Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jako że jestem świeżym posiadaczem BMW, witam wszystkich serdecznie :)

Zakupiłem BMW E46 318d 2003. Wiem, że nie jest to wymiatacz pokroju 320d, ale był w zasadzie w bardzo dobrym stanie i w sumie bardzo dobrej kasie :)


Mam na początek kilka pytań, bardziej takich diagnostycznych.


Jak sprawdzić czy przepływomierz w e46 318d jest sprawny?

W poprzednim samochodzie przy zepsutym przepływomierzu, silnik wkręcał się max do 3,500obr/min, a tutaj wydaje mi się, że wkręca się dobrze.

Czy w E46 318d jest możliwość założenia tempomatu?

Mam kierownicę zwykłą, bez multifunkcji, jednakże czytałem, że można założyć multifunkcję, a że mam pedał gazu NIE na linkę, to wystarczy wpiąć kable od kierownicy do odpowiednich miejsc w komputerze. Na teście kontrolek, kontrolka tempomatu jest podświetlana.


Mam wrażenie, że po naciśnięciu gazu, obroty trochę za wolno schodzą, czym to może być spowodowane?

Czy sprawna turbina powinna świszczeć? U mnie przy dodawaniu gazu, w zasadzie słychać ją bardzo, bardzo słabo(podczas jazdy czuć jej działanie), natomiast dzisiaj z ciekawości oglądałem 320d(znajomy szuka), tak dla porównania i i tam świszczała strasznie.


To w zasadzie tyle, póki co.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sprawdzić czy przepływomierz w e46 318d jest sprawny?

Podpiąć pod program diagnostyczny dla BMW o nazwie INPA i porównać wartość jaką oczekuje komputer z wartością mierzoną przez przepływkę.

Czy w E46 318d jest możliwość założenia tempomatu?

Tak w 318d wystarczy zmienić kierownicę na multifunkcję, dodać 3 kable i tyle. Jest cały temat o tym.

Mam wrażenie, że po naciśnięciu gazu, obroty trochę za wolno schodzą, czym to może być spowodowane?

Wrzuć filmik to się porówna.

Czy sprawna turbina powinna świszczeć?

Nie powinna, u mnie nie była bezgłośna i przed regeneracją i po.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie obroty spadają normalnie, a w pracy silnika nie słychać nic dziwnego.
Opublikowano

Oki to musiało mi się wydawać :) W każdym razie zakupię i tak interfejs do diagnostyki i sprawdzę sobie podczas jazdy.

Zastanawiam się nad jeszcze jedną kwestią - samochód jest dość zadbany, mechanicznie wszystko sprawne - chciałbym go delikatnie podrasować. Myślałem na chipem na 136km, natomiast obawiam się trochę o podzespoły. Jeżeli miałoby to jakoś znacząco wpłynąć np. na sprzęgło to nie będę się w to bawił i po prostu się przyzwyczaję, bo jeździ się bardzo ok, natomiast jeżeli można bezpiecznie podnieść moc do tych 136km to chętnie bym to zrobił. Nie szaleję samochodem, ale te parę km więcej przyda się np. przy wyprzedzaniu. Ma ktoś jakieś doświadczenie z chipowaniem 318d do tych 136km?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Do 136KM jak podniesiesz to samochód nawet tego nie zauważy. Do ponad 150KM podnoszą: http://www.tc-performance.eu/chiptuning/bmw-3-e46-318d-116-km-85-kw/

Ja też jestem na etapie: chipować czy nie? Ale już się raczej zdecydowałem na TAK. Też nie po to żeby upalać ale chciałem trochę przesunąć moment, żeby zmniejszyć efekt turbodziury no i po co mieć 150KM jak można 185KM? :)

Tu masz temat o chipowaniu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=179080, trochę już umarł ale wykresy poczytać możesz.

Edytowane przez lord_Simon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
180KM w 318d to już nie da rady bez modyfikacji mechanicznych. Pojeździj trochę w serii, poczytaj temat, jest w necie tego pełno. Pewnie, że można sprzęgło szybko zajeździć ale wszystko zależy od kierowcy i chip do tego wcale nie jest potrzebny :) U mnie np. jest to samo sprzęgło co w M57 (184KM i 390Nm) więc nic mu nie będzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie obroty spadają normalnie, a w pracy silnika nie słychać nic dziwnego.

A co to za dzwiek przy schodzeniu z obrotow?Coc tam łupie...

Opublikowano
180km to ja nie chcę :) 136km, maksymalnie te 145km. Jestem troche w kropce, bo na innym "forum" zostałem skrytykowany, że chcę "spierdo*ić" dobry samochód.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To było forum matek karmiących? :lol:

Twoje sprzęgło spokojnie wytrzyma parametry jak w 320d, czyli 150km/330nm. Jeżeli masz m47n to nie będzie żaden wyczyn, jeżeli jednak m47 to może być trudniej, ale też jak najbardziej da się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
@maniek21112 właśnie chyba na to wygląda :D Z tego co wyczytałem, m47n to silnik na CommonRail - taki właśnie posiadam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dobre wieści :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kojarzy ktoś kogoś takiego jak Bagorps z Warszawy? Rozmawiałem z nim na temat chip tunningu mojej 318d i wydaje się być dość obeznanym w temacie człowiekiem. Jednocześnie proponował mi przy tym chip na 170km twierdząc, że to żaden wyczyn - w zasadzie przedstawił dość dobre argumenty. Zna go ktoś może?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Chip zrobiony już jakiś czas temu. Wykonany został przez Bagora z Warszawy. Plus, minus 170km :D Różnica jest kolosalna, niestety wyszło sprzęgło do roboty :) Bagora polecam, doskonały kontakt, i bezproblemowa realizacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.