Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Odkąd posiadam auto mam z nim dwa problemy.

1. Szarpanie chwilę po zapaleniu auta, jak już zejdzie z ssania trzęsie wtedy silnikiem i jak ruszam to wyczuwalny jest początkowo brak mocy. W zimę dodatkowo przez pierwsze dwa kilometry jak silnik jest zimny to wydobywa się takie terkotanie jakby zawory i po zagrzaniu znika, latem tego tykania nie ma.

2. szarpanie autem czasami podczas ruszania (podskakiwanie auta), jak dam więcej gazu wtedy rusza z pierwszego biegu dobrze. Nie będzie to raczej sprzęgło bo dzieje się to czasami nie zawsze i nie ślizga na innych biegach.


Jeździłem po kilku mechanikach tylko jednemu mechanikowi udało się zdiagnozować, że w komputerze jak auto rano trzęsie wyszedł błąd EGR.


Teraz pytanie następujące czy te objawy to będzie na 100 % uszkodzony zawór EGR, bo zamierzam jechać do mechanika go wymienić tylko w silniku N43 jest on umiejscowiony z tyłu silnika i koszt robocizny przewyższa koszt części dlatego wolę się upewnić. Koszt wymiany to około 1600 zł z robocizną.

Dodam, że byłem na zabiegu czyszczenia egr (wodorowanie) niestety dużo to nie pomogło.

Edytowane przez neon93
Opublikowano

To wcale nie musi mieć związku z EGR.


Falowanie po odpaleniu - możliwe przyczyny: lejące wtryski, czujniki położenia wałków, pęknięta membrana odmy, dziura w dolocie, i pewnie jeszcze kilka innych.

Tykanie - nagraj i wrzuć film. Wtryskiwacze głośno chodzą i to może być to.

Podskakiwanie auta przy ruszaniu - zacznij od wymiany płynu hamulcowego.


Najlepiej jakbyś wrzucił listę błędów z inpy albo innego softu do diagnozy BMW. Do tego screena z adaptacjami mieszanki na wolnych obrotach.

Opublikowano

Niestety nie mam jak dodać błędów i wykresów bo to mechanik diagnozował.

Mechanicy dokładniej M-Auto w Katowcach zajmują się tylko BMW.

Powiedzieli, że wtryski wyglądają, że są ok.

Dodam jeszcze, że zimą na postoju zanim auto się nagrzało to strasznie kopcił na biało i mechanik też wskazał to na kolejny objaw EGR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno na to pójdą:) Ja w mojej okolicy nie znam takich co wymienią i jak nie ma poprawy to przeproszą i cię nie skasują. Fajnie by było jakbyś nagrał te rozmowę. Chętnie popatrze jak chłopaki sikają ze śmiechu na taką propozycję :cry2:
Opublikowano

A ja takich znam.

Jeśli uważają się za profesjonalistów i dbają w takim samym stopniu o swój wizerunek jak i o zadowolenie klienta, to powinni na to pójść.

Jeśli powyższe nie jest prawdą, to należy takich omijać szerokim łukiem.


(sory za offtop)

Opublikowano

Panowie nic nie wydumamy ;)

Umówiłem się na poniedziałek, że zostawię auto, że mają to sprawdzić na 100 % jeszcze raz i wtedy jak to będzie EGR to wymieniać, tak na zdrowy rozum i jak poczytałem o tym EGR to fatycznie to może być to zwłaszcza, że jak auto z rana trzęsło to podobno wyszedł im wtedy błąd EGR.

Dam znać jak odbiorę auto :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Panowie.

Odebrałem auto od mechanika.

Jednak nie wymieniałem EGR. .

Edytowane przez neon93
Opublikowano

To mogą być cewki, ale przy nierównej pracy jest wiele rzeczy do sprawdzenia.

Zrób taki test - odepnij obie wtyczki od elektrozaworów vanosa i odpal auto. Jeśli będzie pracował równo, to możesz mieć wyciągnięty łańcuch rozrządu.

