Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam X5 3.0 z 2010 roku, między innymi z systemem CA (Comfort Access) zwanym też KeylessGo. Kilka miesięcy temu przestało działać otwieranie pojazdu z drzwi kierowcy - doczytałem, że sprawa dość częsta dla tego modelu, padła cała klamka wraz z modułem CA. Winno się ją wymienić, jednakże z ich braku na portalach aukcyjnych, musiałbym kupić nową - tu najtańsza wersja to 1000 zł więc póki co odpuściłem, i otwierałem pojazd klamką lewego pasażera tylnej kanapy:) No ale wczoraj kolejny Zonk - po wejściu do auta, komunikat, brak lub uszkodzony kluczyk, nie można odpalić silnika guzikiem, pomimo że byłem z kluczem w aucie:( Przestał działać też system CA we wszystkich drzwiach - otwierać i zamykać samochód muszę pilotem, a odpalać silnik tylko po włożeniu klucza w gniazdo:( Niby nie dramat, ale po latach korzystania z Keyless to trochę denerwuje. Czy ktoś z Was wie co to może być? Padł moduł CA w samochodzie? Dodam tylko, że z drugim kluczykiem też nic nie działa, z tym że drugi kluczyk leżał ponad rok w szafie i nie jestem pewien czy nie rozładowała się bateria. W tych kluczykach są podobno dwie baterie - jedna do otwierania "z palca" guzikiem, druga od systemu CA - może padła mi właśnie ta druga? Bo tą pierwszą wymieniałem w serwisie jakieś pół roku temu na nową. Pomóżcie proszę... We wtorek mam umówioną wizytę w serwisie na wymianę oleju, ale boję się, że każą mi płacić milion monet za wymianę całego modułu, bo Niemcy (serwisuję się w Frankfurcie nad Odrą) idą na łatwiznę i nie szukają łatwych pośrednich przyczyn.

Z góry dziękuję za odzew i podzielenie się doświadczeniami.


Bartosz

Opublikowano
Na początek może sprawdź bezpieczniki. U mnie też przestała działać klamka od kierowcy, ale zamieniłem z tyłem (15 min pracy) i znów mam działającą od strony kierowcy.
Opublikowano
Na forum keyless go nie naprawisz !

Też nie rozumiem wypowiedzi.

Forum jest chyba właśnie po to żeby wymieniać doświadczenia, a nie zdalnie lub telepatycznie naprawiać cokolwiek.

Opublikowano

Hej wszystkim


Jestem po wizycie w serwisie i tak jak sie obawiałem - awaria modułu sterowania Passive Go. Koszt samego sterownika w niemieckim serwisie to 292 euro. Jego wymiana plus programowanie to 462 euro. Boli. Znalazłem na allegro działający sterownik do mojego auta za 250 zł wiec zaczynaja sie wątpliwości co robić. Na części forów anglojęzycznych znalazłem opinie, ze sterownik po prostu wymienia sie na działający i jesteśmy w domu - wszystko działa i nic nie trzeba programować. Programowania wymaga jedynie "świeży, nie używany wcześniej sterownik, dlatego serwisy doliczają rowniez ta opcje (70 euro). Czy ktoś z Was wymieniał już ten moduł i może pomoc? Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Na forum piszemy poprawnie po polsku...A jak nie umiesz to lepiej nic nie pisz

To ty poprostu czytac nie umiesz. Kto bardzo chce , tem mnie rozumie ))) Ci nic nie napiszę - nie martw się ! :search:

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla tych , którzy potrafią czytać

Po wymianie sterownika CA

1. Zrobić reset sterownika CAS

2. Zrobić inicjalizację - po wymianie sterownika komfortowego dostępu powinna być przeprowadzona inicjalizacja. Inicjalizacja uruchamia się poprzez przełączenie kontaktu z 0 na kontakt R. Po zwarciu styku R sterownik CAS (car access system) automatycznie nadaje inicjalizację na sterownik systemu komfortowego dostępu, a ten z kolei na zewnętrzne klamki drzwi.

Jak mógł tak i przetłumaczył z języka angielskiego


P.S. Widzisz - pojechales na warsztat i dostałes odpowiedź co nie działa . Na forum wróżek nie ma - o to mi tylko i chodzilo , ze tak auto nie naprawisz przes forum , rzadko kiedy zdarza ))

Opublikowano

Witam

Dzięki za informację o sposobie rozwiązania - może uda się samemu, choć znając moje zdolności, to i tak skończę w jakimś warsztacie:) Nie oczekiwałem na forum że ktoś mi zdalnie to naprawi - chciałem uzyskać info, czy ktoś może miał już z czymś takim do czynienia żeby wiedzieć, jak się nastawić, bo termin w serwisie miałem dopiero na wczoraj i nie chciałem tych kilku dni spędzić w niepewności.

W tak zwanym międzyczasie doczytałem też, że to się często zdarza w przypadku zawilgocenia modułu lub anteny na dachu - w tym czasie myłem samochód na myjni i być może coś tam się dostało i zwarło. Mogła też pomóc nie działająca klamka, która puściła jakąś zworę. Teraz pozostaje znaleźć mi działający moduł i spróbować wymienić. Sam moduł już zlokalizowałem - jest pod skrzynką z bezpiecznikami z prawej strony, wewnątrz bagażnika. Wydaje mi się, że żeby go wypiąć i wyciągnąć trzeba wykręcić dwie śrubki i wymontować plastikowy schowek. Jeszcze raz dzięki za wszystkie posty, w razie co będę dopytywał.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jestem po raz kolejny...

Po kodowaniu w serwisie zakupionego używanego sterownika wszystko działało - dwa tygodnie... Po tym czasie - nagle po wejściu do samochodu poczułem dziwny zapach palonego plastiku w środku - nie zadziałał również guzik włączający silnik bez wkładania kluczyka. Zacząłem szybki przegląd - pod maską nie śmierdzi, z tyłu w bagażniku tam gdzie sterowniki - nie śmierdzi, a jednak zapach pozostawał i niepokoił tak, że zacząłem szukać gaśnicy. Idąc za nosem - obwąchałem klamkę i okazało się że zapach właśnie od niej. Szybki demontaż u elektryka pokazał, że wewnątrz klamki wytopił się chyba jakiś element sterujący anteną CA bo wypłynęła z niego jakaś substancja podobna do smaru. Odłączyłem przewód do klamki i zamontowałem ją z powrotem, jednak okazało się, że chyba jej zwarcie i to - że nie odłączyłem jej za pierwszym razem spowodowało, że oprócz tego że spaliła się wewnątrz sama klamka - dodatkowo zepsuła mi zakupiony dwa tygodnie wczesniej za 250 zł sterownik i zniweczyła wydatek na oprogramowanie - 200 euro... Teraz to już nie wiem co robić - chyba szukać nowej sprawnej klamki, nowego sprawnego sterownika CA i znów to wszystko programować. Lekką ręką potrzeba na to 750 euro czyli ponad 3000 zł... Masakra...

Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie - czy znacie może miejsce lub osobę w lubuskim, która mogłaby mi sterownik (BMW E60 E70 MODUŁ STEROWNIK PASSIVE GO 61359134707) po włożeniu zsynchronizowac z moim samochodem? Znacie może jakiś godny polecenia warsztat? Może gdzieś w Poznaniu - też w sumie nie aż tak daleko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.