Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z odpalaniem a mianowicie:

Żeby udpalić muszę krećic baaaardzo długo i jak już odpala to jakby po kolei cylindry załączał... Doszedłem że brak w układzie ciśnienia. Tzn jak już odpali to jest dobrze ale zaraz po zgaszeniu ciśnienie znika, Zrobiłem obejście do pompy i jak załącze ją na chwile przed odpaleniem to dużo łatwiej odpala (po zbudowaniu ciśnienia).

Wymieniłem filtr z regulatorem i bez zmian.

I moje pytanie: Czy jest w układnie jakiś zawór jednokierunkowy lub coś w tym stylu? Na bmw store nic nie znalazłem takiego, chyba ze w pompie jest.

I tu drugie pytanie: Jak działa układ paliwowy w baku? zacząłem się do niego dobierać ale się pogubiłem, jest pompa z wejściem i wyjsciem paliwa (strona pasażera) a po drugiej stronie jest pływak i dochodzi tam przewod z paliwem ale do czego?

Dodam że mam webasto jeśli ma to jakikolwiek związek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy jakieś są? Jeżeli chodzi o zbiornik to przy połowie zbiornika paliwo ma być w prawej komorze, tam gdzie pompa, jak jest więcej to nadmiar jest w lewej i jest sukcesywnie przelewane do prawej komory.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czasami wali checkiem (błąd zbyt bogatej dawki bank 1 i 2) ale pojawia się podczas jazdy. Poza tym czysto.

Wskazówka pokazuje ze mam 15L paliwa w baku a w komorze po stronie kierowcy jest sporo paliwa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź szczelność dolotu oraz przepływomierz, pokaż korekty paliwowe po rozgrzaniu. Sprawdź w inpa lub ukrytym menu ile jest paliwa w poszczególnych komorach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawność pompy po pewnym czasie spada, i objawia się to właśnie tym co piszesz, zrób test, zanim uruchomisz samochód, przyciśnij lekko pedał gazu i trzymaj, włącz zapłon ze 3/4 razy (nie uruchamiaj silnika) później uruchom i zobacz jak wystartuje silnik, jak zapalił od strzała, pompa do wymiany
Opublikowano

Pompę wymieniłem, co prawda na używaną ale niepodobno żeby tak samo uszkodzona była...

Jest poprawa ale to ciągle nie to..

Dolot sprawdzony, przepływomierz też wymieniłem bo padł ale nie miało to wpływu na odpalanie.

Co do korekt to najpierw musze inpe zainstalować - jak tylko to zrobie to wrzuce.

Opublikowano

Zrobiłem też tak jak WojtekX napisał czyli kilkukrotne włączenie zapłonu. Niestety auto dalej nie odpala jak powinno. Jedyna rzecz chyba jaka została to pompa ssąca strumieniowa (nr części: 16116752839) w baku po stronie kierowcy.

Co myślicie?

Opublikowano

Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie na zaworku (takim jak w rowerze ;) ). Ewentualnie niektórzy stosują metodę spuszczania paliwa z listwy na pracującej pompie - wiadro 5l ma się napełnić chyba w minutę - ale nie sprawdzałem tego osobiście.

Ja miałem niedawno dziwne problemy z odpaleniem - na zimo startował od ręki, natomiast na gorąco coraz dłużej kręcił (w końcu nawet kilka sekund zanim zaskoczył). Sprawdzałem czujniki wałków oraz wału (podmieniałem z nowymi ori), komp nic nie pokazywał. W końcu wymieniłem pompę paliwa na nową i wszystko super, nawet na zimo zapala jeszcze bardziej gładko niż wcześniej, a na gorąco w ogóle nie ma problemów.

Masz LPG? Jak tak, to sprawdź w trybie awaryjnego odpalania z LPG czy wystartuje. U mnie to działało, więc automatycznie wyeliminowałem kilka podejrzeń.

Używana pompa może być tak samo martwa jak Twoja stara pompa - w końcu jej psucie polega właśnie na słabym ciśnieniu. Jaki wsadziłeś filtr paliwa? Coś porządnego? Bo i w tym może być problem.

Jeśli chodzi o paliwo, to większość paliwa ma być po stronie pasażera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem paliwa sprawdzisz szybciutko odpalajac auto na samostart czy plaka , ale to co opisujesz wskazuje na problem z powietrzem.

Pomiar kompresji jest to w stanie potwierdzic lub wykluczyc puki nie masz nic do diagnostyki zeby luknac co sie dzieje w silniku.

Kolor swiec tez wiele podpowie-przypuszczam ze sa czarne...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany choć do końca nie wiem co było :lol:

Po wymianie samej pompy była niewielka różnica.

Wkurzyłem się i kupiłem (używany) cały komplet, pompa+obudowa+przelewy itp.

Wymieniłem pompę z obudową (bez przelewów) i o dziwo wszystko śmiga.

Podczas wymiany zauważyłem ze jeden z króćców (na zdjęciu ten z rurką gumową - nie z mojego auta) był naprawiany przez jakiegoś Janusza mechaniki i trzeba było poprawić, możliwe że to stanowiło problem.

search?q=pompa+paliwa+bmw+e39+webasto&rls=com.microsoft:pl-PL:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjM1amIkuDcAhUGJ5oKHXuSBCQQ_AUICigB&biw=1524&bih=670#imgrc=G6m9eBEAMdKHAM:&spf=1533823572277

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mały update, po pewnym czasie problem powrócił ale nie w takim stopniu jak wczesniej.

Miałem błąd grzania lambdy przed katem - w życiu bym tego nie powiązał z problemem.

Po wymianie problem zniknął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.