Skocz do zawartości

HUD - poproszę o opinie


rds74

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego właśnie są samochody demo, żeby każdy mógł sobie sprawdzić co mu odpowiada a co nie :)

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody DEMO z reguły są strasznie okrojone, jeśli chodzi o wszelkie gadżety/asystentów. Dobrze, jak chociaż jest monitoring martwego pola. Jeździłem ostatnio G30, X3 oraz innymi markami i nawet o aktywnym tempomacie można było pomarzyć. Takie rzeczy jak HUD, utrzymywanie pasa ruchu itp. to niestety nie do uświadczenia. Dlaczego? A bo takie auto byłoby trudno potem odsprzedać. Dla mnie to paranoja, bo DEMO, powinny być wypasione maksymalnie, a nie biedne wersje, bo boją się, że nie sprzedadzą potem.


co do HUD to jest to jeden z najlepszych 'gadżetów' jakie znam. Absolutnie nieocenione jest móc jechać w mieście, w obszarze fotoradarów bez konieczności nerwowego zerkania na zegary. A jak są jeszcze dane z nawigacji, czy informacje o mediach to już w ogóle. Każde spojrzenie na nawigacje/radio/zegar mniej to bezpieczniejsza jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poproś o serię 7 G11 na testy, wyposażenie będzie o wiele bogatsze, a wszystkie bajery działają tak samo jak w G30.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktosiek nie zgodzę się z Tobą, jeździłem demo z właśnie wszystkimi opcjami asystentów, aktywnym tempomatem, hudem itp.

Nie jest to reguła ale umówiłem się na jazdy i od ręki dostałem auto z takim wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ktosiek musiałeś źle trafiać. Ja jeżdziłem chyba z 6-7 sanochodami zanim kupiłem G30 i każde prócz Macana było na wypasie i to takim jakiego nigdy bym nawet nie wybrał. G30 30i i 40i jeździłem z chyba max opcjami. Aaa jak miałem f10 jeszcze będące w produkcji to faktycznie było bialem i biedne ale to jakaś akcja była "limuzyna dla biznesu czy coś takiego już od 150k zl"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki ze teraz wiekszosc to sa bieda wersje w prodstawowym m paku ktore im zalegaja na stoku... na poczatku lrodukcji faktycznie byly w wiekszosc jeszcze wersje na mega wylasie z niewiadomo czym, ale jak ja zamawialem obdzwonilem cala wawe i 30i w wiekszosci byly w podstawie a o 20d nie pytalem. a innych wersji w Wawie nie bylo... moze cos od lutego się zmienilo:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do wyposazenia dodatkowego to kazdy ma inne preferencje i powinien sam sobie odpowiedziec z czego korzysta i czy jest mu to potrzebne, a kazdy korzysta z samochodu w inny sposob. Mnie np HUD bardzo rozprasza i przeszkadza podczas jazdy, wrecz denerwuje. Inny jest nim zachwycony. Spojrzenie na niego takze przynajmniej u mnie powoduje oderwanie uwagi od drogi w celu skupienia sie co jest na HUD i to wcale nie duzo wieksze jak spojrzenie na zegary. W moim przypadku zupelnie niepotrzebna jest takze elektryka siedzen, kiedy inna osoba moze z tego korzystac codziennie. Ja np. siedzenie ustawiam tylko na poczatku po nabyciu samochodu i pozniej jest praktycznie nie ruszane, chyba ze cos mi wpadnie pod siedzenie, ale wtedy manual jest nawet wygodniejszy bo szybciej je odsune. Z kolei jesli samochod na codzien ma wiecej jak jednego kierowce jest to na pewno bardzo wygodne. Kiedys kupowalem samochody tylko bardzo bogato wyposazone ale po jakims czasie zdalem sobie sprawe, ze i tak na codzien nie wykorzystuje ogromnej wiekszosci tych gadzetow. W przypadku marek premium latwo poplynac i dorzucic tych gadzetow za kilkadziesiat a nawet kilkaset tysiecy, a sa to pieniadze ktorych na pewno nie odzyskamy nawet w czesci przy odsprzedazy samochodu, bo jak ktos kupuje uzywany to najbardziej patrzy na pochodzenie oraz stan samochodu, a wyposazenie jest na drugim miejscu. Zreszta z doswiadczenia wiem, ze samochody od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu bezwypadkowe schodza jak cieple bulki. Przy odsprzedazy czesto okazuje sie ze w samochodzie sa gadzety, ktore uzylo sie doslownie kilka razy a kosztowaly nascie tysiecy... Ja wole w to miejsce poleciec na Malediwy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Też się nie zgodzę w sprawie słabo wyposażonych wersji demo. Podczas premiery G30 dostałem na weekend demo doposażone na tyle, że wersja 20d kosztowała 360k :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyposazenia dodatkowego to kazdy ma inne preferencje i powinien sam sobie odpowiedziec z czego korzysta i czy jest mu to potrzebne, a kazdy korzysta z samochodu w inny sposob. Mnie np HUD bardzo rozprasza i przeszkadza podczas jazdy, wrecz denerwuje. Inny jest nim zachwycony. Spojrzenie na niego takze przynajmniej u mnie powoduje oderwanie uwagi od drogi w celu skupienia sie co jest na HUD i to wcale nie duzo wieksze jak spojrzenie na zegary.

