Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów.

Mieszkam w Morągu (woj. warmińsko-mazurskie).

Moje BMW e46 touring 320i M54b22 z LPG zawiodło nie.

Auto odpalało i jeździło normalnie, bez problemu na benzynie i LPG.

Pewnego razu, w czasie jazdy zjeżdżając z trasy silnik zgasł przy wyprzęganiu. Po ponownym odpaleniu silnik telepał na wolnych obrotach, ale dało się jechać. Miał wystarczającą moc i tak dojechałem do domu (ok. 20km).

Po podłączeniu do komputera inpa pokazała następujące błędy:

- 123 Thermostat heater, KFK – błąd czujnika w termostacie (ten błąd występuje już od czterech lat i niema większego znaczenia),

- 18 NW_A – Error – błąd czujnika położenia wylotowego wałka rozrządu (występuje w moim aucie cyklicznie również od czterech lat),

- 30 Ignition Zyl. 3 - błąd cewki zapłonowej na 3 cylindrze (wystąpił jeden raz), po skasowaniu błąd nie powrócił,

- 104 control – vanos mecanical outlet – który dotyczy złego ustawienia wałka rozrządu wylotowego

Ponadto inpa w sekcji rough pokazywała jeden cylinder na czarno, co świadcyło o tym, że nie pracował trzeci cylinder.

Auto zapalało normalnie lecz silnik dalej pracował nierówno na wolnych obrotach na benzynie i na LPG (w dalszym ciągu nie działał na jeden cylinder).

Po wykasowaniu błędów i dalszej jeździe powróciły tylko dwa pierwsze, czyli 123 i 18.

W związku z faktem iż auto kupiłem cztery lata temu i nie wymieniałem świec zapłonowych postanowiłem je wymienić i kupiłem nowe świece zapłonowe dedykowane do tego modelu (NGK BKR6EQUP).

Po wykręceniu starych świec okazało się, że mają identyczne oznaczenie, tylko są z napisem BMW.

Niestety, po wymianie świec zapłonowych na nowe auto nie odpaliło.

Walczyłem z nim przez dwa dni, bo myślałem, że może jakiś przewód elektryczny się uszkodził.

Po podłączeniu komputera w silniku nie było żadnych błędów.

Założyłem z powrotem stare świece i silnik również nie odpalił.

Nie odpala zarówno na benzynie i na gazie. Tylko jakoś lekko kręci rozrusznikiem.

Sprawdziłem:

- bezpieczniki elektryczne w schowku i przy ECU – wszystkie sprawne,

- połączenia elektryczne instalacji gazowej (kable do wtryskiwaczy) – sprawne, brak przerw w obwodzie pomiędzy centralą LPG – wtryskiwaczami benzynowymi oraz ECU silnika.

Sprawdziłem również połączenia centrali LPG z wtryskiwaczami gazowymi – wszystko jest OK.

Sprawdziłem cewki zapłonowe –wszystkie cewki, fajki i świece sprawdziłem omomierzem oraz czy jest iskra podczas kręcenia – cewki, fajki i świece mają takie same wartości i pojawia się iskra na świecy podczas kręcenia rozrusznikiem,

Sprawdziłem przekaźnik zasilania wtryskiwaczy benzynowych – działa,

Załamałem się okrutnie i postanowiłem odholować auto do pobliskiego warsztatu.

Diagnoza mechaników: brak kompresji na trzecim cylindrze oraz bardzo słaba kompresja na pozostałych cylindrach. Silnik do remontu lub wymiana na inny.

W związku z powyższym mam pytanie: czy jest to wszystko realne i prawdziwe? Auto paliło na dotyk, silnik pracował cicho ale występowało tzw. falowanie obrotów na biegu jałowym. Silnik czasami potrafił zgasnąć przy wyprzęganiu. Zużycie oleju (10W40) przekraczało 1 litr / 1000 km. Trochę cieknie z podstawy filtra oleju. Przebieg 320 tys. km.

