Skocz do zawartości

325i n53b30a- nierówna praca silnika na wolnych obrotach


jarek887

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


To mój pierwszy temat na forum dlatego witam serdecznie wszystkich. Po przeszukaniu polskich i zagranicznych for postanowiłem założyć nowy temat gdyż nadal nie udaje mi sie zdiagnozować problemu a problemem jest nie równa praca silnka n53b30a na wolnych obrotach oraz sporadyczne szarpniećia podczas przyspieszania. Auto posiadam dwa lata zrobiłem nim około 30 tys km i do tej pory nie było z nim problemu a aktualny przebieg to 125tyś km. A wiec do rzeczy:


-Problem pojawił się po dość intensywnej przejażdżce (kilka minut przy czerwonym polu obrotomierza a w baku było nie wiele paliwa) po dotarciu na miejsce zauwarzyłem że zaczeło trzęść gałką zmiany biegów na początku temat olałem ale przy nastepnym odpaleniu silnik chodził nie równo. Wymieniłem wszystkie świece, cewki i dwa wtryski na 4 i 5 cylindrze gdyż korekcje wskazywały na ich uszkodzenie ale to nie pomogło... błędy jakie pojawiają sie w sterowniku to: (pojawiają sie już od dłuższego czasu, dłuższego niz niewówna praca na wolnych obrotach) 2AAF, 2B07, 2B06, 2AFB jednak wszystkie są sporadyczne i pojawiają sie po przejechaniu 20-30km, wskazują na uszkodzony czujnik nox ale czy to miało by wpływ na korekcje wtrysków? Na wolnych obrotach słychać lekkie strzały w wydech i końcówka jest bardziej obkopcona niż zwykle i tu moje pytanie... Czy ktos ma pomysł jak dalej diagnozować te (#$@!$!@$) auto?


z gory dziekumę za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniłem wszystkie świece, cewki i dwa wtryski na 4 i 5 cylindrze gdyż korekcje wskazywały na ich uszkodzenie ale to nie pomogło...

Na korekcje wplywa wiele czynnikow i na ich podstawie nie mozna jednoznacznie stwierdzic niedomagania wtrysku ale Ty juz zaplaciles za ta lekcje wymieniajac dobre wtryski na inne

Wszystko wskazuje na problem z kompresja

wykrec swiece i wykonaj pomiar kompresji nie dotykajac pedalu gazu a nastepnie powtorz pomiar z gazem w podlodze - jesli ktorys cylinder bedzie odstawal od reszty to wstrzyknij do niego z 5 cm oleju i powtorz pomiar z gazem w podlodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Po sprawdzeniu kompresji:

Cylinder 1: 12

Cylinder 2: 12

Cylinder 3: 12

Cylinder 4: 12

Cylinder 5: 12.1

Cylinder 6: 11.9


-Przy okazji pomiaru kompresji wszystkie świece z banku 1 czyli 1,2 i 3 cylinder były koloru kawy z mlekiem a z banku nr 2(4,5 i 6 cyl) smolisto czarne :shock: .


-Czujnik nox wymieniony na inny uzywany i na razie błędy z nim zwiazane nie powracają- silnik jak by równiej pracuje.


- Pojawia się za to błąd 29e1- "za bogata mieszanka...." a przy podglądzie live data sonda za katalizatorem w banku 2 ma zarową oporność jak na zdjęciu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ed83a050c4ed70c7

I tu pytanie czy brak opornosci na sondzie za katem w banku drugim ma wpływ na obkopcenie świec w owym banku i nie równą pracę silnika na wolnych obrotach? W jaki sprsób sprawdzić prawidłową pracę sond?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wykonaj jeszcze pomiar kompresji z gazem w podlodze - pisalem wczesniej i pisalem tez ze masz problem z powietrzem a teraz juz odczytany blad to potwierdzil-teraz trzeba tylko ustalic czy trafia za malo powietrza czy za duzo paliwa.

O tym co odczytuja sondy powie napiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za paliwo odpowiada sonda, za powietrze vvt - obydwa elementy moga spowodowac blad mieszanki

Jak chcesz wymieniac czesci kierujac sie przeczuciem to nikt Ci tego nie zabroni-przeciez to twoje koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...

Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem E93 325i. Radość nie trwała długo bo po ok. 600 km wystąpił check. Po podpięciu wyskoczyły błędy 2a2c, 2cab, 2ca7. Samochód lekko drży co widać po lewarku i ogólnie nadwoziu. Byłem u kilku mechaników ale każdy się boi tego silnika. Sugerują wymianę sond ale chciałbym zasięgnąć waszej opinii. IMG_20240604_100426.thumb.jpg.05c289448e45be352398a6b8be6e1c21.jpg

Edytowane przez Sylwek E93
Dodanie zdania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy są związane z sondą NOx, typowe dla N43/N53. Rozwiązanie: zakup NOXem ze strony bimmerprofs. Jest to tańsze od oryginalnej sondy NOx i przede wszystkim - załatwia sprawę raz na zawsze.

  • ??? 1

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@MatiKosa o czym ty piszesz?... I dlaczego piszesz o czymś, o czym pojęcia nie masz?.... to nie są błędy od nox... a najprawdopodobniwj od zbyt dowalonego EGT zwiazanego z laniem wtryskiwaczy o zbyt bogatym AFR...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.06.2024 o 10:05, Sylwek E93 napisał(a):

Witam, wszystkie wtryski oddałem na sprawdzenia do Bosch Pawlik Stalowa Wola. Wróciły z raportem że są sprawne. Przy okazji wymieniłem wszystkie cewki i świece. Błędy dalej takie same

rozumiem że nie polecasz ten serwis regeneracji wtryskiwaczy?

bo mam ten sam ból ze wtryskiwaczami.

mam take same objawy, ISTA pokazala problem z wtryskiwaczem nr 2 

  • Przykro mi 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2024 o 19:19, lukaszewski napisał(a):

Dalej się mecz i wymieniaj w ciemno, jak już zatrzesz silnik odezwij się:-)

Witam, z chęcią bym przyjechał ale na Śląsk mam kawał drogi a druga rzecz czy dojedzie. Nie mam też urządzenia diagnostycznego abym mógł zdalnie. Wymieniłem sondę drugiego rzędu i był spokój na 200km. Dziś wyrzuciło check i nowe błędy. 

IMG_20240701_081926.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2024 o 08:32, Sylwek E93 napisał(a):

Wymieniłem sondę drugiego rzędu i był spokój na 200km. Dziś wyrzuciło check i nowe błędy. 

I własnie tak powstają złe opinie o silniku N53... Ludzie nie znający się na nich wymieniają wszystko na ślepo i liczą na poprawę, a podstawą jest odpowiednia diagnostyka. 
Zamiast wyrzucac pieniądze w błoto na wymiane cześci, które wydają Ci sie, że sa przyczynami Twoich błędów, odezwij sie do kogos, kto pojęcie o tych silnikach ma (jak kolega lukaszewski) i zdiagnozuje Ci co jest problemem. Nie bez powodu oferuje on swoją pomoc...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.