Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu kupiłem e90 2.0d 177km automat, już od początku brakowało temu autu trochę mocy (a bo zawalony dpf bo trochę stała) tak zostało mi to przedstawione, wybrałem się nią w porządniejsza trasę co by ja dobrze przepalić, ale no nie przyniosło to większych rezultatów, po oddaniu auta do mechanika(który w zasadzie jest jednym z lepszych mechaników w moim mieście) uważa on ze auto jedzie normalnie, ze nie powinno jechać ani wolniej, ani szybciej. Sprawdziłem to czasowo od 0 do 100 km/h i mój czas który wykręciłem to jakieś 12 sekund, co uważam ze jest wręcz niemożliwe przy takim stosunku mocy do masy, sprawdziłem kilka innych tematów i ludzie twierdzą ze potrafią wykręcić nawet do 9 sekund tą 100.

Na komputerze nie wywala mi żadnych błędów, a tym bardziej silnikowych, silnik pracuje równo, wkręca się na obroty, ale no coś ją trzyma i tutaj właśnie pojawia się moje pytanie. Co może być tego przyczyną, co sprawdzić jako pierwsze, od czego można by zacząć poszukiwania spadków tej mocy, na dniach mam zamiar wybrać się na hamowanie, abym mógł potwierdzić swoje obawy o mniejszej ilości koni pod maską, ale chciałbym znać wasze zdanie od czego zacząć te poszukiwania. Chciałbym jeszcze dodać ze po podpieciu po komputer rzeczywiście wychodzi błąd dpf i co ogólnie myślicie o wycięciu samego dpf'a?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jakie jest ciśnienie przed filtrem DPF. Możesz to zrobić sam aplikacją na telefon Btool Expert ale potrzebny jest adapter bluetooth aby połączyć samochód z telefonem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIe wiem jaki to bluetooth, możesz sprawdzić czy się połączy, na pewno musi być podłączony do gniazda diagnostycznego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro był błąd DPF-a to raczej z jego winy, jeśli jest zapchany i jest duże ciśnienie w układzie wydechowym to samochód będzie zamulony + niekorzystnie wpływa to na turbinę.
Opublikowano
Dziękuje bardzo za pomoc, postaram się to jak najszybciej załatwić, znalazłem coś takiego jak elektroniczne wyłączenie dpf czy wtedy również jest potrzebne wycięcie go?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście bo inaczej zapcha się całkowicie ale na twoim miejscu spróbował bym go uratować bo niedługo mają wejść przepisy i nie przejdziesz przeglądu bez filtra + surowe kary.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Sprawdz tez termostat bo jezeli temperatura plynu chlodzacego bedzie ponizej 75 stopni to wypalanie dpfu sie nie wlaczy. Jezeli jestes ze slaska to moge za free wymusic u ciebie wypalanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.