Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu borykam się z problemem dosyć ciężkim w usunięciu. Mianowicie auto szybko wkręca się na obroty jednak to nic nie daje. po przekroczeniu 1500 obrotów słychać jak ucieka ciśnienie z doładowania i auto jedzie bo musi a nie jedzie bo chce. Myślałem, że IC odsłużył swoje więc go wymieniłem na nowy co profilaktycznie nie jest strzałem w kolano. Problem niestety pozostał.


ciągle słyszę świst podczas dodawania gazu i dosyć mocno słyszalne jest jak gaz odpuszczę. Gumy ok, IC ok.


gdzie szukać rozwiązania ?


kolega zainteresował się tematem i mówi, że coś odpowiedzialnego za upust nadmiaru ciśnienia, na zasadzie blow off puszcza doładowanie ( w ogóle nie trzema ). Nazwał tą część gruszką...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obejrzyj dokładnie wszystkie rury między turbiną a intrcoolerem i dalej intelcooler a EGR. Skoro słyszysz świst to znaczy że jest dziura. W tych autach z tego co wiem nie ma niczego do upuszczania ciśnienia. Gruszka służy do sterowania turbiną i nie ma nic wspólnego z upuszczaniem ciśnienia. Jak chcesz więcej owiedzieć to polecam poczytać. Podłączałeś auto pod komoa? Popatrz ile chce komputer aby turbina pompowała a ile daje. Tylko użyj INPY, a nie jakiegoś uniwerselnego badziewia co do BMW się nie nadaje.
Opublikowano

temat do zamknięcia.


sprawdzałem wszystkie rury bo myślałem, że doładowanie gdzieś ucieka. okazało się, że ten świst to było zasysanie lewego powietrza przez nieszczelny oring przed sprężarką :)


może komuś pomoże ta informacja...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jednak nadal problem zaczął występować.


Świst powietrza ustał i zbiera się z dołu lepiej chociaż to jeszcze nie to. Mianowicie podczas jazdy, na dowolnym biegu przy obrotach od 2 tyś wzwyż znowu to samo, słyszę i to wyraźnie bez uchylania okna świst doładowania. Ręce opadają...

Opublikowano
Kolektor wydechowy (stalowy) zapewne popekal i wydaje te dzwieki. Wymień na żeliwna wersje, daj nowe uszczelki i powinno byc ok :cool2:
Opublikowano

jest jakiś sposób na sprawdzenie kolektora bez zdejmowania ? chcę się upewnić bo kolektory no name chodzą za 300 zł a to nie sztuka się wypłukać


edit:

wyczytałem, że przy nieszczelności kolektora występują następujące objawy:

objawy standardowe, czyli "skakanie obrotów" na zimnym, czuć spaliny z nawiewów, nierówna praca po odpaleniu na mrozie przez kilka sekund itd.


u mnie nic takiego nie występuje...

Opublikowano

Musisz zdemontowac kolektor i go obejrzec czy ma pekniecia. Jesli ma to masz przyczyne. Widze, ze u Ciebie m57, wiec falowan obrotow nie bedzie bo nie masz sondy lambda. Smrodu nie musi byc, jesli pekniecie jest male, jednak przy wzroscie cisnienia w kolektorze spaliny probuja uciekac i stad gwizdanie jakby zatarlo turbine. Na razie nic nie kupuj, tylko sprawdz stan kolektora, uszczelek, lacznika elastycznego, obudowy katalizatora, przylacza egr do kolektora itd itp.


U mnie identyczne objawy jak u Ciebie powodowalo spekanie kolektora na zgrzewach i flanszy (widac proby spawania poprzedniego właściciela :/ ).

8e80157b41f40986.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.