Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów

Jakiś czas temu kupiłem :

BMW E61 535D z 2005r z przebiegiem 239kkm


Galeria

zewnątrz

http://i.imgur.com/sLvLm6H.jpg


http://i.imgur.com/gpzfAgd.jpg


http://i.imgur.com/suI9KEO.jpg


http://i.imgur.com/k8k70ze.jpg


http://i.imgur.com/JVtox5K.jpg


http://i.imgur.com/HAyAz2g.jpg


http://i.imgur.com/OqRLViG.jpg


http://i.imgur.com/FrzbRxe.jpg


http://i.imgur.com/ZYanajC.jpg


http://i.imgur.com/W8M12vw.jpg


http://i.imgur.com/XHQVcmC.jpg


środek

http://i.imgur.com/zHTAc6c.jpg


http://i.imgur.com/TaezBNC.jpg


http://i.imgur.com/QbJBT7o.jpg


http://i.imgur.com/IDtLuef.jpg


http://i.imgur.com/ZoCyZDg.jpg


http://i.imgur.com/5A4uivj.jpg


http://i.imgur.com/jre2gd0.jpg




Historia poszukiwań

Wcześniej byłem szczęśliwym posiadaczem BMW e46 320d jednak ze względu na to że postanowiłem się zostać również królikiem rozpłodowym, 3-ka w sedanie szybko stała się za ciasna, na rodzinkę z 2 dzieci. Mimo iż miałem większość grubych rzeczy z e46 zrobione postanowiłem ją sprzedać i poszukać czegoś większego.


Szukałem dość długo i powoli odchodziłem od przekonania, że da się kupić zadbaną i niekombinowaną 5-tke. Wymagania miałem niewielkie - miał być turing, diesel, >= 530d, bezwypadkowy, no i dla zaspokojenia własnych potrzeb - albo komforty albo logic 7.

Przez ok 5 miesięcy nie oglądnąłem żadnego auta, ciągłe odrzucanie - bo to bo tamto.... zdarzały się sztuki z przekręconymi licznikami 600kkm => 249kkm etc. Nie ukrywam, że w końcowej fazie szukania bardziej interesowały mnie egzemplarze 535d, bo są z regułylepiej wyposażone no i wydaje mi się, że bardziej pożądane i nie będę miał problemów ze sprzedażą.

W końcu pojawił się nowy egzemplarz z okolic promienia ~200km. Zadzwoniłem i okzało się że rozmawiam z normalnym człowiekiem, a nie krętaczem. Właściciel podał mi VIN, sprawdziłem, okazało się że jest ok, nie kręcone. W związku z czym umowiłem się z zaprzyjaźnionym forumowiczem, który pomógł mi w oględzinach i... kupiłem.


Wyposażenie

Numer podwozia WBANJ91030CR67963

Kod typu NJ91

Typ 535D (EUR)

Typoszereg E E61 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M57X

Pojemność skokowa 3.00

Moc 200

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER DAKOTA/TRUEFFELBRAUN (LCTE)

Data prod. 2005-06-29


Składanie Wyposażenie

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S217A AKTIVLENKUNG Aktywny układ kierowniczy

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S386A DACHRELING Reling dachowy

S402A PANORAMA GLASDACH Dach panoramiczny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S430A IINNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.


Składanie Wyposażenie seryjne

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe


Stan

Auto oczywiście nie jest idealne jak przystało na ponad 10-latka. Najważniejsze dla mnie że silnik jest w dobrym stanie więc nie przejmowałem się wadami lakierniczymi. Do pakietu startowego musiałem dodać:

- tarce + klocki przód i tył,

- układ pasowy,

- termostaty,

- tuleje dolne,

- serwis olejowy,

- opony zima 2x

- opony lato 4x

- naprawa MULF BT,

- uszczelnienie vacum,

- przyciemnienie szyb,

- kodowanie bajerów:

* DRL,

* światła powitalne na kluczyk,

* poziom nadmuchu w trybie auto na wskaźnikach,

* dodatkowa opcja V (km/h) w liczniku


Do roboty

1. Cieknący płyn do spryskiwaczy,

2. Aku i być może IBS,

3. Filtr/Podgrzewawacz paliwa

4. Brak dzwięku PDC i sygnalizacji alarmów - najprawdopodobniej aktualizacja sw dla CCC

5. Amorki przód,

6. Tuleje dyfra,


Podsumowując... Autkiem jeździ się super, jet komfortowe, przestrzenne no i 535d robi swoje - idzie jak "kuna w żyto" hy hy hy :mrgreen:

