Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam w zasadzie 2 pytania

Czy wszystkie seryjne 318D wersja CommonRail do ~2,500 obr/min są dość zmulone? Kiedy się wciska pedał gazu nie czuć, że ten samochód chce się rozpędzać, natomiast lepiej rozpędza się kiedy delikatnie operuje się pedałem gazu.


Czy podczas dodawania gazu(na postoju oczywiście), wąż idący od intercoolera do kolektora powinien być twardy, czy miękki? Aktualnie wąż mogę ściskać ręką, praktycznie bez większego problemu, czuć niby jakiś opór ale raczej delikatny. Aczkolwiek domyślam się, że nie jest to raczej miarodajny test, bo pewnie na postoju turbo może nie pompować powietrza, tak jak przy obciążeniu.


Samochód w ciągu ostatnich 3 lat zrobił może ~10,000km i to głównie po mieście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy i diagnostyka podczas jazdy w inpa, bez tego to ewentualnie tylko klasyczna ścieżka odzyskiwania mocy, czyli przewody podciśnienia, czyszczenie przetworników ciśnienia oraz egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wąż od intercoolera to chyba raczej powinien aż puchnąć po dodaniu gazu i to nie ważne czy na postoju czy nie. Można sprawdzić ciśnienie doładowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żadna tam przepływka. Wąż ci spadł gdzieś i doładowanie nie idzie w silnik. Patrzysz od turbiny do IC, potem od IC do EGR. Jak jest mała dziura to słychać świst, a jak spada wąż to już go tak nie słychać. Obstawiam że któryś od IC się odpiął, bo BMW wymyśliło se jakieś głupie zapinki zamiast opasek. Nawet na postoju jak gazujesz to wąż powinnien być twardy. Obejrzyj wszystkie węże.
Opublikowano
Dlaczego uważasz, że to nie przepływka? Obejrzeliśmy wszystkie przewody jakie mogłyby powodować ten problem i nic. Poza tym komputer wyrzuca błąd typu "Air charge control"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyrzuca taki błąd bo nie ma ciśnienia. To jaki ma błąd wyrzucać? Pierwsze dwa słupki od góry. Komp oczekuje że turbina da 2400 a twoja stoi na 1000 czyli ciśnienie atmosferyczne. Całe ciśnienie z turbiny idzie bokiem, albo turbina go nie daje. Jak chcesz się pozbyć 500zl na nową przepływkę to ok, ale wątpie żeby pomogło. Może wężyk ci spadł podciśnieniowy do sterowania turbiny. Ewidentnie turbina nie pompuje w silnik.
Opublikowano
Rozumiem do czego zmierzasz, niemniej jednak turbina nie stoi cały czas bo te wartości z prawej strony mimo wszystko wskakują do 1600. Wydaje mi się, że przy odpiętym wężu nie byłoby nawet tego, lub ewentualnie byłoby to słychać.
Opublikowano
Ja bym szukał nieszczelności w dolocie krok po kroku wraz ze sprawdzeniem IC (może gdzieś się rozszczelnil) , druga możliwość to już turbina się skończyła i nie wytwarza ciśnienia (sprawdź luzy na wirniku oraz czy nie jest zbyt zaolejona)

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Sprawdzę jeszcze raz cały dolot. Wykluczyłbym zły stan turbo, ten samochód ma 140k km(poważnie), natomiast zastanawiam się, czy o ile u mnie siedzi zmienna geometria(a w sumie nie sprawdzałem), to czy jest możliwość, że łopatki turbiny się "przycinają"?
Opublikowano

Masz zmienna geometrię, bardzo możliwe że łopatki są zapieczone lecz nie wiem czy aż tak słabo by to dmuchalo jak u Ciebie wręcz nie dmucha...

Skupił bym się jak pisałem wyżej sprawdzić dolot krok po kroku. Piszesz że przebieg 140tys i jesteś pewien w 100% tego przebiegu, jesteś pierwszym właścicielem tego pojazdu?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
druga możliwość to już turbina się skończyła

Dobrze mówi :cool2: znam ten błąd z tego jak moja skończyła się kiedyś na autostradzie :twisted: wrzuć błąd z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli dolot jest szczelny to turbina do sprawdzenia, ewentualnie wcześniej możesz zamienić jej przetwornik ciśnienia z tym od egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Prawdopodobnie uszkodzony jest przetwornik ciśnienia vel elektrozawór. Mierząc podciśnienie na linii elektrozawór - gruszka, po osiągnięciu pewnej wartości gwałtowanie spada. Link -> https://www.youtube.com/watch?v=EiWqWBijq6U


Po podpięciu podciśnienia bezpośrednio pod gruszkę sztanga ustawiła się w odpowiedniej pozycji. Po dodaniu lekko gazu w końcu usłyszałem lekki świst turbiny!

Czekam na zaworek i dam znać co po wymianie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.