Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


2008 N53 325i - 124,000km


Samochód miał problem z NOX i Lambdą, po wymianie chodzi elegancko ale brakuje mu mocy - jakby nadal miał Check Engine...


Opisując na krótko:


1) wymienione świece miesiąc temu - przed/po samochód chodził bardzo dobrze. Przy okazji wyczyszczone i odwrócone vanosy (raz pojawił się błąd) i wymiana oleju

2) miesiąc później pojawiły się błędy NOX i Sensor Lambda przed kat - świecący Check Engine, samochód się dławił, czasem gasł

3) Nox został wymieniony, Sensor Lambda również na OEM - adaptacje silnika zresetowane i ukończone na nowo

4) Samochód chodzi bardzo równo na zimno/ciepło, NOX działa poprawnie z poprawną mieszanką (Stratified) i samochód brzmi elegancko

5) Mimo braku błędów w module silnika, skrzyni, DSC - samochód nadal nie ma swojej dawnej mocy


Ktoś ma jakieś sugestie co może być przyczyną? Powoli zaczynają kończyć mi się pomysły, szczególnie że moc spadła dopiero przy błędzie Lambdy...


- czujnika położenia wałka?

- uszczelki od vanosów? Po czyszeniu nie wymieniałem ich na nowe, ale samochód jeździł bdb

- same vanosy?

- czujnik spalania stukowego?

Opublikowano

Porobiłem wczoraj trochę testów w INPA i wszystko wydaję się być ok.

- Throttle and Accelerator position - poprawne pozycje i napięcie w idle i kickdownie

- Sondy lambda nagrzewają się i i działają normalnie

- Nox działa poprawnie i silnik daję poprawną mieszankę

- Ciśnienie oleju ok

- W Inpowym "Rough run" wszystkie parametry silnika są poprawne


W weekend chyba znowu wyjmę i wyczyszczę elektrozawory - jeśli chociaż pomoże na chwilę to będę miał winowajcę.

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć, bez braku błędów to jak szukanie igły w stogu siana :duh:


rOxwrd6.png


C9tZgd0.png

Opublikowano

Witam

1.Ten spadek mocy to w procentach jaki może być?

2.Ile przejechałeś po wymianie czujników w wydechu, bo to po ich wymianie jest spadek mocy?

3.Benzyna kiedy tankowana, może coś z nią jest nie tak? Może za małe ciśnienie na listwie w N53 jest chyba wtrysk bezpośredni już, poszukaj w inpie diagnostyki odnośnie zasilania paliwem.


Jeśli chodzi o elektrozawory od vanosów to chyba tak samo działają tak jak w N52, ja sprawdzałem je na zdemontowanych podawałem 12V z akumulatora i mają się natychmiast przełączać i wracać do pozycji wyjściowej po odjęciu zasilania. Będziesz widział czy się zacinają czy nie.

A co do silników z bezpośrednim wtryskiem widziałem że na samym dolocie coś tam niedobrego się zbiera i trzeba to usuwać, po odkręceniu kolektora dolotowego to widać. Ilość zasysanego powietrza przez to jest mniejsza, piszę tu o nagarze.


Powodzenia

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź bmwaldi.


1. Moc zdecydowanie jest mniejsza w zakresie 0-3k rpm. Na oko przy tych obrotach z 40-50% mniejsza. Ruszając np z dwójki z mocno wciśniętym gazem, obroty lecą wysoko, silnik ładnie ryczy ale przyspieszenie pozostawia wiele do życzenia. Przy wyższych obrotach silnik już działa trochę lepiej i spokojnie można dojść do 200km/h+ na autostradzie. Problem odczuwalny jest głównie w ruchu miejskim - potrzebuję znacznie bardziej wciskać pedał gazu/wkręcać obroty aby otrzymać podobne przyspieszenie jak wcześniej.

2. Spadek mocy pojawił się razem z "half check engine" i błędem Sondy Lambda (Bank 2) efekt był w sumie podobny - brak mocy w dolnym zakresie. Po skasowaniu błędów samochód potrafił się dławić i gasnąć, po ponownym uruchomieniu z błędem chodził normalnie ale z ograniczoną mocą. Po wymianie Sondy i skasowaniu błędów ze wszystkich modułów silnik chodzi prawidłowo, w Inpie nie można się nic dopatrzeć a moc gdzieś uciekła...

3. Benzyna tydzień temu. Leję praktycznie na 2 tych samych stacjach Orlen/Shell 98/100.


Dzisiaj testowałem jeszcze wybór mieszanki przy lekkim obciążeniu i przyspieszaniu i wydaję się być ok.


P5JpX2f.png


TkMY5JZ.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na moje oko masz problem z powietrzem-zobacz co powie przeplywomierz.

Swiece po wykreceniu powinny byc czarne.