Jeśli autko pozostanie na dłuższy czas w rodzinie to będę w miarę możliwości jego stan faktyczny i mimo iż biłem się z myślami czy tworzyć ten post stwierdzam że może komuś to pomoże lub ktoś pomoże mi... :D

pozdrawiam

Edytowane przez piecia55
Opublikowano
Super. Szykuje się do kupna e61. Kto co pomagał w oględzinach? Jeśli możesz podać kto oraz skąd jesteś.
Opublikowano
Tj w opisie zielona Góra. Oględziny + serwis - forumowicz szymon-o. Oględziny w jego wykonaniu to pełna profeska - polecam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

reset automatycznej skrzyni biegów

Po zakupie auta zastanawiałem się nad zrobieniem resetu skrzyni. Zdania na forach są podzielone. Jedni piszą, żeby nie robić jeśli nie była naprawiana, inni żeby po zmianie właściciela, a co za tym idzie zmianie stylu jazdy, wypadało by żeby skrzynia nauczyła się na nowo.

Moja skrzynia nie należy do idealnych - generuje 2 błędy solenoidow i podczas jazdy widać ze trochę odbiega od ideału. Poprzedni właściciel zregenerował konwerter i podejrzewam ze przy tym zabiegu wymienił olej. W kontekście dłuższego użytkowania auta i tak będę musiał ja zregenerować.

Postanowiłem zrobić reset przez Ista...Początkowe informacje uzyskane z internetu mówiły tylko żeby nie jeździć ostro po resecie. Tak tez zrobiłem. Początkowo skrzynia fajnie zmieniała biegi ale po przejechaniu Ok 200km było gorzej. Biegi nie przełączaly się miękko skrzynia dłużej się zastanawiała i czasem się myliła :)

Ku... zje...lem :shock: zacząłem znowu czytać i znalazłem procedury adaptacji skrzyń zf i mojej również. Spróbuje ...

Procedura jest mozolna, czasochłonna i wymaga toru wyścigowego:) mi zajęło to ok 1h. Narazie przejechałem 400km i jest ok skrzynia przerzuca miękko i o wiele lepiej niż w późniejszym okresie po pierwszym resecie. Narazie się nie cieszę i czekam na wyniki testów po dłuższym użytkowaniu.

Jeśli kogoś interesuje to mogę wrzucić procedurę. :D

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

2019.01.03 Pomiar poboru prądu na wyłączonym silniku [przebieg 260560 km]

1. Geneza

Temat zaczął się od pojawiającego się komunikatu na komputerze "Wysoki stopień rozładowania akumulatora", któremu towarzyszą problemy z odpalaniem autka po kilku dniach w bezruchu. Moje podejrzenia padły na słaby akumulator (Hummer 100Ah), pojechałem więc do serwisu aku, żeby zweryfikować stan swojej baterii i zrobić ewentualną wymianke.

2. serwis aku

Dziwne było że Panowie stwierdzili że mój aku jest rozładowany po nocnej trasie 600km i postoju w garażu przez ok 10h. Od razu proponowali akumulator AGM 90Ah. Expert stwierdził, że mój nie dość że jest zużyty to jeszcze kiepskiej jakości.

3. serwis aku - pomiar zużycia

Poprosiłem o zweryfikowanie zużycia pradu na zamkniętym samochodzie. Na początku panowie kręcili nosem ale w końcu się zgodzili i się zaczęło. Już na początku wiedziałem że pomiary wyjdą z dup... bo kolesie nawet nie skalibrowali miernika. Potem miernik się uśpił a po ponownym włączeniu, kalibracja również nie została wykonana. Po 30min marudzenia zgodnie stwierdziliśmy, że pobór ok 140mA jest OK i najprawdopodobniej jest to wina akumulatora. Z tego względu że od zakupu nie wymieniałem go postanowiłem dla świętego spokojuto zrobić.

4.serwis aku - montaż

Zapłaciłem więc za nowego AGM (jak się okazało tej samej firmy :)) i poszedłem obserwować jak serwisant wymienia mi aku. Po wyciągnięciu stwierdził że moja bateria jest w miarę nowa - z 2017 i może lepiej będzie sprawdzić. Postanowiłem więc się wstrzymać z zakupem nowego i sprawdzić w serwisie stan swojego. Poprosiłem o zwrot gotówki niezadowolonego pana w biurze i dostałem ori aku bmw na czas sprawdzenia -2 dni.

