Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam forumowiczów. Jako że jestem świeżakiem na tym forum, a noszę się z zamiarem zakupu BMW serii F34 GT z silnikiem N20 mam pytanie co do głośnej sprawie z wadliwym napędem pompy oleju. Samochód z pewnej ręki z przebiegiem 110 tyś km, jak do tej pory bez większych awarii, serwisowany w Bawaria Motors. Pytanie czy po zakupie koniecznie wymienić podatne na uszkodzenia elementy, czy to raczej nie reguła. Póki co z pod maski cisza i spokój, ale jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Z drugiej strony nie bardzo wiem czy ewentualna wymiana elementów wyeliminuje trwale ryzyko czy to tylko na kolejne kilkadziesiąt tys.km. Silnik już nie nowy więc pewnie są na forum przypadki z większymi przebiegami. Proszę o opinie w temacie.
Opublikowano
Pomijajac fakt, ze jest juz temat, w kotrym mozna bylo zadac to pytanie - z ktorego roku jest to auto?
Opublikowano (edytowane)

Fakt, to istotne 2013 r.

Wiem że zmiany dokonane zostały w 2015 r. i dlatego pytam czy profilaktyczna wymiana na nowe części wyeliminuje tę przypadłość.

Widzę Deen że Twój pochodzi z USA i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale sporo czytałem iż na tamten rynek często zdarzają się trochę mnie trwałe części/jednostki. I nie tyczy się to tylko BMW.

Edytowane przez Keton79
Opublikowano
100 tysięcy bez awarii to idealny moment na profilaktyczną wymianę rozrządu z napędem pompy. Mimo, że są sztuki co i 200k robiły na jednym, to jednak ja bym nie ryzykował. Do tego wymiana oleju co 10 tysięcy, również jakość jego ma znaczenie. Myślę, że każdy dobry serwis znający temat powie Ci dokładnie to.
Opublikowano
Fakt, to istotne 2013 r.

Wiem że zmiany dokonane zostały w 2015 r. i dlatego pytam czy profilaktyczna wymiana na nowe części wyeliminuje tę przypadłość.

Widzę Deen że Twój pochodzi z USA i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale sporo czytałem iż na tamten rynek często zdarzają się trochę mnie trwałe części/jednostki. I nie tyczy się to tylko BMW.

 

Czy na rynek US ida inne silniki tej samej serii - nie sadze - zwlaszcza w autach robionych w DE ;) Taka ciekawostka- podwozie - wersje US sa znacznie bardziej wzmocnione, niz wersje EU. Testy na sztywnosc auta sa w US bardziej restrykcyjne i wiele aut ma inne podwozie. Jak ktos nie wierzy, to polecam sprawdzic, jak wyglada podwozie w nowym A4 US i A4 EU, konstrukcja progu w Q5 EU ma rowniez niewiele wspolnego z Q5 US ;)


Wracajac do rozrzadu w N20. "Lepsze" lancuchy byly monotowane w autach z 2015 roku.

Czy zmienialbym "prewencyjnie" - nie jestem pewien. Z drugiej strony, z wlasnego doswiadczenia wiem, ze spokoj duszy po zmianie rozrzadu jest bezcenny i chyba to jest jakis sensowny powod, zeby ten rozrzad sobie zmienic i "spac spokojnie(j)".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.