 

W używaniu HUD chodzi o akomodacje oka - jak patrzysz na drogę i wyświetlane dane na HUD akomodacja się nie zmienia - oko mniej się męczy podczas długiej podróży . Ale każdy kupuje co mu się podoba i używa. Ja mam i sobie chwalę. Ale mam np. klimatyzacje 2 strefowa zamiast 4, bo maksymalnie jazda w 2 osoby, głównie jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Nie mam i nie miałem HUD, ale zawsze wydawało mi się, że skoro obraz z HUD jest w podobnej odległości od kierowcy co zegary (tylko ciut dalej) to właśnie i tak oko musi się akomodować inaczej na HUD niż na drogę? Ewentualnie może chodzi o to że łatwiej ogląda się HUD kątem oka (patrząc na drogę) niż kątem oka zegary, które są sporo niżej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem oko musi się zaadoptować czy to z HUDem czy patrząc tylko na zegary. Chodzi o to, że z HUDem adaptacja nie jest aż tak znaczna powodując mniejsze zmęczenie oka. Ja tylko patrze na HUDa i czasem na zegary. W słoneczny dzień nawet w okularach z polaryzacją widać wszystko dobrze. Jasność jest na maxa i to wystarczy.

Dalej uważam, że samochód tej klasy czyli limuzyna premium bez tego przydatnego gadżetu wręcz nie przystoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przystoi, czy nie przystoi to już temat na forum snobów, a nie tu. Ja jeździłem demo z HUDem, a w zamówionym nie mam HUDa i nigdy w życiu bym tego nie zamówił, mnie HUD po prostu rozpraszał i denerwował, a jeszcze można sobie wzrok popsuć. :D I powiem więcej, gdyby nie wciskanie tych wszystkich gadżetów w pakiety to 1/3 tego badziewia bym nie zamówił. Np. utrzymywanie pasa ruchu, czy tzw jazda autonomiczna w BMW jest bardzo niedopracowane, asystent parkowania ( do dzisiaj mam trudności z jego opanowaniem) nie widzi miejsc do parkowania, adaptacyjny tempomat używany na krajówkach, czy drogach powiatowych, co chwilę dość ostro hamuje, po prostu moim zdaniem również niedopracowany i jeszcze mógłbym dalej wymieniać. Jeśli zamawiasz samochód dla siebie a nie na pokaz to trzeba dobrze się zastanowić z czego będziesz korzystał, ja wiem, że w momencie zamawiania to wszystko by się przydało, "bo tak przystoi".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woj18a tu jest mowa o HUdzie a nie o innych faktycznie mało przydatnych gadżetach. Na pewno bym nie chciał mieć asystenta utrzymania pasa ruchu bo to wibrowanie nie jest mi potrzebne a i bardzo często działa słabo ale tak jak mówisz było w pakiecie i tyle. HUD akurat był w pakiecie i świadomie to wybrałem po doswiadczeniu z Audi.

