublikowano
A niby jak mogłem to zrobić? I odgłosy były ewidentnie od sprzęgła. Tak coś walnęło że pompa napewno tak by nie zrobiłą.
Opublikowano
Konwerter ma wcięcia w które wchodzą łapki pompy oleju. Jeśli niewłaściwie był włozony konwerter na wałek skrzyni i na łapki pompy, to montując skrzynię przyblokowałeś pompę oleju. Puki nie pękła, to jakoś się obracała. Potem umarła. To moja teoria. Niekoniecznie musi się sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.