Skocz do zawartości

HUD - poproszę o opinie


rds74

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ po raz pierwszy zabieram tu głos to przede wszystkim cześć.


Konfiguruję sobie nową 5-tkę, ale w ograniczonym budżecie. Zastanawiam się czy warto brać HUD. Dodam, że mam to w obecnej E60, którą jeżdżę i jakoś mnie nie urzekł. Lata przyzwyczajenia powodują, że i tak patrzę na zegary. Czytałem jednak, że obecnie wyświetlacz zawiera więcej informacji i niektórzy uważają, że jest bardzo przydatny, Chciałbym zebrać kilka opinii przed zamówieniem auta. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,


początkowo nie chciałem HUD, jednak po rozmowach w salonie zdecydowałem się. Nie żałuję.


Moje wnioski:

- nie zwracam uwagi na prędkość na HUD

- wskazówki nawigacji - super sprawa

- sterowanie multimediami - super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co damianbl pisal czyli navi i multi super przydatne. Prędkość też zawsze pomocna. Czy mógłbym żyć bez HUDa? Tak ale jakoś nie przystoi G30 i w ogóle ta klasa samochodu bez HUDa.

A no i wielkość wyświetlana na szybie jest na prawdę spora. Jeśli masz okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją to HUDa prawie nie widać. Wtedy troche mi go brakuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.

 

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto". Jak juz poprzednik wspomnial, wystarczy ze jezdzisz w okularach przeciwslonecznych z polaryzacja i wyswietlacz staje sie niewidoczny, ja o tym nie wiedzialem i zajelo mi pol dnia zeby sie zorientowac, ze czegos nie mam przed oczami. Moze to kwestia pzyzwyczajenia ale z nawigacji wole korzystac patrzac na ekran konsoli, predkosciomierz przed nosem mnie bardziej denerwuje niz pomaga. Poza tym w dzien trzeba go rozjasniac a wieczorem przyciemniac recznie co jest dosc mocno dziwne bo daloby sie to ustawic automatycznie we wspolpracy z czujnikiem swiatla za 3 euro.

Edytowane przez Paulus77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klasą samochodu to nie przesadzajmy. Ten segment jest już tak popularny i dostępny w cenach poniżej 200 tys., że nie robi na nikim wrażenia. Są miejsca w Polsce (ośrodki wypoczynkowe, hotele), że to najsłabsze auto na parkingu, choćby w nie wiem jakiej wersji było. Ale dzięki za głos. Jeśli multimedia też są wyświetlane to zawsze duży plus w kwestii bezpieczeństwa.

 

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto". Jak juz poprzednik wspomnial, wystarczy ze jezdzisz w okularach przeciwslonecznych z polaryzacja i wyswietlacz staje sie niewidoczny, ja o tym nie wiedzialem i zajelo mi pol dnia zeby sie zorientowac, ze czegos nie mam przed oczami. Moze to kwestia pzyzwyczajenia ale z nawigacji wole korzystac patrzac na ekran konsoli, predkosciomierz przed nosem mnie bardziej denerwuje niz pomaga. Poza tym w dzien trzeba go rozjasniac a wieczorem przyciemniac recznie co jest dosc mocno dziwne bo daloby sie to ustawic automatycznie we wspolpracy z czujnikiem swiatla za 3 euro.

 

No to dawaj, dawaj. U mnie co prawda już po ptokach, ale chętni poczytam co warto a co nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto".

 

Dzięki za tą opinię. I oczywiście, tak jak Artic napisał - dawaj jak najszybciej ten szerszy wątek :). Może jeszcze jakąś opcję dorzucę jak ją dobrze "zareklamujesz", bo chcę w ciągu tygodnia zamawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co damianbl pisal czyli navi i multi super przydatne. Prędkość też zawsze pomocna. Czy mógłbym żyć bez HUDa? Tak ale jakoś nie przystoi G30 i w ogóle ta klasa samochodu bez HUDa.

A no i wielkość wyświetlana na szybie jest na prawdę spora. Jeśli masz okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją to HUDa prawie nie widać. Wtedy troche mi go brakuje :wink:

 

No właśnie polaryzacyjne mocno ograniczają czytelność HUD, idealnie za to sprawują się fotochromatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla rownowagi dodam moje zdanie :)

Moje BMW ma wszystkie opcje i od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem napisania szerszego watku o tym co warto a co nie koniecznie wybierac do 5-tki. Oczywiscie kazdy ma swoje potrzeby ale akurat HUD umiescilbym po stronie "nie warto".

 

Dzięki za tą opinię. I oczywiście, tak jak Artic napisał - dawaj jak najszybciej ten szerszy wątek :). Może jeszcze jakąś opcję dorzucę jak ją dobrze "zareklamujesz", bo chcę w ciągu tygodnia zamawiać.