5. serwis aku -weryfikacja mojego akumulatora

Okazało się ze mój aku jest sprawny, panowie zamontowali go z powrotem i pojechałem do domu.Problem oczywiście nie zniknął...

6. Pomiary zużycia

Postanowiłem sam zmierzyć natężenie prądu w autku, w związku z czym pożyczyłem miernik cęgowy od kolegi z pracy.

W CAS zakodowane

KLASSE_BATTERIE
90ah

Stanowisko pomiarowe musiało przewidzieć odcięcie od czyjników ruchu z alarmu :)


http://i.imgur.com/psoasNB.jpg


Miernik zapięty i lecimy :)

http://i.imgur.com/e6bYlT3.jpg


Pomiary od momentu zamknięcia autka [czas ----> prąd]

>0 - 15s ----> 6A

15s - 60s ----> 2A

1m - 15m ---> 430mA

15m - 30m ---> 234mA

> 30m ---> 80mA (uśpienie 75mA, przy aktywności czujników alarmu ~95mA - 5s co 30s)


W związku z powyższym wydaje mi się, że aku może być jednak nieodpowiedni, bo z szybkich odliczeń dla 70% sprawności wyszło mi że powinien wytrzymac ok 30dni. A moj po naładowaniu pada po kilku. Pytanie przy jakim poziomie naładowania akumulatora autko odpali? Przypuszczam że to zależy od aku i w jednym będzie 50% w innym 30%.


W planach muszę jeszcze sprawdzić różnice między AGM a zwykłym akumulatorem. W serwisie polecają tylko AGM bo autko ma dużo elektroniki, która żyje i zwykłe aku się nie nadają... :shock:

Czy ktoś z forumowiczów prowadził podobne pomiary i mógłby podzielić się spostrzeżeniami???

Edytowane przez piecia55
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

2019.02.21 Naprawa czytnika DVD [przebieg 261666 km]

Ciągłości z przeszłości do elektroniki natknęły mnie do podjęcia odpowiedzialnej próby wymiany lasera DVD w nawigacji. Wkurzał mnie komunikat o braku możliwości odczytania płyty więc znalazłem czas na majsterkowanie. Temat szerzej opisałem tutaj:https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=354612


1. Demontaż CCC:

http://i.imgur.com/N0gW5ZF.jpg


http://i.imgur.com/LeAtgaV.jpg


http://i.imgur.com/cW0HTif.jpg


2. Wymiana lasera:

http://i.imgur.com/wSUz4U3.jpg


http://i.imgur.com/xyuXwao.jpg


http://i.imgur.com/MKRtSdC.jpg


http://i.imgur.com/K5lb0Yd.jpg


http://i.imgur.com/hGj1cgK.jpg


http://i.imgur.com/Qc5Z4j0.jpg


http://i.imgur.com/YIRHrPI.jpg


http://i.imgur.com/ZSq6E26.jpg


http://i.imgur.com/lCa5idN.jpg


http://i.imgur.com/YG7X8X8.jpg


http://i.imgur.com/tIHRH8p.jpg


3.Wyniki:

http://i.imgur.com/RQj4Wlc.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

2019.04.30 Czyszczenie odpływów [przebieg 264280 km]

Po raz kolejny spotkał mnie problem pojawiającej się wody w bagażniku :shock: .Wcześniej przerabiałem ten temat ale z czystego lenistwa nie chciało mi się czyścić odpływów z obu stron oraz robić dokumentacji zdjęciowej. Jak widać karma wraca :duh:

Nikomu nie radzę lekceważyć tego problemu :nienie: , bo w przypadku mojego autka w suficie,boczkach i pod kołem zapasowym znajduje sie wiele modułów elektronicznych (ch.... wie po co :shock: ), dla których woda może kazać się powolną agonią...

Niestety kupiłem auto z panoramą, mimo że chciałem tego uniknąć i ..... Problem niestety pojawił się na wyjeździe i nie mogłem skorzystać ze wszystkich swoich zabawek, ale rodzinka na szczęście dysponowała niezbędnymi narzędziami..


