Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Samochód którego dotyczy problem do BMW X3 E83 LCI 20d N47 ze skrzynią automatyczną ZF 6HP19.W Aucie występują drgania pochodzące od układu napędowego.Występuje to jedynie tuż po zmianie z 4 na 5 oraz z 5 na 6 bieg i jedynie przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu .Zakres prędkości obrotowych przy których te drgania występują to od 1400 do 1650rpm .Drgań nie da sie zreplikować za każdym razem.Najczęściej w ogóle ich nie ma.Podczas jazdy w trybie S również ich nie ma ponieważ wtedy nigdy nie występują tak niskie obroty.Dodam że nie są to drgania silnika gdyż ich częstotliwość nie pokrywa się z częstotliwościa suwów pracy - jest zdecyowanie niższa.Czy podane objawy są charakterystyczne dla konwertera lub na przykład jedynie sprzęgła lock-up w konwerterze?Proszę o podpowiedzi jeśli ktoś już miał podobny problem.
Opublikowano
Czemu szukasz problemu w konwerterze? Sprzęgło daje objaw falowania obrotów przy lekkiej nodze, czy też często braku toczenia po prostym na D. Przeważnie ogólnie pojętego braku utrzymania ciśnienia oleju i jego przepływu. Lock up to bardziej zapinanie biegu. Jaki masz przebieg? ZF to dobra skrzynia przy 177km nie przemęczona. Jak u ciebie ze skrzynką VTG?
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
W jakich okolicznościach objawiają się poszarpywania , jeśli ich źródłem jest skrzynka rozdzielcza?Wypnę dziś bezpiecznik 26 (RWD only) i sprawdzę czy coś się zmieniło.
Opublikowano
Pojeździłem z odpiętą skrzynką rozdzielczą - zero zmian.Drgania identycznie takie same.Dokonałem jednak innej diagnozy która utwierdziła mnie w przekonaniu że winny jest zużyty lock-up.Otóż pojeździłem z laptotem z programem diagnostycznym uważnie obserwując status sprzęgła lock-up.Sprzegło może mieć 3 rodzaje statusu - open , regulated (czyli na sprzęgło aplikowana jest niepełna wartość ciśnienia) , oraz closed (czyli końcowe zapięcie sprzęgła - wyrównanie prędkości silnika z prędkością skrzyni).Spostrzegłem że drgania występują pod sam koniec wyrównywania prędkości obrotowych silnika i skrzyni kiedy różnica tych prędkości jest już bardzo bliska zeru oraz znikają dokładnie w momencie gdy status lock-upu zmienia sie na "closed".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.