Opublikowano
Najwidoczniej tak skoro wcześniej gasł i brał aż tyle oleju to chyba odpowiedz jest wiadoma, wszystko do czasu, mi przy takiej konsumpcji oleju nie opłacało by mi się tym jezdzic
Opublikowano
Najwidoczniej tak skoro wcześniej gasł i brał aż tyle oleju to chyba odpowiedz jest wiadoma, wszystko do czasu, mi przy takiej konsumpcji oleju nie opłacało by mi się tym jezdzic

 

Wymieniam silnik na kolejny. Robić starego raczej się nie opłaca, bo koszty mogą być duże. Dziś kupiłem drugi silnik i mam nadzieję, że dalej będę jeździł.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
a przed zakupem sprawdziłeś go w jakiś sposób? Z benzynami różnie bywa, pomijając to że silniki w bmkach łatwego życia nie mają ;p Ja bym powiedział tak, że remontując swój stary silnik masz pewność że jest jak nowy, z używkami róznie bywa
Opublikowano
a przed zakupem sprawdziłeś go w jakiś sposób? Z benzynami różnie bywa, pomijając to że silniki w bmkach łatwego życia nie mają ;p Ja bym powiedział tak, że remontując swój stary silnik masz pewność że jest jak nowy, z używkami róznie bywa

 

To niestety jest loteria - kompletny remont silnika może wynieść więcej niz 10,000 cbl, i nie ma co szczędzić na robociźnie, ale czasem lepiej tak niż kupić silnik za 2-3 tysiące, zapłacić za wyjęcie, włożenie i się okaże, że kolejny też nie domaga - chyba, że jest opcja sprawdzić nowy silnik, najlepiej zanim zostanie wyjęty

Opublikowano

Silnik już kupiłem.

Koszt zakupu 1800 PLN za M54b22 z 2001. Silnik od anglika - cabrio (może będzie mniej wyżyłowany).

Teraz czekam na rozpoczęcie wymiany, bo mechanicy się nie śpieszą.

Po założeniu silnika dam znać jak to wygląda w rzeczywistości.

Mam nadzieję, że będzie dobrze, bo jeszcze muszę nim jeździć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem przerażony ogromem prac. Tak to wygląda.

http://i63.tinypic.com/9sb5gn.jpg

http://i64.tinypic.com/6hol02.jpg

http://i66.tinypic.com/11me0x4.jpg

http://i68.tinypic.com/2i6lw1w.jpg

http://i65.tinypic.com/3136uk5.jpg

Jeszcze się okazało, że tarcza sprzęgła, docisk i uszczelniacz wału do wymiany.

Mam nadzieję, że moje auto jeszcze pojeździ. Koszty podam na koniec.

Opublikowano

Dziś odebrałem auto z warsztatu.

Koszty wymiany sa następujące:

koszty części i materiałów eksploatacyjnych:

- silnik.............................................. 1 800 zł

- uszczelniacz wału korbowego (pierwszy)...... 50 zł

- uszczelniacz wału korbowego (drugi) .......... 17 zł

- sprzęgło............................................ 620 zł

- dwie rolki do paska.............................. 150 zł

- płyn do układu chłodzenia....................... 80 zł

- uszczelka podstawy filtra oleju................. 10 zł

- uzupełnienie płynu w klimatyzacji............ 128 zł

- olej w silniku 5W30.............................. 165 zł

- filtr oleju........................................... 30 zł

- uzupełnienie płynu wspomagania............... 20 zł

- uszczelka pokrywy zaworów.................... 150 zł

- uszczelka kolektora dolotowego............... 200 zł

- ustawienie geometrii osi przedniej............. 80 zł

________________________RAZEM:........... 3 500 zł

- koszty robocizny (usługa)...................... 1 500 zł

_______________SUMA KOSZTÓW:........... 5 000 zł


Podsumowując naprawę samochodu trzeba stwierdzić, że koszty wymiany silnika nie są niskie.

Trudno - chciałem jeździć BMW to jeżdżę. Moja "Bunia" dostała drugie życie. Auto działa dobrze i o to chodzi.

Opublikowano
Kompletny remont silnika wyszedł by podobnie, nawet jakby trzeba było jeszcze troche dołożyć to wybrałbym opcje remontu
Opublikowano
Kompletny remont silnika wyszedł by podobnie, nawet jakby trzeba było jeszcze troche dołożyć to wybrałbym opcje remontu

Kompletny remont silnika mówiąc nowy blok tłoki pierścienie itd, czy szlif i pierścienie na pierwszy szlif i tak dalej ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet 8k mogłoby braknąć, wymiana silnika to jedyna sensowna opcja w zwykłym e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.