Skocz do zawartości

[e60 535d] Kopcenie z rury wydechowej, falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drodzy forumowicze.

Piszę dziś do Was ponieważ od jakiegoś czasu borykam się z problemami w mojej buni.

Wszystko zaczęło się ok 2 miesiące temu, kiedy podczas jazdy poczułem zapach oleju w kabinie, po zatrzymaniu zobaczyłem dym spod maski.

Po sprawdzeniu auta do wymiany poszły 2 wtryski (reszta książkowe wartości, diagnoza odbyła się w autoryzowanym serwisie Bosh'a). Zostały poprawnie wymienione, zaprogramowane itd.

Do wymiany również była uszczelka pod pokrywą zaworów, tam z tego co obserwuje wyciekał olej pod wpływem ciśnienia i wyciekał do komory silnika - na kolektor wydechowy co skutkowało dymem spod maski.

Teraz ubytku oleju nie zauważam, jak i również innych płynów. Komora co prawda będzie do mycia ale muszę do końca naprawić auto aby zabrać się za detailing i mycie komory.

Teraz do sedna. Podczas testów auta rozpędziłem się do ok 230km/h ale pierwszy raz od 3 lat jak je posiadam odczułem pewien opór w przedziale między 210-230. Zawsze spokojnie szła równo do ok 260km/h (chip + zdjęty kaganiec).

Podczas tego przelotu zatrzymałem się na poboczu i z wydechu poleciał siwy/niebieski dym, który osadził się na całym wydechu (wewnątrz). Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i po przejechaniu kawałka, dymu już nie było.

Auto po nocy jak odpalam delikatnie faluje na obrotach, nierówno pracuje przez około 30s po czym się uspokaja, podczas tego szarpania z wydechu wydobywa się jakby niebieskawy dymek. Po uspokojeniu się pracy silnika, wszystko wraca do normy.

Zauważyłem również że turbo zaczęło głośniej pracować (chyba jedna z dwóch).

W planach mam sprawdzenie kompresji i pełną diagnozę turbin, ale dziś podrzucono mi temat pękniętego kolektora, ponoć może się tam dostawać odrobina płynu chłodniczego i przez to lekkie szarpania i nierówna praca po odpaleniu silnika, po czym się uspokaja.

Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy i doświadczenia? Z góry przepraszam jeśli post o podobnej tematyce pojawił się już na forum, jednak nic konkretnego pokrywającego się z moim problemem nie odnalazłem.

Pozdrawiam Michał

Opublikowano
Chodzi o pękniętą chłodniczkę egr.Zobacz czy ci płynu chłodniczego nie ubywa.Może też puszczać na oringu termostatu.Też mam 535d i też od jakiegoś czasu lekko mi falują obroty na zimnym(najpierw robie porządek z wtryskami)Płynu też mi ucieka lekko bo ok 100ml na 5000km ,więc może gdzieś się sączy,ale problem tak mały,że cieżko znaleźć bo nie kopci.
Opublikowano

W tym sęk że płynu ubywa znikome ilości albo nawet wcale. Dymienie występuje tylko po odstaniu i wtedy również silnik nie równo pracuje... Kolejna sprawa że wydech jest czarny wiec wskazuje to na olej.

Turbiny niebawem pójdą na sprawdzenie.

Pozdrawiam Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Falowanie i niebieski dym po odpaleniu, to zazwyczaj odma. Jednak olej na końcówce wydechu, to już oznaki padniętego turba. Masz dwie turbiny, stawiałbym na to duże.

Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany całego zestawu odmy, filtr i obudowa, następnie sprawdziłbym turbinę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Krzysiek a gdzie kolega napisał,że ma olej na końcówce wydechu?

Jesli masz okopconą to sprawdz kolektor czy jest szczelny,wszystkie wezyki podciśnienia,rury turbo i dobrze by było jakbyś sprawdził korekty wtrysków i zamieścił tutaj.Na biegu jałowym,rozgrzany silnik.

Jeśli też kopci podczas przyspieszania to albo za duzo paliwa albo za malo powietrza.Masz dpf?

