Skocz do zawartości

Piszczenie po wymianie wahaczy, amortyzatorow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzien dobry, od pewnego czasu borykam sie z upierdliwym problemem - piszczenie na nierownosciach. Problem pojawil sie po wymianie wahaczy (komplet lemforder) i amortyzatorow. Wszystko z przodu. Piszczenie dochodzi od strony kierowcy, jednak nie potrafie go dokladnie zlokalizowac. Goscie na stacji diagnostycznej rowniez. Co dziwne potrafi ustac na jakis czas. Przy maksymalnie skreconych kolach, kiedy zjezdzalem z kraweznika cos stuknelo lekko i piszczenie ustalo. Niestety znowu sie pojawilo. Wymienilem gumy stabilizatora. To samo...sil mi juz brak e39 touring 525i 2002
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wahacze skręcane były na gotowo na opuszczonym czy podniesionym aucie?

pzdr

yaz

Opublikowano
Pierwotnie na podniesionym. Wczoraj auto wjechalo na kanal. Wahacze zostaly poluzowane i ponownie dokrecone. Bez zmian...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie tuleje wahaczy mogły zostać zerwane i masz pozamiatane.

Możesz nagrać film jak to piszczenie "wygląda"?

pzdr

yaz

Opublikowano
Oto filmik. Tutaj po prostu bujam autem na boki. Telefon polozylem w okolicy gumy stabilizatora. Podczas jazdy na nierownosciach, nawet niewielkich piszczenie ma taki sam dzwiek tylko jest krótsze i intensywniejsze.
Opublikowano
Filmik nagralem na prosbe kolegi Yaz. Niestety przerobilem 2 stacje diagnostyczne i kazdy co innego. Ja osobiscie stawiam na stabilizator. I tu pytanie. Co sie stalo ze po wymianie wahaczy stabilizator przeskakuje.
Opublikowano
Dajna gumę trochę oleju strzykawką i będziesz wiedział czy to on albo go zdemontuj i sprawdź bez niego. Może już masz uszkodzoną gumę i tego nie widać jak jest zamontowany
Opublikowano
Ok. Gumy sa nowe. Zakladalem je wlasnie ze wzgledu na piszczenie. Po wymianie piszczalo odrobine mniej, ale trwalo to zaledwie jeden dzien. Pozniej piszczenie wrocilo do dawnego poziomu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszą metodą będzie droga eliminacji.

Zrób tak jak sugeruje danielxc717. Wytypuj podejrzanego i albo np. odkręć gumę stabilizatora albo ją "nasmaruj".


Ja mam obecnie tuleję wahacza do wymiany. Skrzeczy przy skręcaniu.

Żeby to zdiagnozować przyłożyłem nawet ucho do wahacza przy tulei i nasłuchiwałem czy aby na pewno to ta tuleja.

U Ciebie zlokalizowanie tego popiskiwania powinno pójść znacznie łatwiej.


Sprawdź też czy masz dobrze dokręcone wszystkie śruby mocujące wahacze.

pzdr

yaz

Opublikowano
Ok. Zauwazylem, ze z tej strony pret satabilizatora jest troche wyrobiony. Ma minimalnie mniejsza srednice i jest odrobine pocharatany. Mysle, ze koniecznoscia bedzie wymiana calego stabilizatora...
Opublikowano
Strzykawka oleju prawdę powie. Przy takich piaskach łapa na wahacz czy inne elementy i będą aż wibrowac, będziesz czuć mrowienie w dłoni w chwili kiedy wydobywa się taki dźwięk
Opublikowano
Zaliczylem juz 3 stacje diagnostyczne. Na pierwszej - stabizator. Stacja 2 - nie mam pojecia. Stacja 3 - cos na gorze przy amortyzatorze...
Opublikowano
To ty idź do kanału. Albo nie jezdzij na stacje tylko do warsztatu ale jakiegoś porządnego gdzie zdiagnozują usterkę. Na miejscu nie potraficie znaleźć głośnego dźwięku a przez forum miał by to ktoś zrobić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popsikaj ten stabilizator jakims srodkiem penetrujacym np wd40 - psikaj element po elemencie az znajdziesz zrodlo dzwieku.
Opublikowano
No na stabilizatorze mam zalozone nowe gumy febi. Nasmarowane wazelina. Nic to nie dalo. Tak jak pisalem. Dziwne jest to, ze przy zjezdzaniu z kraweznika z kolami skreconymi maksymalnie w prawo, tak ze lewe kolo zjezdza pierwsze, czasami slychac gluche stukniecie i piszczenie ustaje. Niestety do pierwszej hopki czy nierownosci...
Opublikowano
Kotin - koncowki stabilizatora nasmarowane. Swoznie wahaczy przy zwrotnicy nasmarowane. Tuleje rowniez. Gumy na stabilizatorze nowe i nasmarowane. Lipa.
Opublikowano
Tylko smarowanie nic nie da jeśli ty masz jakieś uderzenie. Może to ten sam element a raczej tak bo uderzenie jest zależne od piszczenia. Sprawdź te amortyzatory. Oryginały jeszcze siedzą?
Opublikowano

Ja moze doprecyzuje sprawe bo jestem po rozmowie z mechanikiem, ktory to robil.


Najpierw wymienialem amory. Wczesniej piszczenia nie bylo. Przy zdejmowaniu amorow aby nie wybijac swozni wahaczy ze zwrotnic odkrecil wahacze przy tulejach. Zdjal zwrotnice i poskladal (tuleje wahaczy dokrecil na podniesionym aucie!!!!). Nastepnego dnia pojawilo sie to piszczenie. Jak wrocilem stwierdzil, ze trzeba wymienic wahacze. Zamowilem lemfordery. Zalozyl wahacze i dokrecal je podpierajac kolo podnosnikiem do skrzyn biegow (!!!!!!!!). Piszczenie nie ustalo. Wymienilem gumy stabilizatorow. Pozniej wrocilem z uwaga, ze wahaczy nie powinno sie tak dokrecac. Pojechal na kanal. Poluzowal je przy tulejach i dokrecil (bez obciazania auta i bujania!!!). No i jestem tam gdzie jestem.

Opublikowano
Bylem na 3 stacjach i u 2 mechanikow. Mechanicy stwierdzili, ze piszczenie jest tak glosne, ze nie potrafia tego zlokalizowac. Sugeruja ponowna wymiane elementow!!!! Bez jaj no... Zaczynam tracic juz cierpliwosc. Dzis zrobie sam eksperyment i odkrece caly stabilizator i pobujam autem.
Opublikowano
Juz po wizycie. Winowajca jest amortyzator i to on nakpewniej wydaje takie dzwieki. Mam nadzieje ,ze po wymianie problem ustanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.