1. Widok zalanego sufitu

pWb7YHv.jpg


jRpIQfh.jpg


2. Demontaż tapicerki:

RqMXLEf.jpg


btoTXky.jpg


9sWirPW.jpg


G6gYS54.jpg


3. Przepychanie węża

FXXw2LS.jpg


DyQSPqh.jpg


p6LRyU6.jpg


4. Ponowne złożenie

- Testy na otwartym sercu,

- poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności

- wypicie piwa i odetknięcie z ulgą :8)

Opublikowano

Przerabiałem dokładnie to samo jak Ty w E61 mianowicie pierwsze zalanie bloczka w bagażniku od strony aku w momencie kiedy jechałem na wakacje na szczęście do ciepłego kraju ale prawie całą trasa była w deszczu no i gdy się wypakowywaliśmy zauważyłem wodę i mówię WTF no i po powrocie akcja z czyszczeniem odpływu i usunięciem tego grzybka z nacięciami i również olałem temat z drugą stroną. Po roku czasu przed samymi wyjazdem na wakacje wracam sobie do domu aż tu nagle zaczyna świrować auto to załączał się PDC podczas jazdy jakieś kontrolki na liczniku no i najgorsze ze otwierała się panorama samoczynnie :x mówię no nie teraz kiedy wyjeżdżam. Więc wjazd do garażu i pierwsze co ista i kasowanie błędów, a tu zonk wracaj i przypomniała mi się woda w bagażniku więc do góry wszystko plus demontaż koła a pod kołem sucho więc wyjąłem ten wkład co leży koło na nim a tam patrzę i mówię OMG wszystkie sterowniki już na wakacjach i pływają :) i myślę jak padły to skąd ja je wezmę w jeden dzień no ale zabrałem się się roboty osuszania sterowników i udrożnienia odpływu efekt finalny po złożeniu to brak błędów i wszystko wróciło do normy. Także nie można lekceważyć tematu i robić odrazu dwie strony.

Pozdrawiam i gratulacje ładnej sztuki i jednostki napędowej :cool2:

Opublikowano
No wydaje mi się że zdążyłem na czas bo kałuży pod kołem nie miałem jedynie trochę wody w boczkach na podsufitece i na osłonce w bagażniku. Natomiast jeśli sterowniki by stały w wodzie przez dłuższy czas to moim zdaniem jest duże prawdopodobieństwo że po pewnym czasie wysiada, jak tylko woda zaśniedzieje i zrobi zwory na układach lub ścieżkach. W takich sytuacjach niestety wypada je rozebrać i płytki pcb wyczyścić chemia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

30.05.2019 eliminacja stuków w kierownicy [przebieg 267345

Objawy: podczas kręcenia kierownica słychać stuki, tak jakby kierownica przeskakiwała. Jest to dość irytujące i końcem końców ciężko z tym żyć :shock:

Wbrew opiniom zaczerpniętym u 2 mechaników :

- luzy na maglownicy - regenerować

- jakiś krzyżak lub coś tam ale za 1500zl będzie Pan zadowolony

Postanowiłem sprawdzić rozwiązanie opisane tutaj

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=273503&sid=d3a0ad98b34b82c74db02b41c863ce6a

Kilka fotek z rozbiórki


VcALCXM.jpg


Q3oKaot.jpg


A tu psikamy :lol:

IkGeyjx.jpg


Narzędzia: krzyżak, klucze do demontażu tapicerki, smar w sprayu


Po tej operacji stuki zniknęły a ja nie jestem chudszy o kilkanaście stówek :cool2:

Opublikowano
Wcześniej myślałem że mam ale okazało się że drgania w kierownicy spowodowane są tarczami ori, które poszły na reklamację. Ostatnio przy geometrii wyszło że delikatne luzy są zauważalne. Niestety regeneracja jest problemowa bo jest to magiel active drive.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

11.07.2019 wymiana żarówek ring [przebieg 268438 km]

W związku z tym że jedna z żarówek postojowych ring wyzionela ducha postanowiłem zamówić led markery o mocy 7w i barwie ok 6000k. Są podzielone zdania co do barwy. Jedni wola zimna, bardziej zbliżona do koloru xenonów w ori,inni żółta podobnie jak ori ringi. Nic przeciwko żółtej barwie nie mam ale postanowiłem coś zmienić.

Porównanie

D36j9DM.jpg

Efect

jrci8V5.jpg


qugTIap.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie to białe muszą być, żeby grały z zenonem, a żółte u góry jak w klasycznym amerykańskim krążowniku ... z niemiec :mrgreen:


Polecam Ci jeszcze zrobić polerkę kloszy, bo już widać, że trochę zachodzą. U mnie efekt przeszedł moje oczekiwania.


c7fbcd461441b1309746dbdcbe6fbd0c_orig.jpg

Opublikowano

:cool2: nieźle.

