Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Od jakiegos czasu w mojej e60 pojawił sie problem ze od czasu do czasu na nizszych obrotach tzn. od 1-2.5 tys obrotow silnik tak jakby szarpal. Pojawialo sie to coraz czesciej i krotko po "szarpaniu" na zegarach zapalal sie check engine, ktory po chwili gasl sam lub wystarczylo wylaczyc i wlaczyc silnik. Po podlaczeniu pod komputer wyskakiwal blad o numerze P0306 "zaplon cylindra 6 - wypadanie zaplonow". Po wykasowaniu bledu zamienilem cewki z 6 cylindra na 1 cylinder. Po krotkiej jezdzie znowu podlaczylem komputer, ktory pokazal ten sam blad (P0306). Jezdzilem tak jeszcze jakis czas az check engine przestal gasnac a silnik coraz bardziej zaczelo rzucac. Podlaczylem go ponownie pod komputer i tych bledow juz bylo znaznie wiecej tj. P0301 wypadanie zaplonu cylindra 1, P0302 wypadanie zaplonu cylindra 2, P0306 wypadanie zaplonu cylindra 6, P0300 wykryto nieregularne wypadanie zaplonow, P0313 wykrycie wypadania zaplonow z niskim poziomem paliwa oraz P0599 wysoki obwod pradowy termostatu grzalki. Po tym wszystkim wykasowalem te bledy i sprawdzilem kompresje na cylindrach, ktora wszedzie byla praktycznie identyczna wahala sie w granicach 11.5 - 11.2. Po sprawdzeniu kompresji postanowilem wymienic swiece, ktore nie wygladaly za dobrze. Po wymianie swiec silnik zaczal pracowac rowno przestal "kulec", wykasowalem bledy, check nie powrocil, jezdzilem poltorej dnia cieszac sie zazegnaniem problemu. Az w koncu zauwazylem ze znowu zaczyna nim delikatnie poszarpywac i bach... check engine powrocil tym razem podlaczajac go pod komputer wyrzucilo nastepujace bledy P0302 zaplon cylindra 2 - wypadanie zaplonow oraz P0599 wysoki obwod pradowy termostatu grzalki. I w tym momencie nie wiem co robic jaki jest powod tej awari? Wtryski? Z gory dziekuje za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykonaj pomiar kompresji nie dotykajac pedalu gazu a nastepnie powtorz pomiar z dazem w podlodze-to dopiero opowie czy wypadanie zaplonu jest spowodowane powietrzem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 2004r. mógł być tylko jeden silnik, a mianowicie M54B22 (nie N54B22). Nie ma oleju na świecach? Pokaż jak wyglądają one oraz ich gniazda. Ile oleju dolewasz na 1000 km?

Do wymiany masz termostat (błąd grzałki).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,


Mam dokładnie takie same objawy jak kolega na początku tej dyskusji, czy wiadomo co było przyczyną?


Pomogła wymiana termostatu czy był problem z czymś jeszcze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat nie ma wpływu na wypadanie zapłonu :)


W M54 zazwyczaj wypadanie zapłonu to problemy z lewym powietrzem. Wymiana odmy, - z wężami od korby po wejście do dolotu, sprawdzenie gum w dolocie, sprawdzenie gumowych zaślepek za kolektorem i wężyków podciśnienia. Dodatkowo DISA, może mieć sparciały oring, tak samo czujnik temp dolotu.

Natomiast jeśłi najbardziej 6 cylinder wywala to za dolotem bym sprawwdzał czy gumy od podciśnienia i zaślepki są całe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.