Dobry elektryk sprawdzi oscyloskopem działanie czujników położenia wałków rozrządu i pracę cewek (możesz zapytać kolegę temsky740 z forum).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym oni diagnozowali wtryskiwacze? Jaki mają indeks? Zdecydowanie je obstawiam. Teoretycznie powinno wymienić się komplet a minimum parami (ten sam bank), ale miałem 120i n43, w którym wbrew zaleceniom, świadomie wymieniłem jeden i problemu już nie ma (wypadania zapłonu na tym cylindrze, nierówna praca).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziękuję za rady Panowie.

Spróbuję najpierw wymienić komplet cewek na firmy DELPHI takie jak teraz montuje BMW tylko bez znaczka BMW ;)

Bo moje cewki to praktycznie każda inna i nie wyglądają za fajnie jakieś brązowe na samym dole (takie opalone).

Mam je ubezpieczone po zakupie auta więc może uda mi się odzyskać za ich wymianę pieniądze.

Co do porady z odpięciem elektrozaworów to jest to bezpieczne ? Można tak uruchomić silnik ? Nie będzie jakiś błędów i nic się z autem nie stanie ?

Co do wtrysków to zostawię to na sam koniec bo dwóch mechaników mówiło, że raczej są okej a jednak to najdroższa zabawa. :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy robiłeś ten test z odpięciem vanosów, o którym pisałem wcześniej?

Przejedź się autem ze zdjętą górną osłoną silnika i opisz wrażenia akustyczne.


Czy ta dziura w przyspieszaniu jest w pełnym zakresie obrotów? Czy może najczęściej w przedziale 2-3k, a od 3k ciągnie już dobrze?

Jaki masz przebieg?


Gdybyś mógł wrzucić screeny z inpy (lambda, korekty, adaptacje vanosów i wtryskiwaczy) z pracy zimnego silnika to by było o wiele łatwiej.

Opublikowano

Wykresów z inpy nie mam jak wrzucić bo nie ogarniam tego :P

Te korekty dostałem od mechanika.

Nie robiłem jeszcze testu z odpiętymi zaworami bo podobno aso mówi, że rozrząd ok.

Ale ok, wykonam taki test w wolnej chwili i sprawdzę jak auto się zachowuje.

Co do tej dziury to jest ona z początku na samym dole. Jak już przycisnę i pojedzie to już później nie ma tej dziury.

Wgl według mnie jakoś szybko to auto gubi ssanie i może dlatego ? Ssanie działa niecałą minutę i obroty spadają.

Teraz w lato krótko to auto ma ssanie z początku.

Przebieg 146 tyś

Opublikowano

Poczyściłem elektrozawory w myjce ultradźwiękowej i alkoholu IPA.

Wyczyściłem także dokładnie przepustnicę.

Niestety efektów to nie dało.

Zakupiłem dobry diagnoster bluetooth pod OBD2

Jest on do bmw i posiada także funkcje kodowania (świateł, szyb itp).

Po czyszczeniu, odpaleniu, trzęsieniu i przejechaniu 10 KM pokazał pierwszy błąd : P0172 System Too Rich Bank 1 (za bogata mieszanka paliwa) : na to by wyglądało gdy strzelał miał brak mocy "dziura podczas startu" i telepanie autem na zimnym, ale mogło to być po czyszczeniu przepustnicy itp.

Następnie ten błąd skasowałem i odpaliłem auto po 8 godzinach postoju żeby wrócić z pracy do domu wtedy odpalił od razu ale chwilę na ssaniu pochodził i nagle auto zgasło :O (pierwszy raz zrobił coś takiego) Zapaliłem go ponownie i zaczęło oczywiście telepać samochodem na postoju. Chwilę postałem i ruszyłem - włączyłem diagnoster i pokazał błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze : P0304 Cylinder 4 Misfire Detected oraz 29D0 Cylinder 4 Misfire Detected.

Po zagrzaniu auto jechało normalnie - skasowałem błąd jeździłem rozgrzanym autem i błędów już na ciepłym nie było.

Diagnozer ten ma też zakładkę Emission Tests : tam zgłasza, że nie może zrobić testu bo Oxygen sensor nie jest gotowy (pewnie ten NOX, którego mam podobno błąd).

Jutro jak auto ostygnie (bo problem jest tylko na zimnym) odłączę te elektrozawory i zobaczę jak wtedy odpala.

