Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej! Jakiś czas temu podczas jazdy autostradą zauważyłem, że mam cały czas zasprzęglone wisko, w środku słyszałem gwizd i analogicznie wzrosło spalanie. Zamówiłem nowe z firmy behr (480 zeta bodajże), przy okazji byłem zmuszony wymienić pompę wody, bo kiedyś genialny mechanik zamontował wisko na klej do gwintów :mad2: :mad2: :mad2: Już do niego nie wróciłem :D. Tak czy inaczej sporo czytałem jakie wisko wybrać itp itd, natknąłem się na tematy, że nowa wiskoza musi stać w pionie przed założeniem, tak też zrobiłem, postawiłem w garażu i montowałem ją dnia następnego. No i tu zaczyna się problem, nowej wiskozy przed złapaniem temp roboczej przez silnik nie jestem w stanie zatrzymać ręką, i co gorsze nie rozłącza się w ogóle (ani przy redukcji, ani przy pałowaniu do 6k rpm). Gdzieś ktoś pisał, że musi się ułożyć, ja zrobiłem na swojej ~800km i jest jak było. W związku z tym pytanie - oddawać na gwarancji? Czy jest w ogóle szansa, że wymienią na inną? Czy może coś jeszcze może być przyczyną? Silnik m62b35 1997r
Opublikowano

podepnę się pod temat - zakupiłem początkiem maja E39 540i polift, w obecnych upałach pierwsze 10-15 minut jazdy jest cisza, potem jest typowy dla ciężarówek szum/wycie, hałas rośnie razem z obrotami silnika, nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy nie. Domyślam się, że to też wisko, bo powinno się rozpinać przy wyższych obrotach? Czy ma się kręcić razem z obrotami silnika (wałem korbowym) dopóki znowu się nie schłodzi? Póki co nie doczekałem się, żeby po włączeniu wisko znowu samo się wyłączyło, ale jednak są upały, a jeżdżę tylko w dzień. Jak kupiłem auto, wracałem nim nocą przy temperaturze zewnętrznej ok. 10 stopni i przez 300km trasy (90% autostrada, tempomat na 160km/h) nie zauważyłem takiego hałasu, nawet ruszając z otwartymi szybami z pod bramek.

Czy po prostu stare V8 generuje tyle temperatury i przy letnich temperaturach "ten typ tak ma"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na zimnym zawsze słychać jak startuje wisko (mówimy oczywiście o sprawnym) po krótkiej chwili powinno się rozpiąć, to nie obroty silnika są wykładnikiem do oceny sprawności wiskozy tylko zapięty komp/podniesiona maska i obserwacja jak się zachowuje jak wzrasta temperatura, wiskozy nie trzeba oddawać jak się spina za wcześnie czy za późno, to można przestawić, ale w którą stronę, no to trzeba ją jak pisałem szczegółowo poobserwować, są wiskozy z możliwością regulacji, są też te niby ustawione przez producenta, ale i te i te można korygować, to bardzo proste urządzenie, ma tylko jedną wadę, jest mało precyzyjne, o czym właśnie piszecie, inną sprawą jest termostat jaki siedzi i przy jakiej puszcza, jak to nie jest zsynchronizowane z wiskozą, no to będą właśnie takie kwiaty
Opublikowano
W moim przypadku to wisko behr z blaszka, nie ta spirala. Termostat rok temu zakładałem z mahle jeśli dobrze pamietam, i wszystko wskazuje na to że otwiera się przy 105st. Twierdzisz kolego że to tylko i wyłącznie kwestia regulacji? Rozumiem że chodzi o docisk tej blaszki? Pytanie czy jest sens, skoro wywalilem prawie 500 na wisko i mam na nie jeszcze gwarancję.. Aha, i co do zachowania wisko... generalnie cały czas jest zasprzeglone, sprawdzałem przy otwartej masce trzymając na obrotach, jak i mam ciągły szum podczas jazdy, kręci się w zasadzie bez przerwy
Opublikowano
na zimnym zawsze słychać jak startuje wisko (mówimy oczywiście o sprawnym) po krótkiej chwili powinno się rozpiąć, to nie obroty silnika są wykładnikiem do oceny sprawności wiskozy tylko zapięty komp/podniesiona maska i obserwacja jak się zachowuje jak wzrasta temperatura, wiskozy nie trzeba oddawać jak się spina za wcześnie czy za późno, to można przestawić, ale w którą stronę, no to trzeba ją jak pisałem szczegółowo poobserwować, są wiskozy z możliwością regulacji, są też te niby ustawione przez producenta, ale i te i te można korygować, to bardzo proste urządzenie, ma tylko jedną wadę, jest mało precyzyjne, o czym właśnie piszecie, inną sprawą jest termostat jaki siedzi i przy jakiej puszcza, jak to nie jest zsynchronizowane z wiskozą, no to będą właśnie takie kwiaty

 

On kompa nie potrzebuje bo wisko chodzi przed złapaniem pionu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
więc to oznacza że mu się spina za wcześnie, a jeżeli chce zrobić z tym porządek, to musi podnieś maskę i zapiąć kompa, aby precyzyjnie zobaczyć co się z nią dzieje i jak reaguje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.