Ogólnie dobrze jakbyś nagrał live data od 80kmh na 4/3 biegu i gaz w podłogę.Ja nagrywam programem Icecream Screen Recorder,do ogarniecia z chomikuj.Masz kabel i inpe?

Jeśli zaczęło się razem z głośną pracą turbiny to albo nieszczelność albo turbo się kończy..

Opublikowano

Był dzień kiedy zaczęła mi usilnie wypalać DPF'a, pojechałem sobie spokojnie 70km/h na sporcie 2100obrotów, myślałem że już wypaliła ale niestety nie :D

Pociągnąłem ją dalej do 210-220 km/h po czym zwolniłem bo odczułem opór, wtedy poszedł dym z wydechu na postoju, zgasiłem silnik odpaliłem ponownie, dym nadal był ale po przejechaniu ok 1km już było wszystko OK.

Jeśli chodzi o wtryski, była robiona diagnostyka w Bosh Service, wyszły 2 do wymiany, kupiłem regenerowane z ~Poznania, tzn mechanik u którego robie je zamówił. Po i przed wymianą miałem już problemy z drganiami silnika po odpaleniu ale teraz ewidentnie zaczęła kopcić.

Niżej wstawię link nagrania z telefonu zrobiony na zimnym silniku po odstaniu kilku godzin.

https://www.dropbox.com/s/r2krg7348pxp7sn/20180524_200632.mp4

Jesli chodzi o kopcenie powyżej 80km/h, nie zauważam niczego niepokojącego, auto pracuje jakby normalnie, dymu szczególnie nie zauważam podczas jazdy.

DPF'a posiadam, był wypalany ale tylko z kompa (wymuszone wypalanie), będę chciał żeby mechanik do niego zajrzał ręcznie ze względu na to, że mam do wymiany rurę elastyczną, która uszkodziła się po oberwaniu obejmy wydechu.

Jest jeszcze jedna sprawa, która mnie niepokoi i może być połączona z tym problemem, mianowicie jak odkręcam korek wlewu oleju na pracującym silniku, słychać oczywiście klekotanie pompy Vacum, ale również wyczuwam spaliny (na moje oko to spaliny) i wydostaje się dym z silnika, i chyba nie są to typowe opary rozgrzanego silnika.


pozdrawiam Michał.

Opublikowano

Niestety Dpf tuszuje stan silnika.Jesli masz możliwość kup kabel i inpe.Sprawdz korekty bo z regenerowanymi wtryskami różnie bywa,wiem z doświadczenia.U mnie po otwarciu korka też dymi i bucha.Sprawdzałem w kilku innych autach i jest różnie.Np w VW Crafterze co ma 280tys nic nie bucha a w nowym polo kopci itd.Ciężko jednoznacznie stwierdzić po zapachu czy to olej czy spaliny.Ja nie umiem odróżnić xD

Najlepiej jedz do dobrego mechanika od Bmw i oszczędź sobie czasu i kasy.Koniecznie napisz jeśli uda ci się rozwiązać problem bo może pomóc komuś w przyszłości.

Wracając do tematu.Wtedy co ci zaczęła kopcić to może wypalał sie dpf bo auto dostało po dupie?Zacznij od wtrysków i dpf.Przy okazji zobacz w jakim stanie jest duże turbo bo to chwila roboty.

Auto po odpaleniu pracuje równo?mi to wygląda jakby spalał trochę płynu chłodniczego.Sprawdź chlodniczke egr na szczelność.

Podstawą tutaj jest,diagnostyka...

Opublikowano

Ogólnie chłodniczka spalin był wymieniana ok 3 lata temu, padła na autobahn'ie i kopciło niemiłosiernie :D

Wymiana była na oryginał w serwisie. Ale to było ok 140kk km temu, tak więc warto ją sprawdzić, również kolektor, dpfa i oczywiście wtryski.

Będę dawał znać jak tylko coś się dowiem :)

Pozdrawiam Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krzysiek a gdzie kolega napisał,że ma olej na końcówce wydechu?

Hej, zmyliło mnie:

i z wydechu poleciał siwy/niebieski dym, który osadził się na całym wydechu (wewnątrz)

Sorki, chciałem pomóc..

Powodzenia.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.