Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie mam do wymiany wtryski. Czy ktoś już wymieniał w 2.0 177 km ? Czy jest możliwość regeneracji? Ile to kosztuje? Czym się wam to objawiało?

Opublikowano
Witam,


Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie mam do wymiany ......

 

Skoro wróży ze szklanej kuli to nie wymieniaj wtrysków i zmień mechanika .

A czym u ciebie się to objawia ? Wygląda na że niczym , bo są pewnie dobre.

Tak regeneruje się je i jest to o wiele tańsze rozwiązanie.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Jezeli masz wtryski piezo to sie nie regeneruje.


Sa firmy ktore pisza ze to robia ale to sciema...dobrze umyja, wymienia koncowke i tyle...

Opublikowano
Objawy są dziwne, ponieważ co jakiś czas, zaraz po odpaleniu samochód może jechać max 20 km/h. Jak go zgasze i odpale na nowo o samochód jedzie bez zarzutu. Do momentu kiedy znowu go nie zgasze i odpale na nowo. Mechanik stwierdził że problem musi być po stronie paliwowej i że są to najprawdopodobniej wtryski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem to w N47 albo używka albo nowy.

Jak usterka jest powtarzalna, to nie ma problemu. Podpinasz pod kompa np. pod INPE lub telefon np. program BTOOL naszego forumowego kolegi. Wersja LITE ma chyba podgląd korekcji wtrysków i jest darmowa, jak nie chcesz 50 zł iwestować. Patrzysz co się dzieje z wtryskami. Jak któryś odbiega od normy to wymiana. Szczególnie że potrafisz zrobić aby auto jeździło dobrze. To porównujesz oba wyniki i masz odpowiedź.

Mechanikom nie wierzymy, bo oni strzelają, kasują cie za to a ty wymieniasz sprawne części. Nie znam takiego, który powie sorry nie trafiłem nic nie płacisz.

Opublikowano
Tylko dobra diagnostyka tu się kłania i tak jak kolega pisał tych się nie regeneruje, przerabiałem temat. Na początek pokaż jakie są korekcje i możesz dla pewności zrobić próbę przelewową jeżeli to wtryskiwacze, a wszystko możesz zrobić sam. Ja po swoich przygodach z mechanikami staram się robić sam podstawowe rzeczy. A w twoim przypadku na pewno zacząłbym od tego jak i od zmiany mechanika :wink:
Opublikowano
Z tego co mi mówił mechanik to ma demontować wtryski i sprawdzać.. Znacie koszta wymiany takich wtrysków? Opłaca się kupić używane ?
Opublikowano
Z tego co mi mówił mechanik to ma demontować wtryski i sprawdzać.. Znacie koszta wymiany takich wtrysków? Opłaca się kupić używane ?

Zapytaj się gdzie będzie sprawdzać i jak ???

Ale ja bym zadzwonił żeby zostawił je w spokoju i na początek pokazał co wyszło z diagnostyki to podstawa bo będziesz szedł być może w koszta przez niego. Poza tym powiedz żeby dał Ci wydruki ze stołu :!: Nie popełniaj błędów takich jak ja :D

A jeżeli już wyciągnie to powiedz o konieczności wymiany podkładek, o właściwym momencie dokręcania wtrysków czyli na dwa razy i ponownym zakodowaniu wtryskiwaczy o ile nie będzie ich regenerował a jeżeli będzie coś w nich dłubał to musi nadać nowe kody IMA jeżeli mają odpowiednią maszynę do tego jeżeli nie to wszystkie pracy są o kant ...