Polerkę mam w planach za jakiś czas zrobić tj w poprzedniej e46 bo daje to niezły efekt. Klosze były nieco brudne bo nie czyściłem ich po całej akcji - nie miałem już sił po tym jak na wkurzałem się przy wymianie pozycyjnych. Dobrze że zmiana jest na plus :D

Ale żółte ringi te mają swój urok. Ja miałem dylemat.

7GQippF.png

Opublikowano

17.07.2019 uciekający płyn spryskiwaczy [przebieg 269777]

Praktycznie od momentu zakupu autka moja bunia popuszczała plyn od spryskiwaczy. Plyn uciekał do momentu kiedy kontrolka od płynu zaczęła się zapalać. Nie podejmowałem wyzwania tylko dolewlem 1 litr płynu i robiłem to częściej. Potem zorientowałem się ile to może kosztować i postanowiłem sam to naprawić

Dojście jest średnie podobno są magicy którzy zrobią to bez ściągania koła, ja jednak nie zamierzałem się męczyć i dałem autko na podnośnik.

Schemat

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ91-EUR-06-2005-E61-BMW-535d&diagId=61_1673

Podejście 1 wymiana Sitka pompki tylnej

ICSAXBN.jpg


Nie trzeba odkręcać całego nadkola wystarczy podgiąć delikatnie

5jKBJUm.jpg


Jest nasz solenizant

DyqMQEb.jpg


Wyciągnięcie pompki i wymiana Sitka

iCR3vuJ.jpg


IwTMwMs.jpg


Podejście 2 wymiana drugiego Sitka i pompki tylnego spryskiwacza

Okazało się że poza uszkodzeniem uszczelki (Sitka) przepuszcza też pompka. Dodatkowo profilaktycznie wymieniłem sitko pompki spryskiwacza xenon.

srGc7ep.jpg


om50baD.jpg


KHmdPtB.jpg


:cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

16.08.2019 panorama fix [przebieg 270123 km]

Jakiś rok temu w piękna, słoneczna pogodę postanowiłem skorzystać z dogodności jaka oferuje mi moje autko a mianowicie opalanie przez panoramiczny dach. Po kilkunastu minutach zabawy usłyszałem traaaah jakieś zgrzyty i na mojej desce ukazał się piękny pomarańczowy błąd szyberdachu :shock:

Dach stanąl w pozycji wentylacji i jedna część zaczęła haczyć o druga powodując brak możliwości zamknięcia

Szybkie telefony do firm zajmujących się naprawa szyberdachów spowodowały kolejne wkurzenie bo koszty naprawy zaczynały się od 1200zl a szacowane ok 2400zl. Generalnie przez 2 lata szyber dach użyłem może z 5-krotnie.

Ale co tu zrobić żeby zamknąć to cholerstwo? Zacząłem googlac i znalazłem jak manualnie zamknąć szyberdach. Zestresowany jeździłem tak przez okres roku w którym tłumaczyłem synkowi że ten przycisk nic nie robi i może go prąd pokopać :duh:

Cirpliwosc moja się skończyła i Zanim zacząłem zaklejać dach silikonem postanowilem spróbować go naprawić. Znalazłem ten film


Nie jest to naprawa lecz tylko obejście problemu przy czym dach zostanie w pełni sprawny a jedynie okrojony funkcjonalnie. Nie przeszkadzało mi to ponieważ dotyczyło jedynie wentylacji tylnej części dachu.

Otwieranie szyberdachu

mHa368g.jpg


Kolorkiem zaznaczyłem część która nas będzie interesować. Analogicznie z lewej strony.

A tu zbliżenie.

6k7Qgiu.jpg


Zaznaczony element należy mechanicznie usunąć. Można to zrobić dremelkien albo przy użyciu płaskiego śrubokręta i małego młotka. Dodatkowo trzeba zdemontować dwa elementu mechaniczne - prowadniczke oraz drucik który ja trzyma.

Prawa strona

Rb1FmzI.jpg

Lewa strona

OugWsjL.jpg


Zdemontowane części

R9ZZdjU.jpg


Puenta

Idealnym rozwiązaniem jest naprawa szyberdachu w specjalizowanym zakładzie za kilka tysiączków i pewnie Ci którzy tak zrobili pomyślą sobie o tej operacji - druciarstwo. Ja tak nie sądzę. Dach inicjalizuje się poprawnie, nie blokuje się, jedynym minusem jest brak wentylacji tylnej części, co jak dla mnie nie jest warte pieniędzy, które musiałbym wydać za naprawę.