Ostatnio kilka razy miał też nowy objaw, bardzo długo kręcił, zawsze odpalał od strzała a ostatnio z 3 razy zapalił po długim kręceniu a raz jak dłużej kręcił to zapalił i się ksztusił i po chwili załapał...

Może to być problem z czujnikiem wałka rozrządu ? Bo słyszałem, że dużo ludzi w N43 miało z tym czujnikiem problemy ?

ps. Cewki komplet nowe, świece pół roku mają.

Chcę tym autem jechać w sobotę w trasę (na wakacje) i ciekawe czy mi się uda .. ;(

Załączam kilka zrzutów z tego diagnostera.

de6d2285ee491.png

9089ca6e6e960.png

bca980ae99c87.png

be0b4f7534eb8.png

e66d562b89b51.png

Opublikowano

Tak, może to być problem czujnik wałka.

Sam u siebie wymieniłem oba, w zasadzie w ciemno, bo nie miałem jakichkolwiek błędów. Po tym zabiegu falowanie po odpaleniu u mnie zniknęło, ale to był jedyny problem jak dobrze pamiętam.

Jak chcesz mieć pewność, że to to, to trzeba by obejrzeć ich przebieg na oscyloskopie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będę powtarzał się do skutku..jaki indeks mają wtryskiwacze? Jaki masz przebieg? Nie ma nagrań parametrów podczas pracy silnika żeby mieć pewność, ale dalej będę obstawiał, że przyczyną jest wtryskiwacz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem ten czujnik wałka kupiłem oryg VDO

Zamieniałem go na dolotowy i wydechowy i nic to nie zmieniło, więc czujniki sprawne.

Odpinałem elektrozawory - brak zmian.

Zrobiłem trasę 400 km wlałem 98 i preparat do czyszczenia wtrysków.

Po całej trasie wyrzuciło błąd sondy lambda.

Następnie zamiast lepiej było coraz gorzej przy zapalaniu, na następny dzień po odpaleniu trzęsło autem i pierwszy raz wyskakiwała kontrolka silnika check engine, kontrolka ta migała auto chodziło tragicznie, pomagało zgaszenie i zapalenie ponownie, wtedy nie było kontroli, czasem też bardzo długo kręcił zanim zapalił. Po odczytaniu błędu wyszło, że wypada zapłon na czwartym cylindrze.

Poczyściłem świece i zamieniłem miejscami, cewki też zamieniłem - nic to nie dało. Świece były czarne końcówki najbardziej pierwsza (pierwszy cylinder).

Teraz zawsze po zapaleniu wypadał zapłon na czwartym trzeba było gasić i zapalać, oczywiście trzęsienie na luzie nadal jest na zimnym, całe auto tańczy ale obroty nie falują.

Dzisiaj już nie wypadł zapłon po zapaleniu, tylko strzelał na ssaniu z wydechu po przegazowaniu.

Dzisiaj ponownie przejechałem 400 km, błędów nie było tylko jeden po całej trasie - znowu sonda (musiała być zalewana).

Wszystko wygląda na to, że któryś wtrysk pada. Więc mechanicy zapewniający mnie, że wtryski są bardzo okej to mnie oszukali albo nie potrafią tego sprawdzić.

Załączam zdjęcia z błędów.


8459cd167ce5f.jpg

61dcc7ccb203e.jpg

282d1a0ab5def.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ista i sprawdzenie kilku parametrów, będzie potwierdzenie. Ale w ciemno możesz szukać nowego wtryskiwacza (teoretycznie powinno wymienić się komplet lub chociaż 2 sztuki z tego samego banku). Na przyszłość jeździj do kogoś kto ma oprogramowanie do bmw i umie z niego korzystać. Objawy są "książkowe".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zabezpieczenie odkręciłeś? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak ;)

Już sobie poradziłem, jeden na 4 banku tak mocno siedział, ze zrobiłem sobie ściągacz z nakrętki śruby i klucza dlugooo machalem na boki i szarpalem ale po kilku godzinach walki i zwątpień puścił skubany... ktoś go zle wsadził i jedna blaszka mocująca była wygięta i blokowała

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.