Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Pacjent: e60 N52b30

Opis problemu: Oddałem auto do mechanika na ogólne usuniecie wycieków w silniku, do wymiany poszła uszczelka podstawy filtra, druga uszczelka przy podstawie, uszczelka w kolektorach ssacych, uszczelka vanosu, uszczelka pokrywy zaworow. Silnik wczesniej byl mocno zapocony. Wyrazie pocil z pierwszego i drugiego cylidra kolektora dolotwego. Silnik po naprawie umyty chemia na blysk. Wysuszony i ogarniety. Pierwsza jazda, zagladniecie pod maske i zonk. Znow w miejscu pierwszego cylindra kolektora dolotwego (caly czas patrzac od pasa przedniego) poci. Diagnoza, urwana szpilka w glowicy. Urwana ponizej plaszczyzny ok 5mm, siedzi w bloku. Nie ma opcji jej odkrecic. Zapocenie wymyte ponownie, nastepnie jazda 100km w roznych zakresach obrotow, wolno szybko, pod czerwone itp. zero zapocen, kompletnie sucho, i na gorze w miejscu szpilki i na dole, przy laczeniu glowicy z blokiem (zreszta tam zawsze bylo sucho). Zdaje sie, ze po myciu musialo sie tam cos ostac, bylo niedomyte.


Zdjęcia: ponizej grafika z neta, zaznaczam miejsce urwanej szpilki.

b74b54c19c19cc91gen.jpg


Pytania:

- czy z tego miejsca może pocic, jak mocno?

- jest to szpilka na skraju glowicy, czy to az tak powazny problem?

- jak wykrecic szpilke bez zwalania glowicy, jakies rady i pomysly?

- mechanik zaproponowal obserwacje i normalna jazde poki co, słusznie?

- gdyby pociło z otworu szpilki (na gorze), zakleic to jakims porzadnym klejem? Pomysl osob trzecich.

- ogolnie jakies rady, spostrzeżenia?


Proszę o pomoc, pozdrawiam

PS. musialem zrobic drugie konto, bo zapomnialem hasła :P

Opublikowano

jak zdejmowałem u siebie kolektor ,żeby wymienić odme również zauważyłem urwana srube ,i to chyba właśnie ta sama ,bez problemu nawiercasz otwór o małej średnicy i wykretakiem wykręcasz , te sruby sa magnezowo-aluminiowe bardzo miękkie i bez problmu idzie w niej zrobić mały otwór

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NL71-EUR-07-2005-E61-BMW-530i&diagId=11_3735

Śruba torx M9X70-AL 11127529997 numer tej sruby , można na sztuki kupować w bmw

Opublikowano

Dzięki serdeczne kolego za fachową pomoc :cool2:

Dzisiaj pooglądałem motor i już się zdąrzył mocno zapocić.

Wiadomo, N52 leży pod pewnym kątem i olej pruje spod uszczelki. Leci na dwie strony, trochę pod kolektor i trochę więcej na przód silnika. Strużka zapocenia już jest na końcu bloku patrząc od przodu silnika. No cóż, oddam auto do fachowca, który wymieni tą śrubę i może się trochę uszczelni. Boję się, że uszczelkę szlag już trafił, głowicę mogło trochę pokręcić i wymiana śruby na nic się zda. Najwyżej się podniesie główkę, co mam poradzić :)

  • 4 lata później...
Opublikowano
Temat stary ale przypadkowo teraz go czytam , u mnie ta śruba była pęknięta od ok dwóch lat, zero wycieków w tym miejscu, wymieniłem ją dopiero przy naprawie rozrusznika odkręcając kolektor. Fakt że auto więcej stoi niż jeździ i ma dopiero 100k przebiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.