Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,


Nie dawno kupiłem e46 320D 150km ,2003 rok , przebieg licznikowy 285tys , rzeczywisty kto wie.

W pierwszej kolejność zaczołem od odszczurzania , nowe oleje filtry , wywalenie klapek , czyszczenie kolektora i egra , nowe podcisnienia.

Wsadzona nowe przepływka pierburga ( adaptacja zrobiona).

I teraz tak diagnostyka inpa pokazuje wszystko ok , korekcja na jałowym rozgrzanym do 0.6 , turbo w peaku daje 2.5bar , przepływka pokazuje wiecej niz zadane(stara ori bosch tez pokazywała wiecej), cisnienie CR w normie , EGR ograniczony disem.

Samochód przy bucie dymi na czarno w serii.

Pojechałem do jednego z tunerów koło Lublina na program , od poczatku krecił nosem ze stary samochód no ale zaczelismy działac.

1 pomiar (seria) 147km/336nm czyli nawet ok jak na te lata , wiec bierzemy sie za program.

2 pomiar 165km/386nm niut zadowalający ale moc nie dokońca i według tunera juz duze dymienie , nie powiedział wprost czy to wtryski juz mają dosc czy jednak turbo nie pompuje tyle ile trzeba szczególnie górą.

Z programu naraze zrezygnowałem zeby znalesc niedomagania.


I tu wkońcu pytanie od czego zacząc?

Wtryski ? jak zdiagnozowac inaczej skoro inpa podaje dobre korekcje na jałowym? czy w ogóle korekcje na jałowym oddają faktyczną kondycje wtrysków?

Turbo ? troszke zaoolejone jak zdjołem rure czy moze sie juz pomału kończyc i nie wydaje na wysokich obrotach? czym mozna zrobic logi dynamiczne doładowania dla danego zakresu obrotow? (inpa odpada ze wzgledu na odswieżanie )

EGR?

Czy moze cos jeszcze innego?

Dodam ze nie wiem czy jest dalej katalizator za to głośniej słychac turbo .


Pozdrawiam

Kuba

Edytowane przez Kubson00
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij podciśnienie od egr, zaślep śrubką i zobacz czy jest poprawa. Sprawdź korekcje na zimnym silniku oraz podczas jazdy (nagraj film programem do tego). Jak turbina dmucha 1,5 (2,5 w programie) to przeładowuje, nagraj równiej film z ciśnieniem doładowania - 4 lub 5 bieg i gaz w podłogę bez odpuszczania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Też kupiłem jakiś czas temu nową przepływkę Pierburga, szczególnie z dołu był mocno zamulony a jak wskakiwał w końcu na moment to za autem była czarna chmura dymu...

Po kilku dniach wymieniłem na oryginalną Boscha i dużo lepiej jeśli chodzi o dół, nie zamula tak i żądane ciśnienie doładowania jest dużo szybciej osiągane i nie ma chmury czarnej za mną.

Pomyśl nad podmianą przepływomierza, ja trafiłem na sprawną używkę i nowy Pierburg leży w pudełku bo nikt nawet kupić nie chcę :p


Ale najpierw tak jak Maniek piszę, porób logi dynamiczne.

Opublikowano (edytowane)

No wiec tak

korekcje na zimnym:

https://imgur.com/a/bPzXJYo

korekcje na rozgrzanym:

https://imgur.com/a/VPo16xH


Logi:

wtryski w czasie jazdy normalna i gaz podłoga( inpa czasami przy max bucie sie przywiesza)


doładowanie/cr/przepływka 4 bieg od 1500 obr gaz podłoga do 4100obr


doładowanie/cr/przepływka 3 bieg od 1500obr gaz podłoga do 4500 obr i potem kolekny bieg

Edytowane przez Kubson00
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo brzydkie przeładowanie, dochodzące do 0,6 bara. Turbina sterowana podciśnieniowo czy elektronicznie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Turbo troszkę za mało dmucha jak masz ograniczony egr.to przeplywka pokazuje zawyżone wartości wyglądają ok. Podmieniales zaworki podciśnienia turbo z tym od.egr?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Orientuje sie ktos czy przy innej turbinie ale rowniez elektronicznym sterowaniu normalne jest lekkie niedoladowanie? Tubo gtb1752 dodam, ze auto przed strojeniem
Opublikowano
Bardzo brzydkie przeładowanie, dochodzące do 0,6 bara. Turbina sterowana podciśnieniowo czy elektronicznie?

 

Euro3 turbo sterowane podcisnieniowo.

Chwilowy overboost za duzy i komp swiruje i dodaje paliwa? Ile ma byc wzorowo doladowanie max w overbooscie?

