Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o analize , czy przepływka ok czy do wymiany. Objaw, po zmianie biegu na wyższy i depnięciu pedału gazu następuje 2 - 3 sekundy zwłoki zanim ruszy.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeplywomierz jest urzadzeniem pomiarowym i widac ze mierzy i pokazuje to co widzi - zacznij od sprawdzenia turbiny
Opublikowano
Przeplywomierz jest urzadzeniem pomiarowym i widac ze mierzy i pokazuje to co widzi - zacznij od sprawdzenia turbiny

Tu nie chodzi tylko o to, czy przepływka mierzy. Głównym problemem jest to, JAK MIERZY/NARASTA POMIAR i ILE MIERZY bo na tej podstawie można ocenić w jakiej jest kondycji. Jak jest w kiepskiej kondycji to i kuleje cała mieszanka paliwo-powietrze więc i silnik nie będzie się tak zbierał jak fabryka nakazuje.


Co do przepływki to na podstawie filmiku można powiedzieć, że nie ma z nim problemu. Sprawna przepływka powinna:

- dobijać w maksie do około 1150-1200 (i widać, że tutaj tak dobija)

- jego pomiar powinien narastać względnie płynnie razem z parametrem Soll Air Mass (i widać, że to także się dzieje).

Dodatkowo - przy zaślepionym EGR wartość zmierzona przez przepływkę może być na wolnych obrotach o około 100-200 jednostek wyższa od Soll Air Mass.


Co do opóźnionej reakcji to szukałbym przyczyny z sterowaniu zmienną geometrią łopatek turbiny - czyli do przejrzenia:

1) wszystkie wężyki podciśnienia,

2) zaworki sterujące podciśnieniem (można w nich wyczyścić membranki filtrujące zasysane powietrze),

3) poduszki pod silnikiem czy nie są rozszczelnione (jeśli tak jest to ucieka z nich podciśnienie więc i z całego układu mającego wpływ na sterowanie geometrią turbiny),

4) czarny plastikowy akumulator podciśnienia - czy nie ma gdzieś dziury lub ułamanego króćca (znajduje się w okolicy prawego przedniego koła, nisko pod prawą lampa w obrębie aluminiowych rur od intercoolera) - on gromadzi podciśnienie kiedy jest potrzebne bardziej gwałtownie

5) sprawdzić sama metalową gruszkę przy turbinie, sterująca cięgnem od geometrii czy nie jest rozszczelniona - dość prosty test polegający na wypięciu z niej wężyka, wpięciu innego ze strzykawką na końcu aby nią zassać powietrze i tak przytrzymać, obserwując czy cięgło od geometrii się nie cofa w normalne położenie.


Jeśli wszystkie te elementy sa ok to zwróciłbym uwagę na obrotomierz podczas takiego przyspieszania bo może się okazać, że to sprzęgło (w przypadku manuala) się zaczyna już ślizgać - widać to będzie dość dobrze, że obroty wzrastają a przez pewien czas prędkość nie za bardzo. Ewentualnie jak automat to może skrzynia też coś nie domaga.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na jakim biegu to nagrywałeś? Zrób to na 4 i od 1800 rpm gaz w podłogę bez odpuszczania do 4000. Wtedy będzie coś widać, tak jest za duże opóźnienie i wartości skaczą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 bieg od dołu do góry, dopiero będzie coś widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.