Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Bede mial wymieniane wahacze przednie w najbliszym czasie. Jak domniemam po tym zabiegu rzuci mi kierownica wiec trzeba bedzie zrobic geometrie kol.

Chce rowniez wymienic tuleje na tylnych wahaczach przy osi skretnej.


Dzwonilem do stacji diagnostycznej PZM'otu i gosc byl przerazony jak uslyszal tylna os skretna i poddal sie podczas rozmowy.


Zostaje tylko ASO czy jakis przyzwoity zaklad to ogarnie?

Opublikowano

Bylem 3 razy na geometrii kol :(.


1. Podlaczylem kompa.

2. Rozpoczalem procedure ABL Active steering start-up.

3. Szedlem krok po kroku, bylem wzmianka, ze wlasnie tylne kola ustawily sie 0 (silownik).

4. Pozniej byl rozkaz ustaw kola prosto, wiec obracalem kierownice az widzialem na monitorze od gemtetrii, ze patrza prosto.

5. Pozniej bylo 2 razy ustawianie kierownicy na virtualne zero. Tutaj 2 razy ustawialem konty na 0 st. NIE WIEM CZY DOBRZE.

6. Pozniej mechanik korygowal koncowki a ja trzymalem kierownice prosto.


Efekt - kierownica byla skrzywiona w lewo, dosc mocno ok. 30 st.


Na drugi dzien drugi warsztat i efekt podobny ale kierownica mozna rzucona w prawo i milion bledow.

Trzeci warsztat w ten sam dzien i w ogole nie podlaczalem kompa. Tak jak wjechalem tak gosc wybazowal przod na tylnej osi i jest najlepiej ze wszystkich razow ale wciaz kiera nie jest prosto.


Przy pred. do 60 kierownica skrecona jest lekko w prawo.

Przy pred. do 60-80 kierownica patrzy prosto.

Przy pred. 80-... kierownica skrzywiona jest w lewo.


Czy ktos moze mi pomoc, jak powinno sie postepowac podczas procedury ABL aby mechanik mogl ustawic geomterie prawidlowo w stosunku do kierownicy?

Moze jak jest rozkaz kola prosto to musze miec kierownice prosto?

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


32 00 ... Prüfbedingungen zur Fahrwerksvermessung

Folgende Prüfbedingungen sind vor der Fahrwerksvermessung zu beachten:


1-Nur von BMW frei gegebene Rad-Reifenkombination am Fahrzeug verbaut

2-Vorschriftsmäßige Profiltiefe. Die Profiltiefe darf achsweise zwischen links und rechts maximal 1-2 mm differieren.

3 - Vorschriftsmäßiger Reifenfülldruck (siehe Hinweisschild am Fahrzeug).

4 -Sämtliche Fahrwerkskomponenten müssen technisch in Ordnung sein

5 -Zustand von Federung und Stoßdämpfer in Ordnung: Sichtprüfung auf Bruch usw.

6 -Bei Fahrzeugen mit Niveauregulierung: Sicherung der Luftversorgungsanlage ziehen, damit kein Ab- bzw. Aufregeln erfolgt.


Przed wyosiowaniem kół należy przestrzegać następujących warunków badania:


1-Tylko zespół koło/opona dopuszczony do stosowania przez BMW i zamontowany w pojeździe

2-Głębokość bieżnika musi być prawidłowa. Głębokość profilu może różnić się w zależności od osi między lewą a prawą o maks. 1-2 mm.

3-Skorygować ciśnienie powietrza w oponach (patrz tabliczka informacyjna na pojeździe).

4-Wszystkie części podwozia muszą być sprawne technicznie.

5-Stan zawieszenia i amortyzatora OK: Kontrola wzrokowa pod kątem pęknięć itp.

6-W przypadku pojazdów z regulacją poziomu: wyciągnąć bezpiecznik systemu zasilania powietrzem, aby zapobiec regulacji systemu w górę lub w dół.


