Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !


Mam taki problem ,że po odpaleniu na biegu jałowym występują drgania silnika które są przenoszone na budę i czasami ale to rzadko czuć zapach benzyny w środku.Auto jest z LPG i dzisiaj postanowiłem podpiąć pod komputer i zobaczyć błędy wyszło ich tam łącznie 5 (wypadanie zapłonu,zbyt bogata mieszanka).


Wykasowałem je wszystkie po czym wykonałem ok.100km na samej benzynie i ponownie podpiąłem pod kompa powróciło tylko :

 

25 lambda probe heating probe 1

 

Czy to oznacza że sonda powoduje te błędy na lpg czy niekoniecznie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grzałka sondy przed katalizatorem na banku 1, ma ona wpływ na pracę. Wklej pozostałe błędy, pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond na wolnych obrotach po rozgrzaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Błędy:

25 lambda probe heating probe 1

228 lambda control tolerance bank 2

160 -------------- przepustnica

161 -------------- przepustnica

8 air flow meter

238 burning fail cylinder 1

239 burning fail cylinder 2

240 burning fail cylinder 3


Praca Sond Lambda:



Korekty Paliwowe:



Co do błędów z przepustnicą i przepływomierzem pojawiły się one na bank dzisiaj ,bo stałem w korku na autostradzie 2h w obfitym deszczu i po rozjechaniu się wcisnąłem mocniej pedał gazu zapaliła się kontrolka EML + kontrola trakcji.Auto mi zgasło na szczęście było to przy zatoczce odpaliło normalnie jednak do końca jazdy kontrolka trakcji nie zgasła.Przepraszam za jakość filmów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro nie wypada zapłon na benzynie to do sprawdzenia wtryskiwacze gazu, na wszelki wypadek możesz sprawdzić cewki cylindrów 1,2 i 3 ale obstawiam wtryskiwacze. Jeżeli chodzi o przepustnicę to zajrzyj do dme, czy wtyczki dobrze siedzą, czy jest sucho i wato obejrzeć samo dme czy nie ma przerw albo to po prostu przepustnica/jej wtyczka czy wiązka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cewki raczej bym odrzucił ,bo miałem już jedną padniętą i przy dojeździe do zakrętu na lpg auto potrafiło zgasnąć po wymianie wszystko wróciło do normy.Jeszcze tylko mam pytanie czy na podstawie filmików korekty paliwowe są ok i czy sondy faktycznie nie domagają (inpa laik).Instalacja ma w sumie ok. 3 miesięcy o ile przypominam sobie gazownik coś mówił o wypadaniu zapłonów więc może wymaga regulacji ,a przepustnicę oczywiście sprawdzę.Wczoraj jak robiłem te filmiki z fotelu pasażera to silnik na lpg tak nie równo chodził że myślałem ,że wyskoczy spod maski.


Btw. Dzięki za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Strasznie marne te filmy, aż oczy bolą(używaj programu do nagrywania ekranu), sond na banku 1 nie pracują a długoterminowych korekt paliwowych dla dużych obciążeń na banku 2 nie widzę nawet wartości, tam jest 12? Auto pracowało na gazie? Najlepiej skasuj adaptacje i pojeździj 50-100 km na samej benzynie, wtedy można oceniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam !


Mam taki problem ,że po odpaleniu na biegu jałowym występują drgania silnika które są przenoszone na budę i czasami ale to rzadko czuć zapach benzyny w środku.Auto jest z LPG i dzisiaj postanowiłem podpiąć pod komputer i zobaczyć błędy wyszło ich tam łącznie 5 (wypadanie zapłonu,zbyt bogata mieszanka).


Wykasowałem je wszystkie po czym wykonałem ok.100km na samej benzynie i ponownie podpiąłem pod kompa powróciło tylko :

 

25 lambda probe heating probe 1

 

Czy to oznacza że sonda powoduje te błędy na lpg czy niekoniecznie ?

 

Czesc te drzenie silnika to wystepuje tylko przy jlowych obrotach a jak dodasz gazu silnik chodzi rowno?

Ile ci pali samochod i przy jakiej jezdzie?

