Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Chciałem was się doradzić odnośnie mrowienia na kierownicy. Mam załozone felgi 19/35/265. Wywazone sprawdzone. Zawieszenie w 100% ok, niedawno wymienione tarcze bo miałem bicie przy hamowaniu.


Niby mam wszystko ok, ale odnosze wrażenie, że czasami czuje mrowienie na kierownicy powyzej 90km. Kierownica nie telepie, nie ma drgan, ale czuć mrowienie.

Moj drazek zmiany biegow lekko drzy na luzie? Czy ewentualna poduszka silnia lub skrzyni może powodować efekt mrowienia.


Dodam tylko że ten efekt mrowienia nasila się w momencie przyspieszania.


Dziękuje z góry za odpowiedz.

Opublikowano
Sprawdź poduchy silnika skrzyni. Auto myszkuje po drodze? Może maglownica. Ja bym sprawdził jeszcze korekty wtryskow. Diagnostykę robiłeś? Jakieś błędy?
Opublikowano

Auto nie myszkuje na drodze, czuć jedynie mrowienie podczas przyspieszania, obstawiam poduszki silnika lub skrzyni, jutro wejde pod auto i sprawdzę.

Maglownica nie ma luzów, wymieniałem koncówki drążków to sprawdzaliśmy.

Co do samego silnika, jakies 15k temu robiłem generalny remoncik, sprawdzalem nie ma zadnych bledow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba sprawdzić jak wyglądają korekcje, jak wywala błąd nierównej pracy to już są dramatyczne drgania.

Z innej beczki - masz dystanse?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie nie mam żadnych błędów. Nie mam również dystansow. Dziś sprawdzam poduchy
Opublikowano

Wymieniłem poduchy na nowe, wibracje na kierownicy mam nadal?


Zawieszenie sprawdzane na stacji diagnostycznej w 100% bez luzów, zrobiłem ponowne zbieżność, delikatne odchyłki były.


Dodam tylko, że nie ma bicia przy hamowaniu, podczas jazdy rozpędzam się do około 100-120 i daje na luz i mimo wszystko czuć mrowienie drgania lekkie.


Czy tarcze hamulcowe mogą dawać taki efekt? Wymieniałem je okolo 1.5 m temu?


Czy pojechać do innego oponiarza, żeby wyważył opony?

Opublikowano
Dziś zakupiłem nowe oponki 19 stki 265/35, wyważone idealnie. Zawieszenie bez luzow sprawdzane kilkukrotnie w różnych zakładach. Tarcze wymienione na nowe, kolejny komplet, poduszki pod silnikiem wymienione, nie mam pomysłu czemu czuje mrowienie a czasami lekkie drgania. Pomóżcie bo już sobie rady nie daje. Drgania mrowienie czuć nawet bez obciążenia silnika, rozpędzić samochód na luzie.
Opublikowano
Poduszka skrzyni też wymieniona? To manual czy automat? Może dwumas się kończy. Sprawdź wszystkie rolki paska one też moga przenosic wibracje tyle że oprócz tego hałasuja jak i koło zamachowe.
Opublikowano
skrzynia manualna, poduszki skrzyni nie wymieniałem, ponieważ uznałem, że skoro silnik bez obciążenia na luzie przy prędkosci ok. 100-120km/h ma drzenie i mrowienie to juz wykluczyłem poduszkę pod skrzynią. Ale oglądałem ja i sprawdzałem i nie wygląda na to, żeby była zużyta. Odnośnie samej skrzyni, to była robiona - wymieniana dwumasa. Jedynie co zauwazylem to, delikatnie spękana gume na kole pasowym? Ale czy to może przenosić drgania na kierownice?
Opublikowano
myslalem, może pierscienie centrujące na kola? Ale felgi mam oryginał 19-stki mpakiet, raczej wchodzą ciasno, ale może coś się wyrobilo przy takich kolach?
Opublikowano

wczoraj wymieniałem opony, po tym zabiegu odczuwam większe drgania na kierownicy?

Czyżby tutaj szukać może problemu? Może nikt nie potrafi wywarzać takich felg 19-stek?

Mysle może o tescie drogowym???

Opublikowano

ok. dzieki, dzis zmieniam kola na zimowki i jade na test drogowy, ponoc opony nie mogą być rozgrzane dlatego kazali kola zmienic. Odrazu sprawdzę czy bicie na zimowkach ustalo.

Napiszę co i jak.

Opublikowano
Raczej to wykluczam, ponieważ u mnie te drgania są nawet na luzie przy predkosci 100km-120km....
Opublikowano
dzisiaj wywazalem kola z testem drogowym, troszkę lepiej, ale nadal czuje wibracje. Jutro planuje zrobic pomiar bicia tarczy i piasty......
Opublikowano

Problem rozwiązany......


Okazało się, że kolejne nowe tarcze, które założyłem - fabrycznie były krzywe i po ich założeniu biły delikatnie. Dlatego tarcze byly ostatnia możliwościa, bo skoro założyłem nowe czemu biły? Pojechałem do gościa, wszystko dokładnie wyczyścił na lustro, zrobił pomiar bicia w normie, tarcze krzywe, przetoczył na samochodzie. Auto nie do poznania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.