Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

E90 jeszcze się sprzedaje, ale wpadła już następczyni.

Miało być nieco wyżej, niż e90, ale w podobnych wymiarach, więc wybór padł na X1.

Z założeń dodatkowych to musowo automat, xdrive i jak najmocniejsze wyposażenie przy jak najmniejszym przebiegu.


Podziękowania dla Marka 320si, który nagrał auto oraz dla Mańka, który pomógł dodać brakujący moduł E84 do Inpy, praktycznie na pół godziny przed wyjazdem po samochód.

Dzięki chłopaki :cool2:


W planach praktycznie tylko aktualizacja nawigacji I przyciemnienie szyb. W późniejszym czasie może wymiana kierownicy, bo aż nie przystoi do reszty wyposażenia. Więcej nie ruszam.


VIN jak dla mnie to nawet aż za mocny:


Type code: VP31

Model: X1 X20D (EUR)

E-F-R series: E84

Series: X

Type: All-Road

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N47

Displacement: 2.00

Power: 130 (177 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: A72 - KASCHMIRSILBER METALLI

Upholstery code: LUSW - LEDER NEVADA/SCH

Prod. date: 2010-08-23


S1CA Selection COP relevant vehicles

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CD Brake Energy Regeneration

S2S7 BMW LA wheel star spoke 317

S4AE Armrest front, retractable

S4CG Interior trim strips "satin-silver" matt

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth

S8SC Telematics access request, country-spec.

S8SP Control unit COP

S8TK Passiver Fussgaengerschutz

S8V1 Hinweisschild NCAP Engl/Deu/Ital

S205 Automatic transmission

S216 Hydro steering-servotronic

S230 Extra package, EU-specific

S240 Steering wheel, leather

S249 Multifunction f steering wheel

S386 Roof railing

S402 Panorama glass roof

S413 Luggage compartment net

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometer speedo

S563 Light package

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S614 Internet

S615 Extended BMW Online Information

S616 BMW Online

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

S698 Area-Code 2 for DVD

L801 National version Germany

S840 High speed synchronization

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German


http://www.editer.pl/fotka/b700166eda18600612e41d99b04d2395_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/82865df5ce5f79186610ccf3d148689d_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/524982ce3192bea69d8d68e23848b9cf_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/c9431fe014b3e86a79551da60feab60d_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/f8b25847dfe27385c23182bd7f82cf05_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/94673cc1587ee85929ec87ac47624e94_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/ae725927394bb0584b45b77dc90722e1_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/1a07230cc15b309f05313236c37363ae_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/57328079388bcd7d8eed89a8b11b93b7_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/8b72b91aa51105f19950435447542307_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/3f14f8b95fe8ba7e2406990750da18d3_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/18011217ca3147ad56ef06cfc4e87046_1.jpg

Edytowane przez zielo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie, że w jasnym kolorze. Malutki przebieg, jak na rocznik 2010. Gratulacje, niech służy dobrze :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyjemny kolor i wersja :cool2: tylko ta kiera faktycznie dramatyczna, oby służył bezawaryjnie :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Fajnie, że w jasnym kolorze.

Dotychczasowe e90 (w dziale sprzedaży, że się tak zareklamuję :norty: ) było w kolorze platinbronze metallic, więc chyba jasne kolory bardziej mi leżą).


Dziś wykupiłem, FSC lifetime u Kruka i wpadły nowe mapy, do tej pory nieaktualizowane ani razu :shock: Z jednego pendriva, więc poszło szybko i sprawnie.


