Skocz do zawartości

E46 330xi touring 2001 check engine jaja cylindryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

miałam wyciek spod miski olejowej.

Samochód poszedł na warsztat.

Rozebrali przedni napęd.

Wymienili uszczelkę pod miską i oba oringi przy przednim dyfrze, wymienili olej na Motul 5w30 LL04 (typ ustalony w aurotyzowanym serwisie na podstawie numeru VIN), wymienili filtr oleju.

Samochód odebrałam 30.04

11.05 na osłonach podwozia znów pojawiły krople oleju.

Samochód wrócił na reklamację.

Wymieniono uszczelkę i podstawę filtra oleju.

Odjechałam z parkingu 3m i postałam 5 min na odpalonym silniku - pojawiła się kontrolka CHECK ENGINE

Cylindry zaczęły bulgotać.

Diagnostyka błędów - 2 cylindry dostają zbyt bogatą mieszankę paliwa.

Mechanik błąd skasował.

Wróciłam do domu ok 7km, silnik pracował normalnie.

Myślę sobie - paliwo z Arge...

Za 2h pod domem sprawdzamy czy błąd wróci - znów się świeci CHECK ENGINE.

Rano odpalam, kontrolka się świeci, cylindry bulgoczą, jadę na serwis, samochód pracuje normalnie.

Diagnoza - świece do wymiany

Zleciłam

Po wymianie kontrolka świeci nadal.

Jutro mechanik będzie sptawdzał cewki


Podsumowując:

nierówna praca silnika tylko gdy zimny

wymiana świec nie pomogła

przed naprawą uszczelki pod miską nie było żadnych błędów silnika


Pytanie:

czy mając skaner błędów aż tak mają mało danych do zdiagnozowania problemu?

Bo mnie się wydaje, że mechanik błądzi po omacku.

Czy możliwe, że przy wymianie podstawy filtra oleju naruszyli jakieś przewody lub czujniki?


Mam samochód od 30.03, nie było takich jaj, zrobiłam od zakupu 870 km

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na duży zbieg okoliczności lub mechanik lubi podbierać sobie sprawne części..trzeba sprawdzić na których cylindrach wypada zapłon i wtedy zamienić cewki między innymi cylindrami, później znowu sprawdzić błędy, jak przejdą razem z cewkami to wiadomo, że do wymiany.

Swoją drogą fajny mechanik jak nie odróżnił wycieku z uszczelki miski od podstawy filtra i bez potrzeby kosztowna robota :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jest szansa, że wymieniając filtr w pierwszej naprawie, uszkodził jego podstawę?

A uszczelki przy filtrze nie wymienia się z filtrem razem?


I co znaczy, że podbiera sobie sprawne części?

E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano

Uszkodzić zawsze coś można,ale wymieniając filtr raczej za bardzo nie ma co :D Odkręcasz puszkę i wymieniasz filtr wraz z nową uszczelką która jest w zestawie wraz z filtrem.

Podbiera sobie nowe części tzn,że np.kupuję nowe świece za które Ty płacisz,następnie ich nie wkręca a Tobie mówi,że wymienił.Taki przykład,różne myki mają mechanicy,zależy od ich fantazji i uczciwości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie z tego powodu boję się oddawać auto do mechanika. Jedno naprawią a 5 zepsują. Ja w mieście mam większość obrażonych, a auto robię sam.

Mechanik robi na pałę bo to ty płacisz. Kupujesz kabel, instalujesz INPE i sama robisz diagnostykę. Ustalasz co jest zepsute. Kupujesz części i tylko wymianę zlecasz jakiemuś papudrakowi. Oczywiście prosisz o zwrot uszkodzonych, żeby było pewne że nowa część jest w aucie. Oczywiście jak się uprze to znajdzie uszkodzoną cześć z innego auta, a sobie weźmie nową, ale nie będzie miał gdzie jej oddać. To jest właściwa procedura naprawy BMW:) teraz koleś ewidentnie strzela za twoją kasę.

Diagnostyka przede wszystkim.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest szansa, że wymieniając filtr w pierwszej naprawie, uszkodził jego podstawę?

A uszczelki przy filtrze nie wymienia się z filtrem razem?

Wymieniając filtr oleju nie rusza się uszczelki podstawy, ja uważam, że błędnie został zlokalizowany wyciek, z reguły cieknie z uszczelki podstawy filtra oleju a olej zbiera się na uszczelce miski, trzeba poprosty popatrzeć szerzej na temat wycieku :wink:

I co znaczy, że podbiera sobie sprawne części?

Może dla innego klienta potrzebował dwie sprawne cewki zapłonowe a do Ciebie wpadły uszkodzone. Ale to oczywiście tylko luźne przypuszczenie, może jest uczciwy a to po prostu zbieg okoliczności.

Nie cieknie z uszczelki pokrywy zaworów? Może zalewa świece i dlatego wypada zapłon.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy mając skaner błędów aż tak mają mało danych do zdiagnozowania problemu?

