Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czau zauwazyłem, że moje e46 strasznie kiepsko się prowadzi, przy predokości 140+ jak by był luz w układzie kierowniczym. Nie wiem już czy ja jestem jakiś przewrażliwiony czy coś ale po prostu czuje jak by auto inaczej się prowadziło niż po kupnie... wymieniłem już masę części a poprawy nie ma.

zaczynam już podejrzewać za miękkie opony.. a są to nowe Michellin pilot sport 4 (225/45r17 2.2 bar z przodu/2.7 tył)


auto to bmw e46 330i sport suspension sedan


natomiast wymieniłem:

wahacze mayle hd

amortyzatory BILSTEIN - B4 odboje, osłony itp

wszystkie gumy i tuleje z tyłu meyle, mocowanie wozka ok.

w tamtym tyg odebrałem auto z regeneracji maglownicy prowadzenie się poprawiło auto nie podskakuje na dziurach ale przy predkości 160/180 auto pływa przy szybszych ruchach kierownicy w prawo/lewo


czy może to być wina sprężyn ? dobiłem dziś 3.0 bary w oponie z przodu i bede testować...

Opublikowano
Jak to wszystko wymieniłeś to pozostaje profesjonalne zrobienie geometrii. Zaczynamy w BMW od tyłu. Tuleje wózka nie mają wpływu na prowadzenie, ale poduszki i łączniki stabilizatora tak. Musisz także zobaczyć, czy zestaw amortyzatorów wymienionych ( zamienników fabrycznych ) jest dostosowany do sprężyn, może coś ktoś dłubał przy tym. jak rozumiem, przy wymianie maglownicy dostałeś nowe kompletne drążki L+P ? Ze swojej strony mogę dodać, że w 2017 wymieniałem prawie komplet całego zawieszenia, amorki, łączniki, drążki etc. BMW OE, LMI i Sachs i prowadzenie samochodu jest super, niezależnie czy jeździ na letnich 225/45 R17, czy zimowych 205/50 R17. Lepiej niż moje drugie BMW E60 z Activ Stering.
Opublikowano

http://i68.tinypic.com/v7qfsm.jpg

http://i68.tinypic.com/34spi83.jpg


na zbiezności byłem juz chyba 4 razy.. bo najpierw robiłem tył, potem przód, potem pojechałem ustawić jeszcze raz bo myślałem, że przez to. a kilka dni temu ustawili mi po regeneracji maglownicy + nowa listwa, tam również mieli sprawdzić czy drążki i końcówki są dobre. Dziś jednak pojechałem odwiedzić warsztat który regenerował mi magiel jeszcze raz, ponieważ sądze gdze luz jest gdzieś w układzie kierowniczym ( stare drążki i końcówki ponieważ niby są dobre... do tego po regeneracji zaczęło coś strzelać gdy skręcam kołami na maxa w miejscu.. pan z warsztatu twierdzi ze ten dźwięk wydobywa się z mcpherson.

Opublikowano
To tylko zdjęcie jak myślę z ustawienia zbieżności z przodu, pochylenia nie ruszane, nie wiem jak z wyprzedzeniem , no i jak wygląda ustawienie tyłu?
Opublikowano
To tylko zdjęcie jak myślę z ustawienia zbieżności z przodu, pochylenia nie ruszane, nie wiem jak z wyprzedzeniem , no i jak wygląda ustawienie tyłu?

To raczej ustawienie tyłu, z przodu nie ma takiego dużego negatywu.


Jeśli masz dobrze ustawioną geometrie to wydaje mi się, że wina leży w maglownicy. Luz na końcówkach i drążkach kierowniczych łatwo wykryć, więc jeśli są ok to zostaje magiel. Im większa prędkość tym luzy magla bardziej odczuwalne. Magiel po regeneracji zazwyczaj nie równa się nowej przekładni, bo pewnie listwy w maglu wymienianej nie miałeś.

Opublikowano
listwa nowa, coś pan od regeneracji wspominał o jakieś śrubie w maglu do kasowania luzu.. ale troche mnie to wkurwiło bo za regeneracje zapłaciłem 1100 zł a nie jest idealnie zrobione..
Opublikowano
może ustawili za duży luz, można spróbować minimalnie dociągnąć tą śrubą i zobaczysz czy to coś pomogło na twoje problemy
Opublikowano
Ja ze swojej strony moge dodać tyle, że też tak mam, co prawda przy zawieszeniu nic nie robiłem bo auto takie już kupiłem bo poprostu wszystko jest sprawne, na przeglądzie zero luzów. Też się zastanawiałem czemu auto nie reaguje przy takich ruchach, ale myślę ze e46 tak poprostu ma. Mi nic nie stuka ani nie puka, amortyzatory itp wszystko jest ok a auto zachowuje się tak jak u Ciebie. Jak wszystko wymieniłeś to nie wiem czego tu szukać jeszcze
Opublikowano
E46 chyba tak ma tez wymieniłem komplet przód i tył a dalej prowadziło się jak taczki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie sprawne e46 tak nie ma :wink: luzy na kolumnie kierownicy lub przekładni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
E46 chyba tak ma tez wymieniłem komplet przód i tył a dalej prowadziło się jak taczki

Nieprawda, moje idzie jak po szynach :D

Opublikowano
Może problem jest w oponach? Ja najbardziej odczuwałem to gdy miałem zimówki 225/50, teraz na letnich 225/45 jest zdecydowanie lepiej. Przekładnie regenerował więc raczej to odpada
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień gumy stabilizatora przód i łączniki jak tego nie zrobiłeś. Nawet jak guma z pozoru jest OK to jej zmęczenie powoduje, że jest bardzo plastyczna. Końcówki łączników mają ciężko pracować, jak nie mają luzów ale możesz nimi ruszać palcem to też są do wymiany.
Opublikowano

nie wiem ile razy można pisać, że w zawieszeniu każdy gumowy element został wymieniony +amortyzatory :P oddałem fure aby zbadali jeszcze raz magiel, wymienili drążki bo jednak miały luzy, i to pływanie (szybkie ruchy kierownica lewo/prawo przy 160+km/h) musi byc spowodowane przez opony one chyba po prostu są miękkie i nowe dlatego tak się dzieje. auto na zakrętach trzyma się jak ciapaty zasiłku. chociaż mam jeszcze jedno ale co do zbieżności. zobaczycie na oś przednia > zbieżność czy tam aby nie ma za dużejrozbieżności ?


https://photos.app.goo.gl/78TbZRkAIYOwLtte2

Opublikowano
Widząc tak "ustawioną" geometrię, to mam wrażenie że samochód zachowuje się jak wanna z wodą.... Pływa po całej drodze ;)
Opublikowano

https://photos.app.goo.gl/3gQNUiWaac9eWekH3 byłem dziś ustawić przód, teraz wyszło, że chyba tył do poprawy. ktoś fachowym okiem może spojrzeć na to ? dlaczego takie duże róznice są w wyprzedzeniu osi zwrotnicy sworznia oraz kont numeryczny prawy.


byłem na 2 stacjach jeden mówi, że zaczyna się ustawienia od tyłu a drugi, że od przodu :D i kto ma racje ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.