Przed:

http://www.editer.pl/fotka/72cd84e3d563d3d75c72b7ef8531b6e8_1.jpg


Po (ekran niby nie dotykowy, ale i tak się wypalcował):

http://www.editer.pl/fotka/e2a2af3dd0be7f12f190aa8be5ee7bc6_1.jpg


Zrobiłem też szybką próbę czyszczenia skóry, Gliptone GT12 i GT11. Skóry były w bardzo dobrym stanie, oprócz delikatnego zmatowienia w kierunku natural look, za wiele nie uzyskałem. Zdjęcie 50/50, czyszczony był dolny element:

http://www.editer.pl/fotka/851c0ff3c143ada6cdc305606933c8cc_1.jpg

Opublikowano

Jako, że skończyłem właśnie czyszczenie wnętrza, poniżej jeszcze jedno 50/50 z operacji, tym razem z fotela kierowcy, więc jakieś tam wybłyszczenie widać. I oczywiście w dolnej części fajna matowa powierzchnia po czyszczeniu:


http://www.editer.pl/fotka/4b30f5baeb9c65545670bb5114429cbc_1.jpg

Opublikowano

Jako, że o braku planów na większe zmiany już pisałem, wrzucam przynajmniej postępy z prac, na wypadek, gdyby ktoś tu czytał galerie E84.


Pacjent:

http://www.editer.pl/fotka/b135725c5bb05e8a885f0a3fb33277c3_1.jpg


Sprzęt:

http://www.editer.pl/fotka/9f72b233798b348b33894b5a32c725a4_1.jpg


Tu już spływa po pianowaniu (Unique Athena):

http://www.editer.pl/fotka/310955df1e76be140c5af4f4b8884a2d_1.jpg


Następnie wpadł Prickbort i mycie na dwa wiadra, szamponem SG:

http://www.editer.pl/fotka/d21f0331b3b7d025d77d2e4eb832afe2_1.jpg


Glinka nie miała za wiele roboty:

http://www.editer.pl/fotka/218a6df96b3e568962a4b2741c00c9e7_1.jpg


Jeszcze jedno mycie i suszenie Fluffem:

http://www.editer.pl/fotka/58aeeed95179cdf5f5475e8a8a06a67c_1.jpg


Wjeżdżamy do środka. Fota słaba, w każdym razie ostatni etap to cleaner (Dodo Juice Lime Prime) i na koniec wosk (Meguiars Mirror Glaze):

http://www.editer.pl/fotka/9aa1d8abbc81f1e153f2bbfad1c67147_1.jpg


Jeszcze mała próbka dressingu na zderzaki (Autoglym Bumper & Trim Gel):

http://www.editer.pl/fotka/4629b06bfc021ae112012b4d1430f83a_1.jpg


Po całej operacji małe foto z e90:

http://www.editer.pl/fotka/2e0b385876ec85cd2f791b3e40500ba1_1.jpg


No i małe kropelkowanie. Deszcz słaby, ale coś tam widać w porównaniu do szyby, która dopiero czeka na super cleaning:

http://www.editer.pl/fotka/a0a8858059e12ea8c482205a58c0a37c_1.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nadszedł mega mod po ostatniej wycieczce, gdzie po włożeniu napoju do podłokietnika, nie mogłem go zamknąć. To była chwila, w której padał decyzja o rozstaniu się ze stacją dokującą do iphone4, którego nie posiadam.


Phone craddle delete :8) Przed:

http://www.editer.pl/fotka/4bc8b4b3536157bca7c85feca36dd888_1.jpg


Po:

http://www.editer.pl/fotka/d937009532479f18848c66ddc13b7e77_1.jpg


I własnoręcznie wykonana zaślepka z blachy pomalowana w czarny mat, żeby zasłonić powstały otwór:

http://www.editer.pl/fotka/ce869e23187ecb71f925e2f251d254a1_1.jpg


Sam demontaż to 5 minut, proces w pełni odwracalny :cool2: Teraz pozostaje posprzątać w podłokietniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo fajny mod. Blaszka wygląda jak seryjna. Jak wrażenia po przesiadce z E90? W końcu to zupełne różne auta.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dzięki, demontaż stacji to 5 minut, ale wygięcie, docięcie i pomalowanie blaszki to już dłuższa impreza. Koledzy zza wielkiej wody zostawiają goły otwór, ale tu jest PL, tu lipy nie odwalamy :8)


Przesiadka z e90 podyktowana była koniecznością zmiany na automat 4x4 z nieco wyższą zawiechą. Pod innymi względami nie są to aż tak różne auta. X1 jest szybsze mimo większej masy. Ale w obu mam przebieg ok. 80 tys., oba są w pełni sprawne. Nawet spalanie podobne, bo e90 lżejsza i jak ogólnie wiadomo, N43 to oszczędna jednostka. Więc jedyna większa różnica to dźwięk silnika. W e90 nie ma klekotu, za to przy prędkościach autostradowych obroty są wyższe, co wpływa na wrażenia akustyczne.