Czy przystoi? Temat jak najbardziej adekwatny w tym wątku o HUDzie. Tak samo oczywisty wybór jak np felgi inne niż te stockowe. Nie ma nic bardziej beznadziejnego niż piękny samochód na brzydkich felgach. Pomijam już gusta. Tak to już jest w katalogach, że stockowe felgi są raczej zwyczajne a dopłacać trzeba za te "fajniejsze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej twoim tokiem rozumowania, to po co skrzynia automatyczna, przecież lepiej jak sam zdecyduję kiedy zmieniać biegi itd. , do wszystkiego trzeba się również przyzwyczaić , a potem jest ciężko jak tego nie mamy, HEAD UP jest bardzo dobry przy nawigacji, radar też hamuje czasami za wcześnie ale jak się naprawdę zagapisz i nie rozjedziesz pieszego, który nagle wszedł na pasy nie sygnalizując tego wcześniej, to już warto było zapłacić za ten dodatek nawet jeśli przyda się tylko raz,tak jak Night Vision, który pokaże ci pijanego osobnika na drodze lub dzika , więc jeśli mnie stać na systemy poprawiające bezpieczeństwo, to chcę to mieć, a jeśli mnie nie stać to oczywiście tnę koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze mmarco, są gadżety fajne i potrzebne i takie, które są ale albo nie używamy ich albo irytuje nas ich działanie. Night vision jest bardzo dobre, drogie ale dobre. Najsłabsze są te różne asystenty. Nuestety działają różnie i nieprzewidywalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś przeszkadza HUD bo np wchodzi w pole widzenie horyzontu, to może warto pobawić się jego ustawieniami (wysokością, położeniem lewo/prawo, jasnością itd.). Co do asystentów to trzeba powiedzieć jedno - auto samo nie pojedzie i nie ma co tego oczekiwać. Aktywnym tempomat jak i automatyczne utrzymanie pasa ruchu przydaje się tak naprawdę w dwóch przypadkach - na drogach szybkiego ruchu z dobrze namalowanymi pasami oraz w korkach. W korkach jest to super rzecz. Auto samo rusza i hamuje i nie trzeba trzymać przy tym kierownicy, a to naprawdę potrafi oszczędzić kupę energii. Nie trzeba siedzieć i obserwować, czy auta przed nami jadą czy nie i można w spokoju z kimś pogadać. Na autostradzie to też dobra rzecz, choć przy dłuższej jeździ może kogoś zacząć...usypiać ;) (oczywiście są to subiektywne odczucia ;) )

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście każdy konfiguruje samochód według własnych potrzeb. Zwracam tylko uwagę, że część tych gadżetów jest zwyczajnie niepotrzebna, a tylko marketingowcy wmawiają wam, że są niezbędne. Jeżeli ktoś ma taki kaprys może sobie zamówić wersję z wszystkimi dostępnymi opcjami, to jest jego sprawa i jego pieniądze, mnie nic do tego. :) Każdy ma inne preferencje, jedni skupiają się na jak największej liczbie drogich gadżetów inni na układzie jezdnym silniku, jakości prowadzenia, a jeszcze inni na niepowtarzalnym wyglądzie, a jeszcze inni chcą mieć to wszystko razem. Ja również jeżdżę BMW, to mój wybór, ale powiem wam szczerze, że pojeździłem samochodami różnych marek i każdy ma coś innego do zaoferowania, a co do HUDa to nie zmieniam zdania, uważam, że to jest niepotrzebny gadżet, a przy tym w BMW bardzo drogi. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he. To ciekawe jak skrajnie różne opinie mają użytkownicy na temat takiego "gadżetu" jak HUD, a przecież tylko jednego z wielu przy konfigurowaniu auta.

Chyba wezmę ten HUD, skoro w piątce nie wypada go nie mieć :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.