Wtryski ok ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ma być tyle ile chce sterownik, czyli ok 1,33 bara (2,33 w programie). Zamień przetworniki ciśnienia miejscami i sprawdź. Egr zaślep tak jak napisałem, przy euro3 nie będzie check'a. Korekcje na wolnych obrotach wyglądają ok, podczas jazdy masz rozjazd na 4 cylindrze, ale jeszcze bez dramatu, najpierw trzeba ogarnąć turbinę.

Paulo25 ile brakuje tego ciśnienia? Najlepiej pokaż nagranie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na pieszym filmiku 4 bieg przeładowania nie ma a nawet jest ciut mniej jak żąda ecu faktycznie drugi filmik (nie zauważyłem linku :roll: ) pokazuje spore przeladowanie.

Ja myślę że twoja turbina juz niedomaga możesz pozamieniac zaworki podciśnienia i się okaże co dalej.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Paulo25 ile brakuje tego ciśnienia? Najlepiej pokaż nagranie.

Auto ma mula, nie wymienialem nigdy turbiny na inna wiec nie wiem jak sie to powinno zachowywac. Wsadzone gtb1752 (nie przerabiane na podcisnienie), fmic, wkladka filtra kn i koncowy rm3 czyli taki mozna rzec typowy zestaw do 320. Najczesciej ok 2tys czuc tak jakby kotwice zdjal z asfaltu, potem jakos jedzie i znow czuc maly dolek i czym wiecej obrotow tym zywszy. Ekonomizer dochodzi bez problemu do 20l na 4 biegu

1szy film wolne obroty + do 2.5tys


2gi film ruszenie zmiana biegow do 4 i od mniej wiecej polowy filmu 4 bieg i but w podlodze


3ci film korekty na postoju na wolnych i przy 3 tys obrotow



Generalnie wiem, ze potrzebna jest mapa tylko sie zastanawiam czy da sie mniej wiecj ustalic czy to wina braku programu przy innej turbinie czy cos z samym turbem bo jak tak to je odsylam skad przyszlo. I sory ze sie tak wcialem w temat ale tematyka bardzo podobna wiec mysle, ze lepiej to w jednym watku opisac

Opublikowano (edytowane)

Po 1.

Jeżeli zamyka ci ekonomizer na 4 biegu to twoje auto juz jest po programie.

Po 2.

Jak juz zmieniłeś turbo na gtb1752 a nie zrobiłeś korekty programu to może tak się dziać.

Edytowane przez Goral1985win

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba pomyliło Ci się z 5 biegiem, na Twoim przykładzie :wink: kolega ma coupe, więc 6 biegów i dopiero na ostatnim będzie zamykał ekonomizer po programie :8)

Widać, że reaguje z dużym opóźnieniem i brakuje wtedy sporo ciśnienia, później jest ok i znowu brak ciśnienia, program czy seria tak nie może się dziać, oczywiście po programie będziesz to mniej odczuwał, ale to nie będzie to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolega nic nie pisał o 6 biegach chyba ze nie doczytalem :roll:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe chyba nie rozumiesz :wink:

Jeżeli mowa o 5-biegowej skrzyni to przy serii ekonomizer dochodzi do końca na 4 biegu a do ok 16l na 5 a Ty napisałeś, że jak na 4 biegu zamyka ekonomizer to jest po programie. Dodatkowo kolega ma w profilu wpisane 320cd, więc coupe, więc 6-biegów (nie było 320cd z 5-biegową skrzynią) i może sobie zamykać ekonomizer nawet i na 5 biegu a mowa byłą o 4 :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie zmienna geometria.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Turbo przed montażem oglądał spec od tego, ściągal ciegno ze sterownika i ruszał i nic się nie blokuje a skoro sterownik nie zgłasza błędu to geometria może nie działać?
Opublikowano
Rozimiem :lol: nie wiem o czym myślałem :roll: maniek ma rację tak czy siak na moje oko coś nie tak z turbo.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma błędu, ponieważ niedoładowanie w tym przypadku mieści się jeszcze w tolerancji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kurde poprzednia ori turbina wywalala błąd i jeździlo się lepiej A też nieraz bylo czuć jakby ktoś kotwicę w asfalt wbił :?
Opublikowano
Może ktoś źle wysyroił cięgno w turbine do tego brak korekty programu pod daną turbine

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Tak to ogólnie wygląda jakby się musiał zastanowić czy jechać, taka chwila zawieszki i jedzie, najczęściej ok 2tys obrotów. Ten silniczek od sterowania na zgaszonym jest wciagniety w stronę silnika a po odpaleniu w stronę koła i rusza się jak dodaje gazu. Dodam jeszcze że niedługo po wymianie filtra i tłumika wyszedł błąd air flow meter 3ff0
Opublikowano
Sorry za post pod postem ale może komuś się przyda. Problem rozwiązany, przyczyną był przepływomierz. Po odpieciu auto smiga jak powinno ze swoim charakterystcznym lagiem A nie z zastanawianiem się czy jechać czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.