W X1 brakuje nawiewu środkowego na tył, to duże niedopatrzenie producenta. Natomiast mogę zdecydowanie powiedzieć jedno. Uwielbiam tą skrzynię, automat w iksie chodzi wzorowo :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dziś wpadł luksusowy mod. Niby nie ma się czym podniecać, ale kupiłem używkę na alledrogo, a przyszła nówka. Więc jak taka obsługa mnie spotkała, to pokazuję :cool2: Tym bardziej, że nie mogłem patrzeć na tą rułę z tyłu, która od zakupu mnie wnerwiała.

Niby DPF robi swoje i końcówka czysta (tylko morka na fotkach, zresztą kostka brukowa też mokra, nie mylić z plamami oleju), ale i tak kawałek blaszki to poniżej minimum wszelkich wymagań estetycznych.

Na razie dałem na wcisk, bo mnie ciekawość zżerała, jak rdza Trabanta. Coś się za jasnego wymyśli, żeby nie dostała nóg :mrgreen:


Zakup:

http://www.editer.pl/fotka/f9f9464ecd0cc6c0334aeb9aae65ced3_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/bfe4f94e8d21cee74911e6b1d2318e0f_1.jpg


PRZED:

http://www.editer.pl/fotka/a0a2df5bf6cb3d45ca9c820a9980b120_1.jpg


PO:

http://www.editer.pl/fotka/5c16a52b496dfa7c3198d7a0c32983d6_1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, mała pierdoła, a cieszy, szczególnie, że diabeł tkwi w szczegółach, a tutaj ten szczegół jeszcze jest nowy i na dodatek oryginalny. Ja zawsze, poczynając od maluszka w wieku 17 lat, miałem końcówkę tłumika lub cały wydech zmieniony. Gratki.
Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ogarnąłem mocowanie, dodając śrubkę ustalającą. teraz nakładka nie wyjdzie.


W międzyczasie zaliczyłem też update wszystkich sterowników, kalibrację oraz wgranie menu PL do CIC.

W sumie 3 godziny zabawy. Bez wielkich zmian, auto jest minimalnie cichsze i skrzynia precyzyjniej zmienia biegi.

Ale te efekty są niemal niewyczuwalne. Wiadomo, w sprawnym aucie aktualizacja to kosmetyka :mrgreen:


http://www.editer.pl/fotka/48472342a2956d3aa25df11dcb20493b_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/faa1550c297bf8ea749de069d3add07d_1.jpg


Szykuję jeszcze dawno oczekiwany mod, ale to wkrótce.

Opublikowano

Długo oczekiwany i absolutnie potrzebny mod :cool2:

Oprócz kamery cofania, której nie umiem na razie ogarnąć, najbardziej niecierpiącym zwłoki była kierownica.

Do wyboru u sprzedawcy miałem 3 kierownice:

- mpakiet (wiadomo fajna, gruba, nieco sfatygowana)

- poliftowy sport (też fajna, ta z czerwoną nicią. Nie było jej w moim roczniku, odpada)

- przedliftowy sport, czyli taki, jakiego szukałem


Tu czyszczenie po zakupie:

http://www.editer.pl/fotka/1f2c58da79dcca316d04c988ddb6d812_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/9f0835cdcd7ae8c9af55027ff492dddd_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/ea5d64caf870b1f6fdc1cea28a85e0c4_1.jpg


Pożegnalne foto:

http://www.editer.pl/fotka/dbe3d6100cd7c959ca9e7cf95cb5cdda_1.jpg


Od dziś jeździmy tak:

http://www.editer.pl/fotka/e97e0b5598763552143aef72471a21f1_1.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
bardzo ładna :) jak wyjąłeś adapter od IP ?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmiana na duży plus. Grubsza, z wypustkami, ładniejsza.