Bo mnie się wydaje, że mechanik błądzi po omacku.

Dobrze Ci sie wydaje-sam blad powiedzial gdzie szukac i kasowanie bledu nic nie da puki nie zostanie usunieta przyczyna i aby to ustalic pierwsze co powinien zrobic to zobaczyc co ma do powiedzenia sonda lampda i przeplywomierz i skaner do tego odczytu wystarczy

Opublikowano

Warsztat znam od ok 5 lat, ale mam wrażenie, że zmieniają się na gorsze.

Oszukać na częściach może by się nie odważyli, odkąd minęli się z prawdą w kwestii postępu prac, robię im naloty. Kontrola podstawą zaufania.

Tak czy siak myślę, że się rozstaniemy.


Co do naprawy, jedyne co zrobili to wymiana świec na Boscha. Były NGK BMW. Możliwe, że od nowości?? Może w serwisie BMW kupowane.

Poza tym sprawdzane były cewki, ale tylko w sensie zamiany miejscami. Nie było wolnej cewki żeby podmienić na próbę. Ewentualny problem z cewkami nie jest więc wykluczony. Gniazda sprawdzone zostały podobno.

Za to silnik już nie bulgocze ( wszystkie cylindry pracują) więc jest zmiana.


W Jeepie mogłam sama, kluczykowaniem, odczytać kody błędów. Da się coś takiego w E46?


Przepływomierz podobno jest czysty, nie wzbudził podejrzeń.

Pozostaje kwestia sondy lambda.


Kody odczytane z "ogólnego" programu:

202 granica regulacji zakresu sondy lambda

239 cylinder 1

240 cylinder 3

239 cylinder 2


A czwartek mam wizytę z BMWZONE. Oby poradzili, oby nie za równowartość pojazdu...

Mam nadzieję, że to jednak pierdoła.

Duże są koszty wymiany sondy lambda? Cewek?

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie to nie problem cewek

Nic dodac,nic ujac-nie ma bledu wypadania zaplonu tylko blad mieszanki

Duże są koszty wymiany sondy lambda?

Z tego co piszesz obstawiam ze zrodlo problemu lezy zupelnie gdzies indziej a sondy prawdopodobnie sa sprawne ale zeby cos wiecej sie wyslowic trzeba widziec co te sondy chca powiedziec-juz powiedzialy ze jedna pracuje na granicy regulacji wiec jej napiecie podpowie gdzie dalej szukac

Opublikowano

Jest taki jeden przewód... osłona (plecionka?) jest przetarta, może być, że on jest nieszczelny. Jest złożony na pół i na zgięciu nie wygląda dobrze.

Idzie z boku (od strony pasażera) po obudowie silnika. Mechanik mi go pokazał jako ewentualnie krytyczne miejsce.

Zdjęcia w tej chwili nie mam.

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie ma bledu wypadania zaplonu tylko blad mieszanki

Jak nie ma jak są :roll: 238 (pewnie literówka), 239 i 240 to wypadanie zapłonu na cylindrach 1 banku a 202 oznacza, że sonda za katalizatorem na banki 1 przekroczyła zakres, co oznacza zły skład mieszanki.

202 granica regulacji zakresu sondy lambda

239 cylinder 1

240 cylinder 3

239 cylinder 2

Wszystkie 4 błędy to raczej skutek a nie przyczyna. Trzeba spojrzeć na korekty paliwowe lub chociaż odczytać błąd 202 w inpa, aby wiedzieć czy mieszanka jest zbyt bogata czy zbyt uboga.

Co nie zmienia faktu, że również uważam, że tu jest problem z nieszczelnością dolotu. Dla pewności fachowcy mogą zamienić cewki z cylindrów 1-3 z tymi z cylindrów 4-6 i wtedy ponownie odczytać błędy po jakimś czasie. Tylko napisałaś, że auto pracuje ok, więc może nie dopięli dobrze cewek :8)

Jakby co to cewka kosztuje 130-150,-

Możliwe, że od nowości?? Może w serwisie BMW kupowane.

Mało prawdopodobne aby były fabryczne, zapewne kupione jako oryginał.

W Jeepie mogłam sama, kluczykowaniem, odczytać kody błędów. Da się coś takiego w E46?

Niestety nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cewki były zamieniane w chyba wszystkich kombinacjach.

Błąd przewędrował przez wszystkie cylindry, ale nie w parze z zamienianymi cewkami (tak mi przekazał mechanik). Chociaż początkowo wskazywał nr 1 i 2 i teraz też jest 1,2 oraz 3.

Podobno zbyt bogata mieszanka, co rozumiem jako bogactwo powietrza ergo nieszczelność.

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno zbyt bogata mieszanka, co rozumiem jako bogactwo powietrza ergo nieszczelność.

Wprost przeciwnie - zaduzo paliwa za malo powietrza wiec trzeba szukac czemu go nie zasysa w odpowiedniej ilosci.

Nieszczelnosc w dolocie nie zaowocuje wypadnieciem zaplonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.