Skocz do zawartości

e92 n52 disa


wittek90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. e92 2006r 2.5i n52. Mój problem z autem jest taki że po odpaleniu zimnego silnika silnik nie chodzi na wszystkie cylindry następnie na chwile znowu idzie normalnie i za chwile znów nie idzie na wszystkie gary... Z ruły wydechowej wydobywa sie wtedy dużo dymu. Po chwili znowu chodzi normalnie i nie zauważam żadnych złych objawów. Wymieniłem wtryski, 2 sondy regulacyjne oraz 1 sprawdzajacą, pompę paliwa wraz z filtrem, zrobiony wałek w głowicy(słabe smarowanie) wraz z nową listwą łożyskująco smarującą. Wyeliminowany problem stukających popychaczy. Dzisiaj wyciągłem dużą dise i byla w pozycji otwartej i klapka nie byla sztywna. na około centymetr sie przekręca. Czy ten zawór jest uszkodzony?

https://zapodaj.net/f25e74a5f2d33.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Disa nie będzie raczej przyczyną takich objawów.

Najlepiej sprawdzić poprzez INPĘ - jest możliwość manualnego załączania.


Co dokładnie robiłeś z wałkiem (i którym)? Uszczelnienia do VANOS?


Z tego co piszesz to są objawy braku iskry. Świece i Cewki dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie DISA : https://www.eeuroparts.com/blog/7336/disa-valve-rundown-symptoms-replacement/

https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/28/4465/20146959/n52-disa-48481.jpg


Jest masa filmików ; tuturiale , naprawa , sprawdzanie ....


Ale u Ciebie też zaczął bym od świec i cewek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inpy nie posiadam. Od strony wydechowej z wałkiem bylo robione bo po zrzuceniu pokrywy okazała sie że w miejscu lożyskowania wałka byly juz zadziory od braku smarowania. Krzywki wporządku. Wałek valvetronica niby sprawdzone i wszystko z nim ok. Cewki oraz swiece wymienione. Błędy mam z sondy która była wymieniana. Rząd 2 sonda 1(czujnik O2). Przed wymianą wtrysków wywalało obydwa katy. Błędy zapisane teraz to P2298,P0153. Sonda boscha. W warsztacie jak mi wykasują adaptacje to przez pewien czas odpala normalnie. Jesteście pewni że to na 100% nie jest disa? Naprawdę juz nie wiem za co się brać... Jest ktoś z okolic Pszczyny z inpą w miarę ogarnięty w temacie?


u mnie podobny problem do tego tylko że bez problemu odpala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamiast wymieniać części pomyśl żeby sobie zainstalować INPE i zczytać kody bmw bo te wyrzucane przez obd wszystkiego Ci nie powiedzą.

N52 jest cięzki w diagnozie, można sporo wydać na diagnostów i wymieniaczy części jak się samemu nie ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Nie kombinuj bez laptopa. Nie sprawdzasz tego tak na filmie, bo sam widzisz że silnik gaśnie. Instalujesz INPĘ i nią sprawdzasz. Masz test obracania w jedną i w drugą stronę. DISA może się nawet tak popsuć że będzie się obracała tylko w jedną stornę a w drugą już nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No po podłączeniu inpy dalej tak samo reaguje nie chce się obrócić do pozycji zamkniętej a w drugą stronę chce ale nie może bo jest otwarta czyli elektronicznie się zepsuła chyba podmienienie układ z jakiś z starej disy uszkodzonej mechanicznie klapy czy coś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tak jak mówiłem warto to wyjąć i obejrzeć. Miałem tak samo, mała disa działała tylko w jedną stronę, jako że dużą miałem do wymiany bo się i tak urwała, to wziąłem silniczek z niej i przełożyłem do małej i działa. Te silniczki wyglądają identycznie, ale mają inne numery nadrukowane. Mierzyłem ten sprawny i zepsuty multimetrem i nie było różnicy w poborze prądu więc dziwna jakaś sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Hej.

ktoś coś wie o jakości tych części??

https://www.czesciauto24.pl/oen/11617579114?&gadw=1&gclid=Cj0KCQjw4-XlBRDuARIsAK96p3AMMmPCwVArHMGteqfDef19v7vh2ip65x7q6I8h91cyxBTR2CawtuEaAsePEALw_wcB&gclsrc=aw.ds


zdaje sie że muszę wymienić oby 2 bo co jakiś czas wysypują błędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem Vaico i było ok, ale jak możesz na trochę auto zostawić w garażu, to weź sobie wymontuj obie DISy, w INPIe jako w jedynym programie sprawdzisz sobie czy działają w obu kierunkach. Usterki mogą być dwie:


1. Klapka jest urwana ale ośka kręci się poprawnie w obu kierunkach - wtedy najlepiej kupić metalowy zestaw naprawczy na ebayu i nic się już nigdy nie urwie. U mnie szedł z USA dosłownie kilka dni.


2. Klapka nie działa poprawnie w obu kierunkach. Albo kupujesz nówkę sztukę, albo można kombinować silniczek z jakiejś innej klapki i np metalowy zestaw naprawczy.


Używki bym nie kupował bo te klapki się urywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, jakieś pół roku temu wymieniłem małą DISE, firmy Vaico,z racji naprawy rozrusznika wymieniłem kompletną odmę i Dise,silnik równo pracuje, płynnie wchodzi na obroty, jednak w chwili gaszenia słychać takie chrobotanie jakby obcięły się ząbki na silniczku lub trzpieniu tej małej disy co ją wymienialem, nie chce mi się znowu wywalać kolektora,czy można z tym jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jakiś kretyn zaprojektował te klapki. Położenia krańcowe są wykrywane jak się zmienia prąd bo silniczek staje. Silniczek jest podłączony ślimakiem do klapki, więc to generuje naprężenia w punktach krańcowych. Jak widać, często za duże. Ja kupiłem dużą disę Vaico, wyglądała jakby miała metalową ośkę, więc myślałem że będzie problem jakoś rozwiązany, ale jak widziałem na fotkach na fejsie, komuś się taka też urwała i po rozebraniu było widać że tej metalowej ośki to jest tylko kawałek. Polecam zestaw naprawczy z USA, metalowe zębatki, metalowa klapka, metalowa oś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że mam DISA-e do wymiany .

Błąd 2AAB .

Proszę o potwierdzenie że dotyczy on "dużej" DISA-y , zewnętrznej , tej z wierzchu

Numery 11617579114


Na razie znalazłem dostępne :

VAICO za 900 zł/Niemcy

DME za 650 zł /Kanada/?

NTY za 440 zł / Malezja

Niby większość kupuje VAICO ale to 2 razy drożej ...

Poradźcie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.