 

Oczywiscie opinia bedzie tylko moim punktem widzenia. To moje pierwsze BMW, wczesniej jezdzilem Audi a zona ma mercedesa wiec po 3500km i jednej awarii moge juz co nieco napisac, szczegolnie ze zrobilem tez troche km zastepczym 520d w budzetowej konfiguracji. Opisze swoje doswiadczenia w weekend :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz narazie i gdzie sie budzet etyczny konczy?:-)

 

:)) Budżet kończy się na ok. 315 w katalogu, ale im mniej tym lepiej. W tej cenie z grubszych rzeczy mogę mieć:

- kolor

- felga 18

- pakiet M

- alcantara

- listwy Fineline Ridge (ale myślę też o alu przy M Pakiecie i braku skóry)

- kierownica M

- fotele z ogrzewaniem i regulacją lędźwi

- pakiet safety

- hak elektryczny

- ogrzewanie postojowe

- parking assistant

- HUD

- zestaw głośników HiFi

i jakieś pierdoły w stylu telefonii komfortowej, real time traffic, dodatkowe gniazdko itp.


Druga opcja to to samo, ale w wersji Sport Line bo jest taniej, a felgi mi się bardziej podobają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić opinie Paulusa. Po przejechaniu 2 tys km w większości w okularach z polaryzacja ta opcja zdecydowanie wyleciałaby z mojej konfiguracji gdybym mógł się cofnąć do momentu zamawiania pomimo, ze pierwsze wrażenie zrobiła na mnie dobre.

H&K z krótkiego doświadczenia raczej nie jest wart dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niektórzy się zachwycają, jak budżet nie ogranicza to brać, jeśli jednak jest limit to akurat bym wykreslil, lepiej wziąć kamery 360 z remote view.

Zamiast pakietu safety wziąłbym oddzielnie lampy Led addaptive i tempomat acc, masz wtedy super tempomat zwłaszcza w korku, ostrzeżenia o kolizji z interwencja, czytanie znaków za te same pieniądze, nie masz tylko lampek w lusterkach i innych mniej przydatnych i męczących, słabo działających asystentów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pakietu safety wziąłbym oddzielnie lampy Led addaptive i tempomat acc, masz wtedy super tempomat zwłaszcza w korku, ostrzeżenia o kolizji z interwencja, czytanie znaków za te same pieniądze, nie masz tylko lampek w lusterkach i innych mniej przydatnych i męczących, słabo działających asystentów...

 

Tempomat aktywny to jest rozwiązanie, którego szczerze nienawidzę. Jeździłem z tym sporo. W korku faktycznie się przydaje, ale w pozostałych sytuacjach, szczególnie na autostradzie to jest dla mnie najgorszy koszmar.


Edit: Właśnie przeczytałem w sąsiednim wątku, że ten tempomat można sobie przełączać i jechać na zwykłym, a nie aktywnym. Jeśli tak, to zmienia postać rzeczy i to rzeczywiście jest fajna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że słowa "w tej klasie" kojarzą się z czymś luksusowym itp ale chodziło mi zwyczajnie o samochód za ponad 300k zl. Za te pieniądze HUD to już powinien być standard "w tej klasie" właśnie dlatego, że występuje w znacznie tańszych samochodach.

A i nie ma co porównywać inne marki do "wielkiej trójcy" BMW, Merc i Audi bo tu chodzi o jakość a nie o posiadanie jakiegoś gadżetu. Najprostrzy przykład: kamery 360 w G30 a tzw "kamery 360" w Peugeocie 3008. To tak jak porównywać scyzoryk do 40cm noża/maczety. W G30 są 4 kamery o wysokiej rozdzielczości oraz co najważniejsze oprogramowanie sklejające to wszystko w całość dając bardzo przyjemny i klarowny obraz. A w Peugeocie no cóż... dwie kamery o tak szerokim kącie, że nieudolnie sklejone kompletnie utrudniają orientacje a o jakości kamer już nie wspomnę. Dlatego jakość się liczy a nie sam fakt posiadania jakiegoś gadżetu. :wink:

Jeździłem Teslą S i X i tam dopiero jest słabo z gadżetami paradoksalnie do ceny i marketingu bardzo mocno rozdmuchanego. Autopilot to dla nich wszystko co potrzebne i juz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie HUD akurat jest bardzo przydatny. Wszystkie niezbędne informacje mam w polu widzenia, zarówno aktywny tempomat, autopilot, ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji, obsługa telefonu i multimediów, wyświetla wszystkie ostrzeżenia. Praktycznie nie patrzę się na inne wyświetlacze podczas jazdy. Mając HUD główny wyświetlacz jest praktycznie zbędny i korzystam z niego tylko do sprawdzania wskazań komputera typu zasięg, temperatura itd. Reszta info jest na HUD. Sposób jego działania w BMW (wielkość, jakość obrazu) jest rewelacyjny wiec ze swojej strony polecam w pełni.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ile osób to tyle dostaniesz odpowiedzi. Każdy ma subiektywne odczucia co do tego gadżetu. Mnie osobiście coś co wyświetla się na szybie zwłaszcza w nocy by denerwowało, a jeszcze za to zapłacić ponad 6000zł. Być może HUD jest przydatny, ale w samolotach. Ewentualnie jak jeździsz 250km/h po autobahnach. Dla mnie to zbędny gadżet i lepiej te pieniążki przeznaczyć na np. komfortowe fotele, czy lepsze zawieszenie. :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.