Te z pierwszego banku bardziej czarne

Opublikowano

Mam identyczny przypadek jak ty, też mam n53 325i, zrobiłem w codemybimmer modyfikacje samochodu na 330i(inny kolektor i mapa) samochód przez parę dni jeździł zajebiście, aż któregoś dnia pojawił się check engine(błędy noxą, kata i jeden błąd od pompy paliw), skasowałem błędy ale samochód nie jedzie już jak wcześniej tylko tak jakbym nie robił tej modyfikacji lub nawet gorzej.

Myślałem że to może wina katalizatora(w przyszłym tygodniu wyciągnę i sprawdzę jak wygląda) lub dis w kolektorze od 330i, ale może jednak to wina czegoś innego.

Opublikowano
Tak jak przewidywałem czyszczenie vanosów i przepływki nic nie zmieniło. Rozmawiałem z mechanikiem i zasugerował jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozmawiałem z mechanikiem i zasugerował jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu

Typowy przyklad mechanika ktory posiada sprzet diagnostyczny jako rekwizyt-nic Ci to nie pomoze

W ostatnich screnach ktore wrzuciles masz kierunek poszukiwan...

Opublikowano
Typowy przyklad mechanika ktory posiada sprzet diagnostyczny jako rekwizyt-nic Ci to nie pomoze

W ostatnich screnach ktore wrzuciles masz kierunek poszukiwan...

 

Powietrze nie jest problemem, MAF pokazuje dobre wskazania a dolot nie ma nieszczelności.

Natomiast chyba znalazłem już dobry kierunek.


Dzień po resecie adaptacji silnika, po odpaleniu wyskoczył mi CEL (połówka) i samochód miał był w limp mode - identyczna moc jak mój problem do tej pory, jakby mój samochód był w ukrytym trybie awaryjnym...


Kody po sprawdzeniu:


2CF6 - Throttle valve potentiometer 1, plausibility to air mass

2CF7 - Throttle valve potentiometer 2, plausibility to air mass

2D09 - Throttle valve


Skasowałem błędy, zrobiłem w INPA reset przepustnicy (Drosselklappe) i samochód śmigał jak nowy!

Kilka godzin później odpalam samochód i w trakcie jazdy znowu wyskoczył CEL i tylko jeden z błędów powyżej: 2CF7


Próbowałem znowu reset adaptacji i niestety pomogło ale znowu na jakiś czas...

W Inpa pozycja położenia pedału gazu jest prawidłowa od 0 do 100%.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Wypnij czujnik vvt-jak problem ustapi to wiesz co naprawiac

 

Nie wiem co rozumiesz przez czujnik vvt, w N53 rolę vvt pełnią Vanosy a jedyny czujnik w okolicy to czujnik położenia wałka (ale objawy byłyby inne gdyby był walnięty).


Wracając do mojego problemu.

Przez ostatni miesiąc raz na jakiś czas pojawiał się błąd - "2CF7 DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass" czyli związany z potencjometrem w przepustnicy. Gdy błędu nie było, samochód śmigał jak nowy bez żadnego limpa. W międzyczasie pojawiał się limp razem z 2CF7 i kilkoma błędami dotyczącymi sprawnego sensora lambda i EGR.


W weekend odkręciłem przepustnicę i dokładnie wyczyściłem ją razem z connectorem i zresetowałem adaptacje. Samochód zdecydowanie lepiej się zbiera od 0-2000rpm i pracuje przy zimnym starcie. Niestety 2 dni później błąd powrócił i czekała mnie jazda z limpem do domu.


Błędy:

2CF7 - DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass

2A0E - DME: Exhaust-gas recirculation valve; control deviation

2A0F - DME: Exhaust-gas recirculation valve; adaptation

2C3E - DME: Oxygen sensor 2 before catalytic converter; line fault - sensor wymieniony miesiąc temu z powodu błędu lambdy

2D64 - DME: Monitoring, stoichiometric mixture


Czy to możliwe że błąd przepustnicy mógłby generować błędy lambdy i EGR z powodu złej mieszanki?

Dzisiaj raczej zamówię nową przepustnicę żeby sprawdzić czy to kwestia walniętego potencjometru...

Edytowane przez eksajlee
Opublikowano

W INPIE jak odczytujesz błędy to jest tam opcja "Freezed Frames" albo cośtam "Details".

Znacznie więcej można wtedy wyczytać, niż z samych kodów błędów.


Na pewno błąd jest związany z powietrzem. Tylko pytanie jest takie: czy to walnięta przepustnica, przepływka, albo MAP sensor, DISA, czy zawór egr, czy dziura w dolocie, a może przerwana membrana odmy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorki za ten vvt :oops:

Przy okazji wyczyszczone i odwrócone vanosy (raz pojawił się błąd) i wymiana oleju

Ja to rozumiec?czysciles vanosy czy elektrozawory?zamieniles miejscami elektrozawory czy vanosy bo vanosy sa inne...