Chociaż ja brałbym M pakietową kierownicę. Jeszcze moim zdaniem lepsza.

Jakie kolejne plany, bo jak na razie wszystkie zmiany dobrze jej służą.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Adapter od Iphona to praktycznie kilka minut roboty. Atakujemy od tyłu :8) Osłona tylna tunelu (ta z zapalniczką zamiast nawiewu na tył, ehh) wychodzi do góry po szarpnięciu, jest na wcisk. To odsłoni ośkę, na której chodzi podłokietnik w swoim zawiasie. Ośkę trzeba wybić używając śrubokręta lub gwoździa i niedużej siły młoteczkiem. Reszta intuicyjnie. Lipna jest dziura, która pozostaje po tej operacji, więc u mnie wjechała ręcznie rzeźbiona blaszka maskująca.


Kolejne plany? Nie ma wiele, w tej chwili priorytet to kodowanie po aktualizacji. W wąskim zakresie, praktycznie tylko gong pasów oraz dvd-free, jak mi się uda. Temat na już to kamera cofania, ale ori graty słab dostępne, a na chinolach nie umiem na razie ogarnąć. Na forum też pytałem i póki co cisza.


Ostatnio z nudów kombinowałem z nerkami, już dawno miałem się za to zabrać. Na fotkach auto po zimowych wojażach, ale coś tam widać. Walały się paski mocy, jeszcze z grupowych zakupów forumowych z 6 lat temu, to tez na chwilę przymierzyłem do testów. Ostatecznie wpadł srebrny mat i na razie tak zostaje.


Before:

http://www.editer.pl/fotka/b36bae0b83f10ff45d7edd187031c757_1.jpg


After:

http://www.editer.pl/fotka/b2ab618964230b2435bf62176e9d1e4c_1.jpg


Tu mój specjalistyczny sprzęt do wyjmowania nerek od zewnątrz:

http://www.editer.pl/fotka/ac1e78c5ff8b912d94ff28c954f61da8_1.jpg


I pospamuję jeszcze testami:

http://www.editer.pl/fotka/a9a6d4d12720d41819cc865f3654ad07_1.jpg

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Na święta auto dostał prezent w postaci naprawionych dwóch wgniotek metodą PDR.

Właściwie umówiłem się na wgniotkę na masce (wyciągnięta bez śladu; niby wiem, gdzie była, ale nie ma szans namierzyć po naprawie). Ale za jednym zamachem fachowiec zrobił też drugą, na prawym błotniku. Teraz jest rewelacja.


http://www.editer.pl/fotka/749a1c5028b3a6ccd27f9b55a9f935c6_1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też niedawno na prawym boku w swojej X3 usuwałem dwie wgniotki parkingowe i mam "dziewicze" auto do następnego gamonia na parkingu i jego drzwi...
Benzyna zamiast krwi...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W obecnych okolicznościach nie ma możliwości grzebać przy aucie, ale przynajmniej można zaktualizować galerię.

W zeszłym roku rozpoczęły się prace budowlane (własnymi ręcyma), mające dać iksowi nasz nowy dom.

Wcześniej był blaszak, a z blaszakiem to wiadomo. Psuje stronę wizualną obejścia, cierpi na zjawisko kondensacji, a w moim przypadku jest za duży dla auta, a za mały, żeby robić w nim jakiś dodatkowy warsztat, czy magazyn podręczny. Więc decyzja padła o wylocie i to w wersji XL, czyli razem z brukiem :mrgreen:


Ostatni rzut okiem:

http://www.editer.pl/fotka/9fc8f587f720334841a96358a10fc6a0_1.jpg


W trakcie wyprowadzki. Na szczęście znalazł się chętny na komplet:

http://www.editer.pl/fotka/a04b1c0afd1d4ec65da1700dd9050274_1.jpg


I nowa buda w w przygotowaniu. W tej chwili mam już zadaszone blachodachówką. Po przerwie zimowej - no i wirusowej, ciężko powiedzieć, ile potrwa - będę układał kostkę i zamykał ściany:

http://www.editer.pl/fotka/3371881081d25468903f6ed1add5d4a7_1.jpg

Opublikowano

Dzięki, pokrycie dachowe robiłem z pomocą fachowca. Konstrukcja i orynnowanie sam. Podłoże zagęszczone, czeka na kostkę.