Pytam bo mam podobne objawy

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
A no witam ,tak drżenie występuje podczas postoju na P i przy staniu np. przy światłach na D czuć drgania silnika ,ale check ani nic się nie pali.Jak dodam gazu to silnik raczej chodzi równo żadnych falujących obrotów nie ma ,niekiedy na zewnątrz słyszę dziwną pracę tłumika ,ale nie kopci nic.Auto mi pali ok. 15-16l gazu w automacie podczas normalnej jazdy.Przyspieszenie na benzynie raczej jest ok ,bo ostatnio na drodze dwujezdniowej po wyjeździe z ronda sprawdziłem się z najsłabszą wersją Octavii RS w dieslu bodajże 8s/100 to spokojnie jej dałem rady.Przy wyprzedzaniu odczuwam lepsze przyspieszenie na benzynie jak przełączam od razu czuję taki zryw że auto idzie lepiej i ma lepszą elastykę niż na LPG.
Opublikowano

A moze to pompa powietrza wtornego? Czytalem, ze ona moze powodowac wyskakiwanie bledu sondy.

Wg mnie spalanie masz ok, wiec sonda chyba raczej sprawna i lewego powietrza nie ma.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

@Odświeżam


Byłem u gazownika i też stwierdził że sonda jest padnięta i daje niewłaściwą dawkę paliwa.Teraz jeszcze tylko mam pytanie w którym miejscu znajduję się sonda nr.1 przed katalizatorem i czy zakupiłem odpowiednią bo widzę że są też krótkie a ja mam regulacyjną przed katalizator 90cm.

Opublikowano
No to masz złą zakupioną, być może od wersji tylko z jedną sondą przed katem. Bo w silniku M54B30 sonda regulacyjna przed katalizatorem ma długość ok 32cm natomiast monitorująca za katem jest długa na 90 cm. Pierwszej sondy szukaj w kolektorze wydechowym w górnej części, po otwarciu maski z pewnością je znajdziesz. Tu schemacik --> https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT51-EUR-04-2001-E39-BMW-530i&diagId=11_7529
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Aaa to widocznie na aukcji wprowadzono mnie w błąd ,bo w opisie był silnik 3.0i m54 i że jest to sonda przed katalizator.Sondy w sumie są widoczne od razu po otwarciu maski tylko zdezorientowała mnie długość mojej do obecnych z tego powodu nie byłem pewny czy to o te chodzi.


@Dzięki za odp.

Opublikowano
Po wymianie sondy usunięciu błędów i ponownej adaptacji silnika napięcie sondy na banku 1 dalej jest stałe 0,4v. Próbowałem podmienić sondy jednak efekt jest taki sam.
Opublikowano
To może zasilanie sond kuleje?? Sprawdź czy we wtyczkach jest napięcie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ja stawiam na przytkany katalizator

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
To może zasilanie sond kuleje?? Sprawdź czy we wtyczkach jest napięcie

 

To chyba trzeba wykluczyć po próbowałem po podmieniać na różne sposoby i na banku 2 normalnie wszystkie sondy chodziły.


Jeszcze co zauważyłem to ,gdy na odpalonym silniku stanie się obok drzwi kierowcy czuć strasznym podmuch ciepłego powietrza spod spodu auta.


@Edit


Zrobiłem sobie test z odpiętą przepływką i o dziwo auto było żwawsze od dołu i płynniej przyspieszało czy to normalne zjawisko?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro masz inpa to nagraj masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania do ponad 6000 rpm, w ten sposób będzie wiadomo czy jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pogrzebałem trochę przy tych sondach i potem pojeździłem z podpiętym kompem okazuje się że sonda podczas jazdy pracuję ale praktycznie w zakresie niskiego i wysokiego napięcia tzn. z 0,1 skacze odrazu na 0,8 ale są to leniwe skoki.

Na postoju standardowo napięcie stoi w miejscu ,ale po wymianie tej sondy błędy wypadania zapłonu zniknęły i pozostał tylko ten błąd z podgrzewaniem sondy.Przy maksymalnym przyspieszeniu masa powietrza nie przekracza 400kg/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo za mało, powinno być ponad 600.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sugerować się tymi wskazaniami z inpy?


Na internecie wyczytałem że inpa może źle odczytywać pomiary ,jednak po odpięciu przepływomierza auto zrobiło się żwawsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdury, inpa pokazuje jak trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzisiaj zwróciłem uwagę że sonda monitorująca od banku pierwszego ma kolory kabelków odpowiednio żółty czerwony biały i czarny ,a regulacyjna czarny szary i 2x biały czy to tak ma być?


Dodam ,że jak kupowałem sondę to kupiłem pierw złą bo monitorującą za katem i posiada kolory ,również czarny szary i 2x biały ,a na zdjęciu sondy monitorującej na realoem sonda ma też kolory boschowskie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

@Odświeżam


Przy dojściu do przepustnicy wyjąłem też przepływomierz i pęknięty był ten celownik w zasadzie trzymał się na jednym zaczepie i chyba faktycznie ma prawo nie domagać bo jest fabryczny z lutego 2002r.

Edytowane przez Skrzypeq

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.