Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Temat dość nietypowy, ale przeczytajcie. Od niecałego miesiąca jestem posiadaczem BMW z m54b22. Naczytałem się bardzo dużo o tych silnikach i bardzo się zniechęciłem. Ogólnie zlalazłem mase postów, filmów na yt o tym jak lubią pić olej i chciałem sobie odpuścić, bo jednak perspektywa dolewania 0,5-1l na 1000km, jak dla mnie jest conajmniej nie komfortowa. Jednak troszke po namowie przez kolege, fana BMW i po przejechaniu się jego 2.8 jednak zdecydowałem się :). Szczególnie, że autko było na sprzedaż 20 km ode mnie i miało przebieg 130 tys. (sprawdzony). Autko trudno było sprawdzić na spalanie oleju powkręcać na obroty, redukować biegi itp gdyż nie miało tablic i wyjechanie na ulice było ryzykowne, więc pojeździłem tylko po parkingu. Gdy już zarajestrowałem, pojeździłem troszke, zrobiłem ok 100 km i gasząc silnik zapaliła mi się kontrolka od oleju. Wk@$%#łem się niesamowicie :evil: , byłem gotów oddać auto, bo byłem przekonany, że źre mi olej niesamowicie. Jednak postanowiłem dać mojej beemce drugą szanse, kupiłem litr Castrola 5w40 i kontrolowałem stan. Ku mojemu zdziwieniu zrobiłem już ok 600 km a na bagmnecie nie ubyło ani grama no może dosłownie 1/2 minimetra :mrgreen: , aż się przestraszyłem, że może płyn chłodniczy idzie do oleju czy coś :D , ale wszystko ok. Jak się okazało ta kontrolka zapaliła mi się bo auto było ustawione lekko z górki a na miarce przy kupnie było go dość mało. Teraz pytanie: czy może to zasługa poprzedniego oleju lany był Wolf 0W30 lub 5W30(dość nieczytelna karteczka od wymiany pod maską), czy może poprostu trafiłem taki egzemplarz, dodam, że jeżdże raczej spokojnie i być może to też ma wpływ na prawie zerowe spalanie oleju. Czeka mnie wymiana oleju i nie wiem czy nie zalać go znowu tym Wolf-em, czy jakimś bardziej popularnym wolve czy motulem. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)

Opublikowano

Sorry, ale serio? Trafił Ci się dobry egzemplarz i szukasz "dziury w całym"? :duh:

Bardzo prawdopodobne, że poprzedni właściciel zrobił jakiś mały "remoncik" :mrgreen:

Opublikowano
Szukałem dziury w całym, już nie szukam :) Czyli raczej musiał być jakiś remoncik? Z ciekawości podjade przy okazji do mechanika żeby mi jakoś sprawdził czy coś było robione przy silniku.
Opublikowano

Nie wszystkie M54 biorą, nie ma zasady.

Kolega też ma 320i z 2002 roku i byliśmy razem jego autem w Chorwacji i przez te pare tys km w tę i z powrotem wziął może 3-4 mm na bagnecie. Olej ma 5w50 Mobil.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Trudno było znaleźć pochlebne posty na temat m54 co do brania oleju, więc byłem nie potrzebnie uprzedzony ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spokojnie, jeszcze doczekasz się aż zacznie pić, to kwestia czasu/km :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Moje b22 na 10tyś km bierze koło litra przy jeździe dookoła domu. Robiąc trasy do niemiec od 700km do 1100km w jedną stronę bierze do 1,5l na 10tyś km. Sądziłem, że szykuje się remont ale doczytałem forum i jestem spokojny, chłopakom bierze więcej. Leje mobila 5w30. Aaa przejechane 284tyś km a na gazie jakieś 80tyś km.
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano
Witam przekonasz sie dopiero jak bedziesz mial dluga trase .Ale z tym olejem to roznie ja jezdze raz w miesiacu 2000km jak jezdzisz normalnie to nie powinna brac .Moja bierze czasami nie wiem od czego to zalezy ale poruszam sie w przedziale predkosci od 160 do 200 km-h i raz wezmie 0.5 a raz nie smieszne coz .Tak profilaktycznie zmien odme i przewody .Ja wymienilem niedawno i auto troche lepiej sie kreci .Pozatym przy wymianie sprawdz date prod. odmy i bedziesz wiedzial wszystko bo jak brala olej to na bank to bylo pierwsze wymieniane .Ja mam szczecie bo u mnie byla ori z 2004r wiec jak dla mnie nie bylo problemow wiekszych ,auto ma juz 200.tys .Takze lepiej literek miec w zapasie jak by co.Pozdrawiam
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wiem, że to diesel ale ja mam M57 i przez 12 tyś nie uszło z miarki nawet 0.5mm :mrgreen:

M57 nie powinny brac nawet jak maja 0,5 mln km.

M54 biorą , zaczynają od 150-200 tys km, chociaż sa sztuki które biorą duże ilości nawet wcześniej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.