Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:search: :search: :search: :search: :search: :search:


Witam serdecznie,

Przymierzam się do G30 od jakiegoś czasu, ale całe życie miałem samochody VAG (ostatnio Audi A4). Aktualnie rozważam m.in. Nową A6, BMW 5 oraz Volvo S90 (najmniej do mnie przemawia).

Z racji tego, że często jeżdzę w długie trasy (po 1200-1300 km), bardzo ważne są dla mnie komfort, wyciszenie, ergonomia, dobre audio, a także wszelkiego rodzaju asystenty, wspomagacze i wszystko, co sprawia, że kierowca męczy się odrobinę mniej :)


Jeździłem 5-tką już w sumie dwa razy (jazdy testowe), no wiadomo, kawał porządnego auta, ale męczą mnie różne rzeczy, które w VW/Audi po prostu były dla mnie wygodniejsze. Dla większości osób to pierdoły, ale w długich podróżach już mają znaczenie. Byłbym wdzięczny za ew. Wasz feedback na temat tych kwestii:


- miejsce na telefon. Lubię mieć telefon pod ręką, na tyle, aby co jakiś czas, chociażby na światłach, w korku, przejrzeć sobie wiadomości, maile, coś sprawdzić. W 5-tce jest tylko ta półka pod konsolą centralną, ale z kolei tuż przed nią są uchwyty na napoje, które blokują dostęp (jak np. mamy dwie butelki półlitrowe z colą)

- na ile w ogóle te uchwyty na napoje/kubki są wygodne, pod kątem małych butelek?

- z reguły słucham sobie playlisty z np. 1500 utworów i sobie przełączam jeden, za drugim, szukając tego, na co mam ochotę. W VW/Audi mam na kierownicy normalny przycisk /nast. utwór/poprzedni utwór. Mogę zmienić utwór lub stację w każdym momencie, niezależnie od aktualnego 'ekranu' między zegarami itd. w BMW chyba tak się nie da?

- czy w nawigacji można ustawić, aby zawsze proponował np. 3 alternatywne trasy? Czy jest możliwość widoku "satelity", na podstawie Google Maps lub innych usług Online?

- czy nawigacja podpowiada, jeśli na autostradzie mamy np. za kilka kilometrów MOP czy Stację (nie mówię o ikonkach na mapie, tylko na wskazówkach tekstowych, tak jak o zjeździe)

- czy wyciszenie przy prędkościach "niemieckich" typu 170-200 km/h jest takie dobre jak w Audi czy Mercedesie?

- czy system harmon/kardon jest wyraźnie lepszy od hi-fi?


Z góry dziękuję za opinie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Telefon właśnie trzymam w jednym z tych miejsc na kubki z napojami. Jest wygodny szybki dostęp.


- na ile w ogóle te uchwyty na napoje/kubki są wygodne, pod kątem małych butelek?


Super jest miejsce w drzwiach, mieści się nawet 1,5l butelka.


Zmiana na kolejny utwór poprzez rolkę na kierownicy jest możliwa ale na następny utwór tylko nie ma losowego przełączania z tym jest lipa.

Wygodny ale jednak trzeba na chwilę oderwac wzrok od drogi jest przycisk po prawej stronie konsoli, na szczęście ostatni przycisk i dobrze wyprofilowany więc można się przyzwyczaić i tam można zmieniać na kolejny utwór losowo.


Navi ma 3 trasy zawsze, uwzględniając aktualny stan z RTTI, działa płynnie i poprawnie.


Na szczęście nie informuje o każdym mopie i stacji, za to jak masz ustawioną dłuższą trasę pokazuje gdzie należałoby zatankowac i sama wskazuje w opcjach proponowane stacje.


wyciszenie przy prędkościach "niemieckich" typu 170-200 km/h jest bardzo przyzwoite :)

- czy system harmon/kardon jest wyraźnie lepszy od hi-fi?

Z Początku myślałem że nie jest zbyt specjalny ten H/K jednak po czasie i odpowiednim ustawieniu gra całkiem poprawnie. Jest olbrzymia różnica jak zmienimy ustawienia equalizera, przy wyplaszczonym jest faktycznie kicha.


Z tego co bym polecił to aktywny tempomat w trasie fajny, chociaż czasem lepiej się jedzie ze zwykłym, można przełaczyć na szczęście.

Na trasy fotele komforty.

Opublikowano

Maciek z ciekawości o jakim przycisku do przełączania na konsoli mówisz?

Ja zawsze byłem przyzwyczajony ze np stacje radiowe przełączam tą główną gałką poprzez nacisniecie tak jak muzykę z mp3. Twierdzisz, ze teraz można to robić jakimś innym guzkiem? Czy złe cie zrozumiałem?

Możesz wrzucić swoje ustawienie equalizera? Mnie narazie nic nie pasuje... :(

Opublikowano

Dziękuję, a ta obsługa gestami ma jakiś sens, czy to tylko gadżet? Z tą zmianą utworów to mnie ta 'rolka' denerwuje, bo wymaga jednak dwóch ruchów, scroll i 'klik'. No i faktycznie, nie jest grany losowy utwór, tylko taki, jaki wybierzemy.


Przy okazji, również głośność wolę na kierownicy w postaci rolki/kółka jak w Audi. Znacznie szybciej można pogłośnić lub ściszyć, bez naciskania 15 razy. Co do miejsca na telefon to w uchwycie na kubek jest ok, pod warunkiem, że jeden jest wolny. Denerwuje mnie taki brak wygodnej półki na telefon. W takim Golfie 7 czy Skodach jest duża przestrzeń pod konsolą środkową, nie koliduje z uchwytami na napoje, a np. Audi (A6, A7) sobie wymyśliło w podłokietniku co już jest totalnie nieporęczne.


