Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Mam taki problem. Opiszę wszystko po kolei i chciał bym by ktoś sprostował czy dobrze myślę ewentualnie powiedział jak ma u siebie i czy tak jest dobrze.


Zacznę od początku.


Silnik przestał się dogrzewać. Kupiłem termostat, jakiś nie plastikoway tylko stop czegoś tam. Wymieniłem razem z czujnikiem wody wychodzącej z chłodnicy. Trochę płynu uciekło ale, że używam koncentratu zazwyczaj 2 do 1 to dolałem z 4litry wody z kranu bo taką miałem pod ręka. Płyn i tak wymienię na odpowiedni a przynajmniej na borygo zimowe bo w fajnej cenie jest w marketach teraz.


Od tego momentu zauważam, że na zegarach 90stopni a po podpięciu komputera (nie impa) mam inny interfejs (delphi) pokazuje 105 stopni czasami 110 i dopiero wtedy otwiera sie termostat b czujnik z wylotu wody w chłodnicy zaczyna pokazywać inna temperaturę. termostat ma temp otwarcia 95 stopni. Wentylator jeszcze się nie włącza. Jak odkręcę korek od wyrównawczego to rzyga wodą (kolorową bo wymieszała się z pozostałym płynem.) Czy to jest normalne? Kiedyś coś mi sie kojarzyło, że odkręcenie korka nie powodowało wylatywanie płynu. Czy to znaczy, że mam nieszczelność? może za mało płynu i woda się gotuje? Jak to jest z tym układem? w starym oplu wiadomo na gorącym silniku jak sie odkręca korek to płyn ucieka a tu tak o ile pamiętam nigdy ie miałem. Filmów się na YT naoglądałem to ludzie różnie mają... raz tak raz nie. Czy to normalne, że komputer pokazuje inne temperatury niż zegary? jak wygląda poprawnie ukłąd chłodzenia w tym silniku? może nie jest odpowietrzony? może to wina termostatu, że się nie otwiera na czas lub czujnika wentylatora czy co?


proszę o rzeczową pomoc. Ewentualny film też mile widziany jak wygląda na zimnym silniku odkręcenie korka i na ciepłym po jakiejść dłuższej przejażdżce :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze podaj temperaturę z testu 7.0 na liczniku, bo pion to nie 90 stopni a przedział 75-115. Nie odkręcaj korka po rozgrzaniu - szkoda twarzy :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto odkręca korek po rozgrzaniu? Nie jestem w stanie opowiedzieć jak się zachowuje płyn po odkręceniu na gorącym silniku, bo nie lubie być poparzony:) bmw ogólnie zaleca lać płyn niebieski G11. ma to być płyn nie woda, bo woda przy 100 stopniach zaczyna wrzeć. Zrób wszystko porządnie, a nie na odpierdziel, odpowietrz porządnie i będzie git. Koszt 5 litrów płynu, nawet najdroższego to max 100zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszt wody destylowanej to z 5zł za 5litrów, a Ty lejesz wodę z kranu, która jest zakamieniem i osadami, które zaraz będziesz miał w całym układzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat powinien otwierać sie przy 88 stopniach a nie jak u Ciebie przy 95. Przy tej temp woda zaczyna sie gotować jak kolega wyżej pisze i dlatego tak sie dzieje. Wymien termostat zalej plynem i bedzie ok

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat w M54 ma temperaturę otwarcia 97 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież nie wlał samej kranówy, tylko roztwór koncentratu z wodą, to nie ma prawa się nic gotować przy 100 stopniach. A tak w ogóle to jaki Ty masz problem, bo ja tu nie widzę żadnego. Wylej tę kranówę, bo Ci się zasyfi układ, wlej porządny płyn, stan sprawdź na zimnym i będzie dobrze.
Opublikowano

podjechałem do znajomego z imp-ą. temperatury pokazuje jak u mnie na delphim. nie robiłem testu 7,0 bo pokazuje to co czujniki a jak mam komputer to podepnę się bezpośrednio. Wykręciłem termostat i sprawdziłem go w domu na stole. działa jak powinien. Przy składaniu ponownie zobaczyłem, że kapie płyn. i pewnie przez to po odpowietrzeniu układu kilka razy zgodnie z instrukcją auto po przejechaniu kilku km wraca do tego co było. Jest dziurka kapie to i się woda gotuje bo nie to ciśnienie w układnie. Dzięki za pomoc. większość rzeczy się przydała.


Co prawda jestem zdania, że na ciepłym silniku nie powinno zwracać płynu przez korek wyrównawczy jak np w audi c5 czy oplu vectrze. Powinien sie przelewać ale mogę się mylić. to przez te filmy na YT u połowy działa tak a u drugich inaczej. nie wiem kto ma dobrze.


Jaki płyn jest zalecany w tym silniku bo czytałem że do m54 ale 2.5 benzyna a 3.0 benzyna są inne płyny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leje prestone do wszystkich silników i nigdy nie było problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.