Nie jest to forum budowlane, więc poniższe zdjęcia pokazują jakby co BMW X1 E84 :8)

Kolejne posty będą już dotyczyły stricte motoryzacji :cool2:


W tle po lewej widać zastrzały, które robiłem z zabytkowych belek (reszta konstrukcji świeża z tartaku, bez podniety):

http://www.editer.pl/fotka/07d8c39bdd7cfdb30f4f168d78eba3fe_1.jpg


Iks dzielnie towarzyszył we wszystkich pracach:

http://www.editer.pl/fotka/841c23e995d690008b87d594e7d718aa_1.jpg


A skoro idziemy w zabytek, to bez sensu było zasłaniać szkielet deskami na gładko, bo nic nie byłoby widać.

Ot kolejna wiata, jakich wiele na osiedlu. Więc wpadłem na pomysł, jak to wyróżnić. Frezujemy i wpuszczamy odeskowanie w słupy:

http://www.editer.pl/fotka/1b7c7f30442acf1e72874697583a3120_1.jpg


Bezsensownej roboty co nie miara. Tu widać z bliska. Więcej nie spamuję, bo mam jeszcze sto zdjęć, jak rozwiązałem montaż murłat, wiatrownic, śniegołapów. W skrócie nic ciekawego.

http://www.editer.pl/fotka/511c3ba75fd08140345fbe947c6c82cd_1.jpg

Opublikowano

W międzyczasie ogarnąłem szuranie po dłuższym postoju. Teraz hamulce rozruszane i ciche:


http://www.editer.pl/fotka/df70622971711a8a1124c84615e39ff3_1.jpg


Przyszedł też czas na tuning dla pedantów. Od początku wnerwiały mnie ryski na dekorze deski kokpitu.

W używkach tylko w gorszym stanie, nówki nie ma sensu, więc odpowiedni kolor i mamy ogarnięte.

Zdjęcia tego ni oddadzą, ale element nie do odróżnienia. Ja jestem fanem dziadkowych rozwiązań i chętnie bym się zamienił na drewno, ale X1 to niepopularny model, w 3er to pewnie wystarczyłoby napisać na forum i od razu znalazłby się ktoś wdzięczny, że mógł się pozbyć drewna :8)

Przed:

http://www.editer.pl/fotka/213bafab21902b874cbe2cd6beca22f1_1.jpg


Po:

http://www.editer.pl/fotka/52075c683b66b449cc533f072669e55e_1.jpg


Ta sama operacja na dekorze zderzaka przód. I tak samo używki w opisać igła i nówka, a na fotkach szrot, że wstyd sprzedawać.

Tu musiałem wypełnić, bo rysy weszły w plastik:


http://www.editer.pl/fotka/771a584e220a8af59c9505ef9a8993e5_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/63ac6e86b2e89b5e5ae6de12b5033079_1.jpg


http://www.editer.pl/fotka/f59844031fbcaa19dfe9d851d64f93dc_1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie, że nadal X ma się dobrze i ciągle do przodu.

Sam u siebie blaszki hamulcowe wymieniłem na nowe, przy okazji nowych klocków i tarcz. (leżały chyba dwa lata w garażu i doczekały się w końcu na montaż :oops: ).

Bezdyskusyjnie, wiata dużo ładniejsza :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dzięki :cool2: W następnej kolejności wpadły standardowe zakupy forumowe, czyli zaślepki nieobecnej pompy dodatkowej, produkowane przez kolegę Cypisek. Nie, żeby poza gołymi fabrycznie otworami pozostała przestrzeń silnika była jakoś mega szczelna, ale z pewnością ograniczy się nieco przedostawanie syfu spod lewego koła.

Przed:

http://www.editer.pl/fotka/4e400a0625cc15d6195d98beb138f6a8_1.jpg


Po:

http://www.editer.pl/fotka/0efde34b0ee1ba3f7de81e2f5d510c98_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.