PtR

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Siemanko. Odgrzeje kotleta z tamtego roku :p Mógłbyś podać za jakie pieniądze kupiłeś led markery i jakieś namiary na nie? Wiem ze w pre LCI szału nie będzie bo światłowód ogranicza przepływ światła i do jazdy dziennej to się nie nadaje, ale spaliła mi się jedna sztuka, w sumie dwie diody a dwie świecą lekko, czyli ring nie świeci, poprzedni właściciel wrzucił coś takiego z canbusem co widnieje na allegro za 160 zł. Wytrzymało to pół roku. Co u Ciebie siedzi i jak to jest od tego lipca 2019, świeci to bez problemowo, nie mruga nic? A tak na marginesie,super rodzinny wóz, w dogodnych warunkach przemieścisz się i z pod świateł narobisz nie jednemu wstydu ;) Pozderki
Opublikowano

Kupiłem tu

http://Zobacz ofertę: BMW RINGI LED MARKER 14Wat E39 E53 E60 E61 E65 E87 https://allegro.pl/oferta/bmw-ringi-led-marker-14wat-e39-e53-e60-e61-e65-e87-7847202746?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Nie do końca jestem zadowolony bo od pewnego czasu po odpaleniu autka kiedy są wyłączone czasami pomruguja co przypomina efekt strobo. Mam ustawione drl i wydaje mi się że to ma jakiś wpływ na mruganie. Po ok 15s się uspokajają i jest git. Druga sprawa to barwa bo wydaje mi się za mało zimna jak na 6000K a w dzień mam wrażenie ma troszkę zielonkawy kolor. No ale lepiej świeci niż ori.


0bINqub.jpg


A z tymi sprintami z pod świateł to już nie jeden się zdziwił tym bardziej z powodu braku oznaczenia wersji na tylnej klapie. :evil:

Opublikowano
Wg mnie 6000k powinna być ok. Niestety jakość chińczyków pozostawia wiele do życzenia i nie zawsze trafia się w kolor. Mój ładnie wygląda po zmroku natomiast w dzień nie do końca mi się podoba. 7000k wg mnie jest za chłodne, może wpadać w niebieski. Niestety może być taka sytuacja że kupisz np 6500k które będzie cieplejsze od 6000k u innego sprzedawcy. Najlepiej kupić coś zbadanego lub z certyfikatem ale to już pewnie za inne $$
Opublikowano

15.01.2020 wtryskiwacze [przebieg 278456km]

Od dluzszgo czasu na nie rozgrzanym silniku pojawiały się dość znaczne wibracje, silnik pracował nierówno. Podpiąłem pod kompa i wskazania wtryskiwaczy wykazały niepoprawna dawkę na jednym z nich, tak jakby przelewał. W skali normy na i pa -3 +3 pokazywał Ok +5. Czuć bylo że autko nie chodzi tak jak powinno. Najdziwniejsze jest to że na ciepłym silniku było ok, dawki mieściły się w normie.

Decyzja padła na sprawdzenie wtrysków.

bKbf94q.jpg


Wtryski

WFmeWMr.jpg


3H6doEC.jpg


o1CQUY7.jpg


HDQwp0w.jpg


Jeden wtryskiwacz był mocno skorodowany i wskazywał na to że raczej nie wróci do silnika. Wszystkie poszły do sprawdzenia i okazało się że są.... sprawne. :shock: zardzewiały został wyczyszczony i wymyty w myjce ultradźwiękowej.

Sprawdziliśmy kamerka inspekcyjna wnętrze cylindra niestety ciężko było stwierdzić czy wszystko jest ok. Wtryski zostały ponownie zamontowane i narazie po przejechaniu 2000km jest ok. Przyczyną mogła być podkładka pod zardzewiałym wtryskiem która wręcz była spalona.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

25.09.2020 wymiana nerek i wosk

Po raz pierwszy miałem okazję zobaczyć ile rys ma moja bmka a ile udało się zaleczyć. :mrgreen:

Dodatkowo weszła czarna nerka


CvaDTsn.jpg


vipQ07I.jpg


GbcjEzG.jpg


cSuBpoS.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.