Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


od miesiąca posiadam F34 i nie jestem w stanie zrozumieć działania klimatyzacji.


W poprzednich autach klimatyzacja automatyczna działała z grubsza tak samo -> ustawiałem temperature, wciskałem auto i klimatyzacja dmuchała tam gdzie trzeba z taką siłą jak trzeba.


W BMW mam wrażenie, że to klimatyzacja pół automatyczna. Ustawiam temperature, wciskam auto, muszę ręcznie regulować siłę dmuchawy.


Czy jest jakiś sposób, żeby klimatyzacja sama regulowała siłę dmuchawy?

Opublikowano
dokładnie mam ten sam problem, ale wydaje mi sie ze da sie ustawic po prawej masz A/M (pewnie auto i manual) Ustawiasz Auto

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Jeżeli włączysz dmuchawkę auto się wyłącza. Wciśnij auto i koniec dmuchawa sama się reguluje.

Jeśli się wciśnie auto to pamięta ostatnią ustawioną pozycję siły dmuchawy (regulacja 4 stopniowa) i nie zmienia się to automatycznie. U mnie jest tak samo i też dołączam się do pytania, czy da się ustawić klimatronik tak żeby siła nawiewu była regulowana automatycznie?

Opublikowano
Jeżeli włączysz dmuchawkę auto się wyłącza. Wciśnij auto i koniec dmuchawa sama się reguluje.

Jeśli się wciśnie auto to pamięta ostatnią ustawioną pozycję siły dmuchawy (regulacja 4 stopniowa) i nie zmienia się to automatycznie. U mnie jest tak samo i też dołączam się do pytania, czy da się ustawić klimatronik tak żeby siła nawiewu była regulowana automatycznie?

To macie coś nie tak. Aż poszedłem sprawdzic do auta. W nagrzanym samochodzie dmuchawę nastawiłem na 1 kreskę następnie wciskam auto i dmuchawa wyrażnie dmucha o wiele szybciej.

Opublikowano
U mnie przy włączononym trybie auto można regulować siłę nawiewu i tryb auto jest cały czas włączony. Problem jest taki, że klimatronik po ponownym naciśnięciu auto sam nie zmieni siły nawiewu i kreska jest nadal w tej samej pozycji. Rozumiem, że u Ciebie zwiększa się automatycznie siła nawiewu, a na panelu zmienia się też przy tym ta kreska od siły nawiewu?
Opublikowano
U mnie przy włączononym trybie auto można regulować siłę nawiewu i tryb auto jest cały czas włączony. Problem jest taki, że klimatronik po ponownym naciśnięciu auto sam nie zmieni siły nawiewu i kreska jest nadal w tej samej pozycji. Rozumiem, że u Ciebie zwiększa się automatycznie siła nawiewu, a na panelu zmienia się też przy tym ta kreska od siły nawiewu?

kreska sie nie zmienia- wyłacza sie

Opublikowano
U mnie przy włączononym trybie auto można regulować siłę nawiewu i tryb auto jest cały czas włączony. Problem jest taki, że klimatronik po ponownym naciśnięciu auto sam nie zmieni siły nawiewu i kreska jest nadal w tej samej pozycji. Rozumiem, że u Ciebie zwiększa się automatycznie siła nawiewu, a na panelu zmienia się też przy tym ta kreska od siły nawiewu?

kreska sie nie zmienia- wyłacza sie

 

u mnie jest tak, ze mam włączone auto (na wyświetlaczu widać napis auto) i ustawioną siłę dmuchwy na jakąś wartość (na wyświetlaczu któraś kreska się świeci)


http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1366093&stc=1&d=1455636505


Jeżeli chce schłodzić auto, muszę użyć funkcji AC MAX (czy jakoś tak).

Jeżeli zjadę z temperaturą na panelu do 16st to wentylator maksymalnie osiągnie obroty na ile ustawiłem siłę dmuchawy (na AC MAX dmucha bardziej niż max który da się ustawić). Co oznacza, że muszę cały czas regulować temperaturę i dmuchawę...


Jak ustawię np 20st i maks siłę dmuchawy to klimatronik nie zjedzie z temperaturą nawiewu, tylko wieje na maksa średnio chłodnym powietrzem...

Opublikowano (edytowane)
Cześć, czy jest możliwość, aby przy włączeniu auta klimatyzacja/nawiew była wyłączona? U mnie zawsze się włącza. Edytowane przez BMW_Raf
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wszystko działa prawidłowo, Klima sama reguluje obroty dmuchawy żeby odpowiednio schłodzić wnętrze. Ale możemy tez uczynić to bardziej lub mniej intensywne. Jeśli ktoś chce żeby było domyślnie to niech ustawi suwak po środku.
Opublikowano
Może i prawidłowo, ale dalece od oczekiwanego efektu. Z moich obserwacji samoregulacja jest bardzo sporadyczna i w bardzo małym zakresie. Tak, że w zasadzie trzeba samemu siłę ustawiać żeby się nie zagotować.
Opublikowano
Pomyśleć, że moje A4 2004 miało opcję wyłączenia ;) trudno, nie widzę jednak głębszego sensu włączania klimy przy zimnym silniku.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A w czym ci przeszkadza klima na zimnym silniku :lol:
Opublikowano

Nie szukajcie głębszych powodów. Zawsze tak robiłem, że jak się auto rozgrzeje to włączam klime, nie wiem czy to obciąża silnik czy nie, gdy od razu się daje klime na maksa w upale. Nie sądzę jednak, aby to było zdrowe.