Wiem, że to straszne drobiazgi, ale jednak wpływają na wygodę/bezpieczeństwo jazdy.


Aha, czy w G30 jest jakaś opcja tapicerki z Alcantarą, czy tylko skóra lub tkanina?

Opublikowano
Też rozważałem podobny zestaw, tj. nowe A7, G30 i S90. Audi samo w sobie było ekstra jeśli chodzi o ogólny design, a także konsolę centralną. Haptyczny ekran naprawdę spisuje się fajnie, ale mi osobiście nie przypadło wyciszenie i na tym A7 poległo mimo pakietu podwójnych szyb czy jak to oni zwą. Na autostradzie powyżej 140 km/h robiło się wyraźnie głośniej. OK, nie ma ramek w drzwiach. Być może w A6 jest lepiej, ale kiedy jeździłem A7 to jeszcze nie mieli demo A6. Z kolei jak wsiadłem do Volvo to pierwsze wrażenie było ok, ale pobawiłem się komputerem, posiedziałem chwilę i szczerze mówiąc to nawet nie chciałem nim jeździć. Być może błąd, ale po prostu źle się czułem w S90. Gdyby A7 było równie dobrze wyciszone co BMW to miałbym jednak spory dylemat.
Opublikowano

A7 to zupełnie inna liga cenowa niż BMW 5...Poniżej 400 tys złotych to nie ma co podchodzić, zwłaszcza, że brak silników 2.0 - tylko 3.0. Również testowałem i nie wydawała mi się głośna, a we wszelkich testach zachwycają się wyciszeniem, więc może wadliwy egzemplarz? A6 to jeszcze z dwa miesiące, zanim będzie do jazd testowych...Design bardziej podoba mi się w Audi, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz jest jakoś tak bardziej futurystycznie, sportowo.


Co do Volvo to ten środek jest taki trochę retro, te pokrętła a'la biżutera (zmiana trybów), wszystko takie trochę ciężkie...No i ten tył w S90 jest słaby, a bagażnik na poziomie Audi A4/BMW 3...

Opublikowano

a propos telefonu

Muzyki słucham tylko z deezera. Dzięki Connected mam pełne sterowanie z menu samochodu. Rewelacja. Nie doszedłem jeszcze tylko do tego dlaczego nie widać okładek płyt na ekranie centralnym. Dodatkowym plusem rozwiązania jest to, że można uruchomić yanosika w tle i są informacje o tych co chcą mi zabrać prawo jazdy ;)

Ubolewam, że nie ma możliwości odbioru emaili oraz sms przy iphone :(

Opublikowano

To yanosik może działać w tle i informować? Jak?

U mnie działa tylko jak jest aplikacja włączona dlatego jeżdżę z GTRem.

Opublikowano
Najpierw uruchamiam muzykę z Deezera, potem minimalizuję okno na iphone i uruchamiam yanosika. Muzyka gra, a gdy jest komunikat to ścisza się i jest info o ew. zagrożeniach.
Opublikowano
Też rozważałem podobny zestaw, tj. nowe A7, G30 i S90. Audi samo w sobie było ekstra jeśli chodzi o ogólny design, a także konsolę centralną. Haptyczny ekran naprawdę spisuje się fajnie, ale mi osobiście nie przypadło wyciszenie i na tym A7 poległo mimo pakietu podwójnych szyb czy jak to oni zwą. Na autostradzie powyżej 140 km/h robiło się wyraźnie głośniej. OK, nie ma ramek w drzwiach. Być może w A6 jest lepiej, ale kiedy jeździłem A7 to jeszcze nie mieli demo A6. Z kolei jak wsiadłem do Volvo to pierwsze wrażenie było ok, ale pobawiłem się komputerem, posiedziałem chwilę i szczerze mówiąc to nawet nie chciałem nim jeździć. Być może błąd, ale po prostu źle się czułem w S90. Gdyby A7 było równie dobrze wyciszone co BMW to miałbym jednak spory dylemat.

 

Dla mnie - te ekrany były największym minusem. Widać na nich masę odcisków palców - i wyglada to mega słabo. Odnośnie wyciszenia - to w A4 jest rewelacyjne i moim zdaniem lepsze niż w g30, wiec w A6 nie powinno być słabiej. Cennik audi i dopłaty nawet za tak prozaiczne elementy jak skóra na podłokietniku boczka - to dla mnie jakiś kosmos..

Opublikowano

Dla mnie - te ekrany były największym minusem. Widać na nich masę odcisków palców - i wyglada to mega słabo. Odnośnie wyciszenia - to w A4 jest rewelacyjne i moim zdaniem lepsze niż w g30, wiec w A6 nie powinno być słabiej. Cennik audi i dopłaty nawet za tak prozaiczne elementy jak skóra na podłokietniku boczka - to dla mnie jakiś kosmos..

 

Też mam wątpliwości, co do tych ekranów, ale z kolei cyfrowe zegary w BMW to krok wstecz, w stosunku do Virtual Cockpit (który mam obecnie w A4). Podoba mi się, że mogę sobie dowolnie konfigurować prezentowane informacje, nawet wrzucić na całą szerokość nawigację, z satelitą, jeśli mam taką zachciankę. Co do wyciszenia to potwierdzam, w A4 jest naprawdę przyjemnie, zwłaszcza, jeśli chodzi o hałas wiatru. Praktycznie nic nie słychać nawet przy 170-180 km/h. Za to przeszkadza mi czasem hałas od kół (przy gorszej nawierzchni) oraz to, że słyszę przejeżdzające obok pojazdy, hałas uliczny (np. na światłach). W G30 chyba tak nie słychać, np. gdy przejedzie auto z przeciwnego kierunku.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.