Skocz do zawartości

E46 Compact 150KM Spadek mocy + mechanizm tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, potrzebuję pomocy i rady gdzie szukać przyczyny spadku mocy...

Nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem czy turbosprężarką, ale od kilku dni e46 ma wyraźny spadek mocy...

Na 3 biegu zwykle gdy gaz był do spodu ekonomizer się zamykał bez problemu na 20l teraz w podobnej sytuacji jest około 14.

Zamiast 130-140km/h pod górkę jedzie 90.

Nie szczególnie się znam na tym a nie mam dobrego mechanika który by mnie nie skroił więc chcę się dowiedzieć coś w

temacie i możliwych przyczyn zanim stwierdzą że to np. turbosprężarka albo coś i mnie naciągnął...


Skan z INPY pokazał 2 błędy:

3633c54c22b83.jpg

7adf00fe6a979.jpg



o ile 3F25 skasowałem, tak 4530 powraca i sadze że tu jest przyczyna, ale nie znam się na tych parametrach...


5804450124a7c.jpg


Podobno w tych silnikach czesto się psują klapki regulacji geometrii dolotu lub turbosprężarka, ale jedyny objaw to spadek mocy. Nie mam nawet żadnych kontrolek na desce rozdzielczej zapalonych.

Mam też inną teorię... Mianowicie ze 2-3tyg. wcześniej wymieniałem olej... Po tyg. zauważyłem że mam go dobrze ponad stan... Spuściłem wtedy jakieś 0,5l i na bagnecie było osiągnięte max.

Ale od tego czasu co zmniejszyłem ilość oleju to juz przejechałem może z 200-300 km... także nie wiem czy mogło być za dużo oleju i gdzieś poszedł gdzie nie powinien...

Coś tam uwalony jest silnik od spodu olejem ale nie jestem pewien czy to świeże...

Może wyższe temperatury na zewnątrz?


Poradźcie coś, co i jak sprawdzać i co może być przyczyną?

Edytowane przez Intro610
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź szczelność dolotu, szczególnie rurę przed egr od spodu, często tam pęka i taki jest objaw. Zauważyłeś mocniejsze dymienie z wydechu? Oczywiście może to być problem z samą turbiną, ale obstawiam, że masz gdzieś nieszczelność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki wielkie za radę, okazała się bardzo pomocna :D

Problemem był urwany wężyk (trochę sparciał), nie mam pojęcia od czego on jest, ale znalazłem oba końce,

a że miałem w garażu kawałek zapasu wężyków podciśnieniowych to wymieniłem. Od spodu szedł do jakiejś 'gruszki' ? Ledwo tam rękę wcisnąłem...

f70d3a360c10d.jpg



Stwierdziłem też że warto zobaczyć EGR, bo to parę lat na pewno nie było ruszane... Oczywiście syf niesamowity... Smoła/asfalt/masło... Przeczyściłem zawór, ale wydaje mi się że i tak jest zapieczony...

Stwierdziłem że nie ma sensu próbować odblokować, bo skoro tyle czasu śmigało auto bez zarzutu (jedynie mniej eko jest) :D

Kolektora nie ruszałem, bo za duzo juz grzebania i pewnie trzeba by uszczelki wymienić, ale było widać że mocno uwalony też jest :cry:

db0b589c6b557.jpg


Błędy wykasowane i jak ręką odjął, a może i nawet lepiej :D


Został mi tylko temat tylnej wycieraczki... :/

Klasyczna usterka, zacinała się i nie wracała. Rozebrałem mechanizm. Był bardziej zasyfiony w środku jak EGR :roll:

Plastikowe koło zębate oczywiście miało wyrobione ząbki, na allegro kupiłem zamiennik za 20zł...

Wszystko wyczyściłem nasmarowałem, poskładałem i myślę że jest cacy.

No i jest, z jednym wyjątkiem...


Wycieraczka włącza się przy każdym włączeniu zapłonu (bez znaczenia na jakiem pozycji jest manetka przy kierownicy) i wykonuje kilka ruchów jak przy używaniu spryskiwacza tylnego,

z tą różnicą że spryskiwacz w ogóle przestał działać :/ Sprawdzałem przyrządem i do wiązki od pompki w tylnym zbiorniczku nie idzie napięcie przy włączaniu tej funkcji :cry:

Nie mam pojęcia co to może być, jedyne co ruszałem to mechanizm wycieraczki. Więc obstawiam że to kwestia sterownika który jest przy nim,

ale wyczyściłem układ scalony i wyglądał na nietknięty... żadnych przepalonych ścieżek itp...


Ktoś ma jakiś złoty pomysł? :/ Ciężko sam sterownik znaleźć na podmianę żeby sprawdzić, a cały mechanizm to masakra ceny, nawet na szrotach :/

Może jednak to coś innego? Jakieś procedury koputerowe? Co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To był przewód podciśnienia między turbiną a przetwornikiem ciśnienia, bez niego nie ma doładowania :wink:

Sprawdź przewody w gumowym peszlu po otwarciu klapy, pewnie uszkodzona jest izolacja i zwierają o siebie, stąd taki efekt.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sytuacja się wyjaśniła.


Wszystko wina zamiennika tego koła zębatego. Otóż w zamienniku nie ma miejsca na magnesik, który musiał działać na jakiś stycznik (albo wtopiony w obudowę mechanizmu albo w sterowniku)

W każdym razie komputer nie wiedział kiedy ma odbić. Po włączeniu zapłonu wykonywało kilka ruchów, bo koło cały czas się obracało, a powinno zrobić obrót o 360 stopni. Komputer od zapłonu probował ustawić wycieraczkę na pozycję poczatkową. Odziwo jeden mały magnes a tyle problemów. Od razu jak temat załatwiłem to i spryskiwacz zaczął działać :D


Dla przestrogi wrzucam zdjęcia, bo jak kupicie na allegro zamieniik koła do mechanizmu wycieraczki a nie bedzie identyczny to masakra... Musiałem wtopić na miejsce zaślepek magnesik.

Niestety ale i tak nie działa to w 100% jak powinno bo wycieraczka wykonuje za długi ruch i o centymetr wychodzi poza szybę (na uszczelkę) pomimo ustawienia pozycji początkowej maksymalnie przy krawędzi drugiej szyby...

Tego już nie poprawię, widocznie o jakiś milimetr nie jest spasowane to koło (o ile średnica, skok zębów i ich ilość się zgadza, tak podejrzewam że mocowanie ramienia rozpieraka który pracuje na tym kole jest źle zlokalizowane) :/


a157c4397c097.png


Jak widać na powyższym zdj. na oryginale (górne) miejsce na rozpierak jest bliżej środka stąd wycieraczka pracuje na mniejszym kącie niż przy zamienniku)


ed098a9a580a8.png


A tu powyżej z drugiej strony (tej która dołem do obudowy chodzi i jak widać w oryginale jest miejsce na mały walcowaty magnes o średnicy jakiś 5mm, a na zamienniku jest zaslepka, którą i tak juz z jednej strony rozciąłem bo zacząłem tam robić miejsce pod wtopienie mocowania magnesika. magnes kupiłem na wymiar na allegro za złotówkę (nawet 5 szt.). ze starego oryginalnego koła przetopiłem osadzenie masnesu po czym osadziłem go na silikonie. Na wyskokośc wszystko jest idealnie i nie trze nic. Także musiałem to dostosować do oryginału choć i tak mi za duży kont wycieraczka robi... :/


Szkoda ze nigdzie nie mozna dostać lepiej i wierniej wykonanego zamiennika tego koła zębatego... :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.