Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Miałem problem z modułem komfortu (centralny, czujniki paliwa, kontrolka ręcznego, brak klimy itp. - wszystko to za co odpowiada moduł JBE). Wymieniłem na drugi używany o takich samych numerach (znalazłem jedyny taki w Szwecji). Wszystko zaczęło działać idealnie. Wczoraj zabrałem się wymianę środka drzwi. Odłączyłem całą wiązke, mechanizm szyby i zamek i tak zostawiłem samochód na noc. Dzisiaj przyszedłem, aby dokończyć, a ku mojemu zdziwieniu aku był całkowicie rozładowany, po podładowaniu okazało się, że znowu powróciły wszystkie dawne usterki niesprawnego modułu. OBD jest bezpośrednio podłączone pod moduł, więc nie jestem w stanie sprawdzić nawet samochodu komputerem, ponieważ nie ma połączenia. Co mogło być tego przyczyną? Nie mam pojęcia do kogo się zwrócić o pomoc, ponieważ mało kto się na tym zna.

Przeleję dwie stówy osobie, która poda mi rozwiązanie i dzięki temu zażegnam problem raz na zawsze. Jest to niejako akt desperacji z mojej strony, ale wolę spróbować najpierw uzyskać pomoc tutaj, niż od razu stawiać do serwisu. Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelką pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to nie wymagał? VIN, przebieg, kody wyposażenia etc. wszystko powinno zostać przepisane.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Samochód musiał samoistnie przypisać to do nowego modułu, ponieważ wszystkie systemy działały perfekcyjnie, tak więc nie podejmowałem już żadnych innych kroków. Chyba, że się mylę i powinien być dokodowany, ale brak kodowania nie spowodowałby nagłego rozwalenia modułu, ponieważ tak to wygląda jakby był kompletnie martwy jak stary.


[Aktualizacja] Udało mi się uruchomić samochód. Mam do wymiany alternator albo regulator napięcia. Na włączonym silniku pokazuje mi 15v i nie spada pod obciążeniem. Tylko czy to mogło rozwalić moduł?

Opublikowano

Fabrycznie samochód powinien mieć napięcie ładowania na poziomie 14.4 do 14.7 Volta, więc jeśli nie specjalnie przekracza 15v to bym się wstrzymał z wymianą.

Co do kodowania :) pozostawię to bez komentarza.

Opublikowano
Tylko, że napięcie 15v jest po pierwsze nie stabilne czyli wahania od 14,90 do 15,10 bez żadnego obciążenia, a po drugie pod obciążeniem (światła, ogrzewanie) nie spada chociaż powinno, bo przecież wzrasta natężenie. To według Ciebie co może być przyczyną? Co mogę sprawdzić, jeśli założymy, że alternator jest dobry?
Opublikowano
Przy aku. Tak.

 

Napięcie na odłączonym ibs pokazuje w porządku, w granicach 14,5 - 14,6v. Na podłączonym ibs jest troche wyższe bo już 14,8- 14,9v. Z ibs'em od razu po odpaleniu mam wartości powyżej 15v, a po chwili spada i utrzymuje się właśnie w takim zakresie 14,8 -14,9v. Niby też nie jest, aż tak wysokie, ale tutaj to się nie znam. W obu przypadkach nie spada pod obciążeniem (światła długie, ogrzewanie). Może to dlatego, że mam 150A alternator i te funkcje nie powodują spadku napięcia ładowania.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kiedy robiles reset aku? Bo moze tu trzeba szukac przyczyny skoro z odlaczonym ibs napiecie sie normuje

 

Reset w znaczeniu takim, że odpinałem i podpinałem klemy ponownie, czy chodzi ci o ponowną adaptacje aku przez obd? Mechanik, który zajmuje się typowo BMW, stwierdził, że takie lekko podwyższone napięcie (ok. 15v) z podłączonym ibs to nic niezwykłego, ale ja sam nie mam pojęcia co o tym myśleć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.