Opublikowano
Dzięki za radę, napewno zwrócę na to uwagę. Też uważam, że mechanik przed wymianą wtrysków musi mieć 110% pewności, że są wadliwe. Tylko pytanie brzmi czy wtryski mogą być przyczyną takiego zachowania.. Jak mi normalnie odpali samochód to mogę zrobić 1000 km bez gaszenia i jest ok. Nie dzieje się to systematycznie, może odpalić normalnie 20 razy pod rząd, a za 21 razem nagle obroty nie idą wyżej niż 1500 i max 20 km/h, zawsze tak samo..
Opublikowano
Moim zdaniem nie są to wtryskiwacze, a auto wpada Ci w tryb awaryjny. Powodów może być kilka ale wtryskiwaczy ja bym wykluczył lecz mogę się mylić. Po pierwsze zrobiłbym tak że jak auto źle pracuje to wtedy podpinam komputer i sprawdzam jakie są korekcje a następnie inne parametry live data. Może warto zobaczyć w jakim stanie jest dpf, później przepływomierz i tak dalej poza tym może jest coś zapisane w błędach.
Opublikowano
Błędy pokazują ciągle EGR/recyrkulacja spalin, ale EGR jest wykluczony. Z komputera jeszcze wyszło, że DPF jest do wypalenia no i stwierdził, że problem jest po stronie paliwowej, ale nie mam pojęcia dlaczego..
Opublikowano
Bardziej bym ufał komputerowi niż twojemu mechanikowi. Jeżeli były by to wtryski to raczej silnik by pracował nierówno. Objawy spadku mocy to może być własnie EGR/DPF.
Opublikowano
Silnik pracuje równo, nawet podczas tego stanu awaryjnego. Raz miałem taką sytuację że samochód wpadł mi w ten stan awaryjny, zaswicily się świece żarowe i przykopcil, ale po zgaszeniu i odczekaniu 3 min samochód odpalił i jechał idealnie. A wykluczony dlatego że był zaslepiany i działo się to samo. Następnie był przekładany z innej bmki i też to nic nie dalo
Opublikowano

A jeżeli już wyciągnie to powiedz o konieczności wymiany podkładek, o właściwym momencie dokręcania wtrysków czyli na dwa razy i ponownym zakodowaniu wtryskiwaczy o ile nie będzie ich regenerował a jeżeli będzie coś w nich dłubał to musi nadać nowe kody IMA jeżeli mają odpowiednią maszynę do tego jeżeli nie to wszystkie pracy są o kant ...

 

hehe i wylecisz z warsztatu z częściami w skrzynce :D

Jak warsztat wydaje się nie ogarnięty to zabieraj auto i tyle.

Uwierz mi rożne sytuacje widziałem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w mojej jedynce silnik N47, tylko 143KM miałem jak ty, tylko za każdym razem kiedy auto było zimne, przychodził moment, że wyskakiwały dwa błędy od EGR, który się zawieszał z brudu. Autka nawet nie szło do 1500 obr/min wkręcić. Po 30 sekundach wracało wszystko do normalności i można było śmigać. Jako że błąd dotyczył EGR to go wyczysciłem i po problemie. Po co szukasz gdzie indziej skoro samo auto ci mówi, że masz zepsuty EGR i zapchany DPF. Obie rzeczy mogą powodować muła.

Jak już pisałem, uważam jak jarcio. W polsce 1 na 10 może mechaników jest coś warty. Reszta to papudraki. Ty jesteś lepszy od nich, bo przynajmniej poczytasz i przygotujesz się przed naprawą, a oni wymieniają na pałę. Jak nie będzie porządnej diagnozy to popłyniesz tysiące bez sensu. W Polsce do mechanika jeździ się już z rozwoązanym problemem, tylko mu mówisz co ma wymienić. No i może wtedy nic nie spitoli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DPF na 100 procent powoduje zamulenie. Auto jedzie, ale jakby miało 60KM. Spalony mają problem z wylotem więc auto nie idzie. To co ty masz to prędzej ten EGR.
Opublikowano

Dobrze ci koledzy radzą. Weź samochód od mechanika i spróbuj sam zlokalizować awarie.

Jeśli nie masz zdolności to może jakiś kolega coś mechanikuje?


Podane przez ciebie objawy nie wskazują na wtryski. Ale zawsze można zrobić próbę przelewową/sprawdzić korekty.


Żeby wyciągnąć EGR potrzebujesz 10 min. Sprawdź czy wężyk z podciśnieniem zaciąga powietrze (może uszkodzony jest elektrozawór). Wykręć EGR, dobrze wyczyść (polecam środek DIMER), rozruszaj "sztange".

Jeśli nie pomoże, zainteresuj się DPFem. W 2 litrach szybko się go ściąga. Daj komuś na maszynę żeby wyczyścili/przepalili. Ewentualnie, przed demontażem podjedź do kogoś z programem i zróbcie ze 2 lub 3 razy pod rząd wypalanie serwisowe.

Opublikowano
Powiedziałem mechanikowi aby wymienił EGR (koszt około 500 zł) i wypalił DPF. Macie rację, od tego trzeba zacząć bo z tego co mi mechanik mówił to mój egr i tak jest uszkodzony, ale według niego to nie on to powoduje.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Temat się wyjaśnił. Padło sterowanie turbem, przy okazji była regenerowana turbina, co dało efekt. Mam jeszcze pytanie, czy można jakoś sprawdzić kiedy należy wymienić łańcuch ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.