BMW zaleca dodatkowe obciazenie auta :D


32 00 Achsvermessung - Normallage F01 / F02 / HECK

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f01-730i-lim/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/6Hye6HY


Fahrzeug mit kompletter Ausstattung für den normalen Fahrbetrieb mit:

2 x 68 kg auf den Vordersitzen (Sitze in Mittelstellung); 1 x 68 kg auf dem Rücksitz (Mitte); 1 x 21 kg in Gepäckraum (Mitte) und vollgetankt.


Pojazd z kompletnym wyposażeniem do normalnej jazdy:

2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w pozycji środkowej); 1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (w pozycji środkowej); 1 x 21 kg w bagażniku (w pozycji środkowej) i zatankowany na max.

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dzieki za info.


Dzisiaj wstawiłem własnie auto do ASO na wymianę poduszek dyfra i tylnej belki oraz dodatkowo geometrii kół :).

Mam nadzieje, że nie napiszą mi zaraz, że mam opony Uniroyal :) bez rekomendacji BMW oraz bez Run on flat.

Opublikowano

ASO za 1wszym razem zapewne olali ustawienie tylnej osi i zrobili tylko zbieznosc lub tylko sprawdzili czy jest OK. Wydali mi auto twierdzac, ze zrobili jazde probna i jest OK. Pojechalem na expresowke i chu... mnie strzelil. Kiera prosto przy 80 a od 120 skrecona w lewo. Wrocilem sie na reklamacje i dopiero wtedy 2h gosc latal z laptopem i robil jazde probna. Po 2h walki udalo im sie. Pewnie nie mysleli, ze ktos juz broil z ABL Active steering i rozkalibrowal czujniki :). W koncu mam kierownice prosto.


Jaki z tego wniosek?

Taki, ze moj przypadek skrzywionej kierownicy nie zalatwia sama geometria pod obciazeniem. Glownie kalibracja czujnikow i tylnej osi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Jaki z tego wniosek?

Taki, ze moj przypadek skrzywionej kierownicy nie zalatwia sama geometria pod obciazeniem.

 

nie napisałem ze sprawa skrzywionej kierownicy załatwia "sama geometria pod obciążeniem".


BMW zaleca w instrukcji : sprawdzenie stanu opon, stan bieżnika, rodzaj felg,zawieszenie itd


- następnie należny samochód ostawić w pozycji "normalnej" - kierownica na wprost , obciążenie samochodu , itd


- kolejnym krokiem przed przystąpieniem do prac związanych z ustawieniem geometrii kół to kalibracja ......


32 10 005 Justierung/ Inbetriebnahme für Aktivlenkung

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f01-730i-lim/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/1LI9SLE9


" Hinweis:

Die Justierung/ Inbetriebnahme der Aktivlenkung muss durchgeführt werden:


Vor Einstellarbeiten an der Vorderachse bzw. Lenkung "


Wskazówka:

Należy przeprowadzić regulację/odbiór aktywnego urządzenia sterowego:


Przed rozpoczęciem ustawiania osi przedniej lub układu kierowniczego




..... a teraz poproś o protokół z pomiaru i porównaj wyniki z tabelką poniżej :


32 00 Achsvermessung F01 / F02 Serie

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f01-730i-lim/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/3lh8SNgq


32 00 Achsvermessung F01 / F02 1-Achs-Luftfederhttp://

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f01-730i-lim/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/3lXrzQmj


P.S.


jeżeli autko ma zawieszenie pneumatyczne to należny jeszcze dodać ze :

przed przystąpieniem do prac regulacyjnych związanych z ustawieniem geometrii kół BMW zaleca jeszcze wykonanie ........ :D

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Muszę ustawić zbieżność w mojej F01 , mam active steering i tylna oś skretna .


Pytanie brzmi czy ktoś z forumowiczów wie jaka jest procedura, a chodzi glownie o to jakie kalibracje i funkcje serwisowe (w ista +) (mam icom )trzeba wlaczyc przed i po ustawieniu zbieżności. Bo mam goscia ktory mi ustawi geometrie ale kalibracje musze sam zrobic .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.