Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!


Jestem od 3 dni nowym użytkownikiem BMW i przyznał szczerze przeszukałem już masę forum ale możliwości jest tyle a nigdzie nie widziałem typowo takiego samego problemu.


Problem mój rozpoczyna się od delikatnego piszcznia pasku napinacza, jeśli zimny jest silnik to trochę piszczy do momentu dodania gazu albo do zagrzania się silnika. To już wyczytałem ze wypadaloby wymienić napinacz i pasek i problem powinien zaniknąć. Ale kolejnym moim problemem jest to, ze auto czasami zakopci na niebiesko. Głównie jak stoję to bardzo śmierdzi spalinami i czasami ale to czasami leci dymek niebieski. Czytałem ze może to być odma, zawory itp itd ale chciałbym ustalić dokładny problem. W momencie jak jadę samochodem i to nawet przy mocniejszym depnieciu to rzadko ale tez pojawia się niebieski dymek.

Problemów może być kilka i może być ciężko ustalić dokładny problem ale zdaje się na znawców którzy już użytkują dłuższy czas te samochodziki.


Za dwa miesiące dopiero jadę do polski i wtedy mogę dać ewentualnie do jakiegoś specjalisty ale chciałbym tez bezpiecznie z dziecmi jechać do kraju żeby nic się nie stało po drodze. Liczę na jakieś wskazówki i jeszcze raz miło was witam i mam nadzieje ze odnajdę się na forum. Pozdrawiam i z gory dzięki za ponoć.

Opublikowano

Mysle ze jak i dpf jak i katalizator na pewno jest.

Niestety taki kraj gdzie na to bardzo zagladaja i auto nie przeszloby przegladu jesli wydobycie spalinow byloby za wysokie.

Auto ma swiezo co zeobiony przeglad przez salon samochodowy i o walku nie ma mowy. Ale sprawdze na dniach u mechanika. Troche mnie to przeraza bo ledwo co kupile samochod i juz jakies problemy sie zaczynaja, wiadomo nie jest to nowy samochod i nie ma czego oczekiwac.

Opublikowano
Uzupełnij profil odnośnie silnika lub edytuj tytuł ma to znaczenie przy wątpliwości z odmą bo jeżeli jest to silnik N47 to tej się nie wymienia w tym silniku ale nie to że nie można, a co do pewności czy masz dpf to na jakiej podstawie? a tym bardziej czy masz pewność na obecność katalizatora?
Opublikowano
Zacznij od odmy bo masz silnik M47, poczytaj sobie o tym bo jest dużo tematów z tym związanych

 

W m47n2 jest plastikowy separator. Nie ma filtra wiec mala szansa na zapchanie.


A do autora jak bedziesz wymienial pasek i napinacz to wymien odrazu tez pasek od pompy wspomagania i sprawdz lozysko alternatora. A odnosnie kopcenia to dpfa pewnie nie masz lub jest rozsypany bo nie powinno kopcic na niebiesko. Zacznij od sprswdzenia szczelnosci turbo bo mozesz stwierdzic w 5-10 minut. Uszczelniacze zaworow bym olal bo gdyby one byly przyczyna kopcenia to samochod puszczal by niebieskiego baka po odpaleniu ale podczas jazdy juz nie ze wzgledu na tworzace sie podcisnienie

Opublikowano

Dzięki, znajomy w sobotę jedzie do polski to będzie ogarniał części.


Kopcenie ma miejsce tylko na postoju i bez żadnej reguły kiedy, raz sobie zakopci raz nie i raz więcej a raz mniej...

Przy odpalaniu nie zauważyłem żadnych bąków, No chyba jedynie te które sam puściłem :)

Opublikowano


Kopcenie ma miejsce tylko na postoju

A skąd ta pewność, że tylko na postoju :?: Podczas jazdy możesz nawet nie zauważyć jakiegoś zakopcenia.
Opublikowano
Przy odpalaniu nie zauważyłem żadnych bąków, No chyba jedynie te które sam puściłem :)

 

To uszczelniacze zaworow mozesz wykluczyc bo zawsze po kilkugodzinnym postoju splywalo by na tyle oleju do cylindrow ze bys napewno to zauwazyl przy odpalaniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.