Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ziomki.

Proszę was o radę w identyfikacji elementu. Nie jestem pewien czy ta część co znalazłem odpowiada temu co potrzebuję.


Otóż mam silnik N52 3.0 benzyna 258KM i obok filtra oleju jest przewód gumowy, który niestety u mnie jest mocno uszczerbiony:

https://goo.gl/YG9nCY

https://goo.gl/233r5R

problem mam taki, że zaczal mi wyciekać skadś, płyn chłodniczy. Jak narazie znalazłem to uszczerbienie i chciałbym to wymienić. Znalazłem coś takiego:

https://goo.gl/TqkDQ2

o nuemrach OEM: 17 12 7 531 579

Czy ktoś orientuje się czy to właśnie ten element?

Dodatkowo, czy ma ktoś namiar na filmik/opis jak to wymienić? Czy raczej nie potrzebuje żadnego filmiku bo jest to proste?


Myślicie, że stamtad byłby ubytek płynu chłodniczego przez noc w postaci około 300ml po każdej nocy? Odsuwam mysli, że to silnik ciagnie ten plyn bo co noc mam plame pod silnikiem na kostce, wiec silnik raczej nie ciagnie go i innych objawow raczej nie ma. Co jeszcze moglobybyć przyczyna wycieków plynu chlodniczego?

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mi pierdyknal wężyk biegnacy od zbiornika na płyn chłodzący, ten górny wężyk co leci przy grillu i dalej, walnął na środku i wysra*o cały płyn jak sie rozgrzał, sprawdź przewody co lecą od tego zbiornika, może masz jakieś małe pęknięcie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już sobie poradziłem. Po wymianie tej oto rurki, problem nie ustąpił. Po dalszych oględzinach padło na inną rurkę z głowicy silnika do termostatu, a konkretnie:

https://goo.gl/K9u9jP


Wtedy jeszcze nie miałem ze sobą tego przewodu, ale pomyślałem, że spróbuję go wyjąć i jakimś silikonem może, ewentualnie bardziej ścisnąć opaskę (inną, nie fabryczną). Niestety od starości, ten króciec co wychodzi z głowicy silnika po prostu był pęknięty i jak mocniej pociągnąłem, to razem z króćcem. No to co, szybko do sklepu moto i zamówiłem ten przewód 11 53 7 545 890


Wymiana była bardzo ciężka, bo trudny dostęp. Po wyciągnięciu zbroniczka z płynem, jakoś dostęp się zwiększył. Dla potomnych, ten przewód własnie wymieniałem od góry. Przy okazji wymieniłem jeszcze 11 53 7 521 049 (od dołu samochodu).


Dodatkowo wymieniałem uszczelki podstawy filtra oleju


1. Wyciągnięcie osłony filtra powietrza

2. Poluzowanie wszystkich 3 śrub od chłodnicy oleju oraz 3 od całej podstawy filtra- https://goo.gl/wwSgqA

Tą schowaną śrubę odkręcałem takim skonkstruowanym kluczem: https://goo.gl/mo9M4m - grzechotka + przedłużka 3/4 i klucz torx oczkowy chyba 10 (ja klucza nie miałem torxa, wiec ratowałem się zwykłym sześciokątnym - jakiś tam numer odpowiada torxowi :))


3. https://goo.gl/UTRqSn https://goo.gl/Lso2fc

4. https://goo.gl/D98BMi https://goo.gl/enjevM

5. Po czyszczeniu - https://goo.gl/Nt84xo https://goo.gl/xCGgue https://goo.gl/5VVwaT


Od tamtego momentu jest suchutko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.