Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam przygotowaną kalkulację na X3 w wersji 30i w M Pakiecie. Zastanawiam się nad bezyną ponieważ w informacji jakie mam z dwóch salonów, wersje benzynowe były wstrzymane z powodu problemów.

Zastanawiam się nad zmianą na wersją w dieslu 20d. Jakie macie wrażanie odnośnie mocy/momentu to wagi samochodu przy takim motorze?

Rocznie przejeżdżam ok 20tys, raz w tygodniu dystans ok 180km. Diesla to nie zadowoli ale obawiam się o silnik benzynowy czy nie będzie z nim problemów.

W wersji 30i w wersji z pakietem M otrzymuje się sportowy układ hamulcowy. Czy wiecie jak ma się cenowo wymiany kloców/tarcz w stosunku do standardowego układu?

Opublikowano
x3 z benzyna jeszcze nie jechałem, bo trudno o dostępność tej wersji silinikowej (30i lub 20i). Jechałem natomiast q5 2.0d i 2.0 tfsi - myslę, że w bmw powinno to podobnie wypaść. Jak dla mnie to były dwa różne auta, ze znaczną korzyścią dla benzyny. W mojej ocenie diesel prawie nie jedzie, a benzyna zachowuje się całkiem fajnie i osiągi są przyzwoite. Hałas we wnętrzu jest na podobnym poziomie, spalanie też nie było tragiczne. Podobne wrażenia miałem jadąc g30 520d i 530i. Nie wiem czy to pomoże w Twoim wyborze, ale x3 20d było dla mnie bardziej dynamiczne niż q5.
Opublikowano

wersje 30i i 20i są trudno dostępne właśnie z powodu problemów jakie z nimi były i BMW wstrzymało ich produkcje do czasu uporania się z problemem.

Mam też obawę czy przy pomniejszej odsprzedaży benzyny ktoś nie będzie miał oporów z zakupem właśnie powodu że to benzyna, że były z nimi problemyitp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wedlug mojej wiedzy benzyny zostały wstrzymane nie ze względu na problemy z nimi, ale ze wzgledu na konieczność wprowadzenia filtra cząstek stałych ze względu na zmianę norm spalania. Przez te normy m3 wogole już nie wróci w obecnej wersji a np m550i wróci dopiero pod koniec roku. Przerwa w produkcji na benzynowe x3 była bodajże w marcu i skutkowała podniesieniem ceny o około 5 tysięcy. BMW 5 ma przerwę w czerwcu.
Opublikowano
W x3 g01 i x4 g02 benzyny 20i i 30i od początku produkcji były wyposażone w opf. m40i nie było. Problemy i opóźnienia biorą się z nieszczelności układu spalinowego - problem został już usunięty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
28i, 30i jadą odczuwalnie lepiej niż 20d.

Ludzie :duh: porównujecie silniki o mocy 240-250 KM z 190 KM... nie ma o czym mówić.


20i vs. 20d ma sens... i tym przypadku 20d wygrywa w cuglach. za 20i przemawia podatność na tuning bo to ten sam silnik co 28i/30i z innym osprzętem.

Edytowane przez wodzik2

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Członkowie klubu
Opublikowano
28i, 30i jadą odczuwalnie lepiej niż 20d.

Ludzie :duh: porównuje silniki o mocy 240-250 KM z 190 KM... nie ma o czym mówić.


20i vs. 20d ma sens... i tym przypadku 20d wygrywa w cuglach. za 20i przemawia podatność na tuning bo to ten sam silnik co 28i/30i z innym osprzętem.

Przeczytaj post tytułowy a potem komentuj. Marcin się pyta o wrażenia 20d vs 30i więc mu odpowiadamy.

Opublikowano

X3 30i zapierdziela bardzo miło.

Silnik dość dobrze brzmi jak na 4-cylindrowca.

Przyspieszenie 0-100 km/h w 6,2 s jest zadowalające i pozwala sprawnie się "odpychać".

Spalanie w warszawskich korkach 12-13 l

Jak się auto dotrze to i spalanie może trochę jeszcze spadnie.

Wyciszenie w benzynie i dieslu jest podobne (bardzo dobre).

Jak robisz takie małe przebiegi rocznie to nie kupuj diesla...

Warto poczekać na 30i. Produkcja na pewno już ruszyła pełną parą po modyfikacji układu wydechowego.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.