Dostałem odpowiedz, że da się to zrobić tylko przez kodowanie. Temat jak dla mnie wyczerpany.

Opublikowano
W życiu bym nie pomyślał, że to możliwe, ale miałem okazję pojeździć blaszakiem berlingo i tam lepiej działa klima ustawiona na auto niż w nowym F34 :duh:
Opublikowano
Mam podobne odczucia ze w innych autach nawet niższej klasy, klimy dzialaja skuteczniej niz w mojej f30. Mam ja ustawiona w automacie 19 stopni, drugi stopien nawiewu, środkowe kolko w niebieskim zakresie, a w aucie jest 25 stopni gdy na dworze zaledwie 23. Zamknąłem juz nawiew tylny i nic to nie pomaga. W nogach tez zbyt cieplo. Dokonalem pomiaru temperatury powietrza tuz przy kratce od strony okna (pozostale pozamykalem) i wynosi okolo 7-8 stopni. Wydaje mi sie ze cos jest nie halo bo nawet nie zauwazam wody pod autem po dluzszej trasie. Czy mam zglosic sie do servisu, czy te typy tak maja i nic sie nie da zrobic? W zeszlym roku uzupelnialem czynnik chlodzacy w ukladzie, ale nie bylo duzych ubytkow.
Opublikowano


http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1366093&stc=1&d=1455636505



Jak ustawię np 20st i maks siłę dmuchawy to klimatronik nie zjedzie z temperaturą nawiewu, tylko wieje na maksa średnio chłodnym powietrzem...

 

Czytalem gdzies ze niektore, przeznaczone na rynek amerykanski BMW maja zakodowane tzw. ustawienie krajow goracych, wtedy klima dziala inaczej i nie dmucha lodowatym powietrzem.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Dzisiaj wsiadlem do Mercedesa B . Na dworze bylo 26 stopni a w srodku przyjemny chlod. Nigdzie nie dmuchalo, a chlodno bylo, czyli mozna ? Mozna. U mnie w BMW f30 dmucha ze leb urywa, a przyjemnego chlodu nie czuje. Jutro robie termin w ASO.
Opublikowano
Dzisiaj wsiadlem do Mercedesa B . Na dworze bylo 26 stopni a w srodku przyjemny chlod. Nigdzie nie dmuchalo, a chlodno bylo, czyli mozna ? Mozna. U mnie w BMW f30 dmucha ze leb urywa, a przyjemnego chlodu nie czuje. Jutro robie termin w ASO.

Zwrocie jeszcze uwagę na poziome kółeczko niebiesko czerwone pod włącznikiem świateł awaryjnych. Ono dużo zmienia. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale klima automatyczna a to kółeczko reguluje jej działanie :-). Być może człowiek inaczej odczuwa 19 stopni w zimie, a inaczej w lecie... ale faktem jest, że inne marki lepiej sobie z tym radzą. Nie trzeba nic kombinować.


Z drugiej strony ja się przyzwyczaiłem i zamiast kręcić temp najpierw kręcę tym poziomym kółeczkiem, a jeśli jest naprawdę gorąco to naciskam A/C MAX na 20-30 sekund i to wystarczy

Opublikowano
Napisałem że kółko jest w niebieskim zakresie. Według mnie to nieprzemyślana do końca opcja, skoro klimatyzacja automatyczna to po grzyba korygować temperaturę jeszcze kółkiem. Inne koncerny tego nie stosują i tam można mówić o klimatyzacji automatycznej.
Opublikowano
Chyba niewielu z tego forum wie do czego to "tajemnicze" kółeczko tak naprawdę służy. Dlatego pozwolę sobie wyjaśnić. To kółeczko służy tylko i wyłącznie do zmiany temperatury nawiewu z górnych dysz. I działa niestety bez podziału na strefy. Jeżeli ustawisz sobie temperaturę na określoną niską wartość, a nie chcesz żeby ci wiało w pysk mocno zmrożone powietrze, a chcesz sobie zmrozić kopyta, to regulujesz czerwoną częścią kółeczka. Jeśli masz ciepło, a chcesz zmrozić sobie twarz, to korzystasz z niebieskiego zakresu. Uważam, że jest to dobre rozwiązanie. Ogólnie z klimy jestem zadowolony. Nie jest gorsza niż w innych autach, które miałem i nie jest też lepsza. A nie wiem dlaczego miała by być lepsza? Przecież to tylko "trójeczka".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.