Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanko czy montował ktoś kiedyś w swoich e60/e61 530d Oil catch tank czyli zbiornik na olej z odmy? np taki

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7252381386

czy cos takiego ma sens?Wiem że nasze bmw mają separatory odmy ale jakoś nie jestem przekonany że one wychwytuja ten olej. i jeszcze jakie średnicę krucców będę potrzebował. z góry dzięki za info

Opublikowano

tak ja z 2 lub 3 lata temu

Króćce są za małe, ujście odmy ma około 2,5 cm i nie powinno być mniejsze bo spowoduje to nadmiar ciśnienia i uszkodzi Ci membrane w odmie.

Filterek na tym zbiorniczku nie nadaje się do niczego bo gazy mają odcień biały i wyglądać będzie to jak by Ci się coś paliło pod maską jak będziesz stać np na światłach.

Druga sprawa seryjnie TURBINA zaciąga i wysysa gazy z silnika, tak jest skonstruowana orginalna odma i rura idąca od przepływki do turbiny ma to zalety ale jedną wadę (zaciąga olej)


Jeżeli dasz przelot rurę 25mm średnicy a na środku trójnik który zabiera część oleju do zbiorniczka to ok. w innym wypadku zamontujesz pojeżdzisz i wywalisz

Opublikowano
Czyli ogólnie mówisz ze gra nie warta świeczki?bo znalazłem tez takie tylko z kruccami o średnicy 25mm i pojemnik zamknięty czyli nie będzie widać tego białego dymu bo dym będzie leciał z powrotem do silnika a olej będzie spływał do zbiorniczka. Może coś takiego zda egzamin?
Opublikowano

witam , żadne catch tanki - to prowizorka,

wymieniłem pierscienie, panewki, wtryski plus regeneracja głowicy i odma jest bez oleju, nic nie cieknie do IC , jak pierścienie wytarte to zadne puszki nie pomogą

Opublikowano
Pojeździsz kilka tys km i znowu pojawi się olej, wszystkie diesle to mają, nowe z 2018 r jak i 15 letnie, a co do catch tanka, możesz spróbować jak dopasujesz rurki odpowiedniej średnicy, zrobić x km i zobaczyć czy się coś poprawiło, ale musisz uważać i być świadomy ze jeżeli spowodujesz tym lekki zator przepływu gazow lub kompletnie się zablokuje przepływ to wysadzić ci olej we wszystkich możliwych miejscach a wystarczy na kilka sekund zablokować przepływ gazowow i olej wylatuje bagnetem i rozwala membranę w odmie, do tego to musisz zamontować zbiornik tak abyś mógł bez problemu usuwać jego zawartość po jakimś tam dystansie
  • 1 rok później...
Opublikowano
Stary temat widze. Czy ktoś kiedyś montowal ten zbiorniczek do bmw f10 530d 245KM?
Opublikowano
Stary temat widze. Czy ktoś kiedyś montowal ten zbiorniczek do bmw f10 530d 245KM?

 

A jaki sens jest montowac w n57n ? Kiedy tam odma jest lepiej rozwiazana niz w m57n gdzie olej leje sie ciurkiem do turbo.

Chcesz miec czysto to usun egr bo olej i tak bedzie lecial do komory spalania w mniejszych lub wiekszych ilosciach

Opublikowano
Nie rozumiem... co mi da usunięcie egr skoro olej jest w dolocie? Jeśli usunę egr to olej z dolotu przecież nie zniknie. Jeśli usunę egr to tylko po to żeby zapewnić stały dopływ świeżego powietrza a nie spalin na ponowne przepadnie. Fakt ze będzie mniej nagaru bez spalin ale jak powiedziałem olej z dolotu nie zniknie i nadal bedzie wciagany do kolektora.
Opublikowano

w jakim celu chcesz catch tanka ? Chyba tylko po to aby zachować czystość kolektora.

Generalnie oleju nie usuniesz nigdy w 100% aby się nie dostawał do komory spalania, przez pierścienie i tak jakiś % jest spalany zawsze a catch tank wyłapuje, ale nie 100%, część pary z olejem i tak się przedostanie do kolektora mimo catch tanka, ale w znacznej mniejszej ilości i to jest jego jedyny plus.


Jak wyłączysz EGR, to kolektor nawet bez catch tanka będzie bardzo czysty. Catch tank nie nadaje się do jazdy w zimę, bo musisz do niego co chwilę zaglądać i to jest największy jego minus, a jak parkujesz auto pod chmurką i złapie duży mróz a w środku nazbiera się sporo wilgoci to zablokuje Ci jeszcze wylot gazów i rozsadzisz silnik (tzn wywali Ci olej każdą dziurą i uszczelką) nie mówię, że to na pewno będzie ale jest wysokie prawdopodobieństwo tego przypadku. Więc musisz być tego świadomy.


Serwis catch tanka to nie jak serwis olejowy co 10 tys czy 15 tys, tam co chwile musisz zaglądać i go opróżniać, bo jak np nazbiera Ci się z 100 / 150 ml to silnik będzie Ci to zasysał zaraz i straci to sens, a to co się nazbiera w środku to wilgoć i olej, totalny syf i nie powinieneś tego wylewać na trawnik a utylizować jak stary olej. Więc kolejny problem

Miałem dłuższy czas catch tanka i zniechęciło mnie to ciągle babranie się z nim i czyszczenie co chwilę.

Ważne też abyś zastosował odpowiednio grube rury, bo słaby przepływ na cieńszych przewodach niż oryginalne, spowodują wzrost ciśnienia i problemy z silnikiem po dłuższym czasie.


Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby catch tank był plastikowy a zbiornik miał upust do miski olejowej z jakimś zaworem aby gazy nie pchały się tym wylotem do catch tanka, wówczas byłoby to kompletnie bez obsługowe (plastikowy dlatego, że przy zmianie temperatury nie zgromadzi się tam duża wilgoć)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.