Nagraj filmik z odczytu pomiaru same skreny sa ubogie i malo muwia

Ja bym na Twoim miejscu wykonal pomiar kompesji i luknal na kąt zaplonu

Opublikowano
Ja to rozumiec?czysciles vanosy czy elektrozawory?zamieniles miejscami elektrozawory czy vanosy bo vanosy sa inne...

Nagraj filmik z odczytu pomiaru same skreny sa ubogie i malo muwia

Ja bym na Twoim miejscu wykonal pomiar kompesji i luknal na kąt zaplonu

 

Czyściłem elektrozawory i zamieniłem je miejscami. Błąd pojawił się tylko raz po zamianie wszystko wróciło do normy, więc je bym raczej wykluczył.


Dziś rano resetowałem adaptacje silnika, w drodze do pracy budowałem powoli nowe mapy paliwowe.


Nie wiem czy to ma jakąś zależność ale jak tylko wjechałem na "kocie łby" to wyskoczył mi CEL ze znanymi już błędami:


2CF7 - DME: Throttle-valve potentiometer 2, plausibility to air mass

2A0F - DME: Exhaust-gas recirculation valve; adaptation


Używka przepustnicy jest już w drodze, wczoraj sprawdzałem w Inpie parametry potencjometrów i oba mają łącznie 5V w "stanie spoczynku" i kickdownie co niby sugeruje że są sprawne, ale we freezeframe błędu 2CF7 przepustnica miała łącznie ok. 4.6V - możliwa przyczyna błędu?



We wtorek jadę do ASO na akcje serwisową (kabel akumulatora i dmuchawy) więc może przy okazji uda im się coś wskórać, a w czwartek na wymianę uszczelki pod pokrywą silnika (mały wyciek oleju z tyłu) i ewentualne dalsze zabawy z błędami :mad2:

Opublikowano

A pokaż te freezed frejmy.

Może nie sama przepustnica winna, tylko wiązka. Albo EGR zagruzowany.

Możesz w inpie wymusić zamknięcie zaworu i wtedy zrób test drive i posprawdzaj parametry.

Opublikowano

Nie mam teraz dostępu do lapka, postaram wrzucić coś wieczorem.


W poniedziałek wymiana przepustnicy na używkę i czyszczenie styków zobaczymy czy coś się zmieni.

Opublikowano

Wymiana przepustnicy niestety nie pomogła. Błąd pojawia się dalej.

Wczoraj odebrałem też samochód z ASO - akcja serwisowa (wymiana kabla plusowego akumulatora), niestety również nie pomogło.


Co raz bardziej przychylam się do opcji uszkodzonej wiązki do przepustnicy - suma voltów w potentcjometrach na screenach w momencie błędu wynosi np. 4,71V, a chyba zawsze suma powinna być 5V?


Screeny z ISTY ze szczegółami błędu:


IX0jOdM.jpg


WZ6VBB9.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Borykasz sie z problemem duzego spadku mocy i dopuki nie wrzucisz filmikow z parametrami pracy silnika nikt Ci nie pomoze...

Wymiana wiazki pomoze pewnie tyle co wymiana przepustnicy wiec nastepnie wymienisz komputer???

Opublikowano
Borykasz sie z problemem duzego spadku mocy i dopuki nie wrzucisz filmikow z parametrami pracy silnika nikt Ci nie pomoze...

Wymiana wiazki pomoze pewnie tyle co wymiana przepustnicy wiec nastepnie wymienisz komputer???

 

Spadek mocy wynika z Check Engine który powoduje błąd przepustnicy. Jak wymieniłem przepustnicę to przez 3 dni miałem spokój i samochód jeździł jak rakieta do momentu wystąpienia błędów ponownie.


Silnik działa bez zarzutu więc nie będę wrzucał filmików bo robiłem już diagnostykę online po instalacji emulatora NOxa z kolesiem z http://bimmerprofs.com/ który jest skarbnicą wiedzy o N53 i wszystkie parametry silnika są bez zarzutu.


Tutaj raczej nie znajdę odpowiedzi, ale wrzucam kolejne kroki żeby ktoś kiedyś na przyszłość znalazł ten wątek na polskim forum... Z resztą za granicą wiele też nie ma oprócz podobnego przypadku w X5 https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e70-forum/103893-diy-repairing-issue-related-throttle-throttle-body-wiring-harness-p0120-p.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik działa bez zarzutu

Przeczytaj pierwsze zdanie swojego pierwszego postu

więc nie będę wrzucał filmików

to twoja usterka i Twoj problem...

bo robiłem już diagnostykę online po instalacji emulatora NOxa z kolesiem z http://bimmerprofs.com/ który jest skarbnicą wiedzy o N53 i wszystkie parametry silnika są bez zarzutu.

wszystkie cztery sondy melduja ze jest za malo powietrza w spalinach -jesli to jest bez zarzutu to szukaj dalej rozwiazania...

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.