Skocz do zawartości

E87 M47 Problem z zanikaniem napięcia IBS?


lashi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny i naprawie,


Pacjent: E87 M47

Objawy:

-Błąd IBS

-Błąd okładzin klocków (tu odrazu prostuje mam klocki bez czujników, kable fachowiec zaizolował).

-Błąd ABS

-Błąd DTC (ogolnie po odpaleniu już świeci się kontrolka wyłączonej kontroli trakcji)

-Błąd utraty ciśnienia w kołach


Ponadto po odpaleniu wszystko jest względnie ok silnik pracuje równo, zaświeca się tylko błąd w postaci Akumulatora (myślę że to ten z IBS). Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, auta zaczyna wariować, występują zaniki napięcia, światła mrugają, dmuchawa na przemian włącza i wyłącza się, radio tak samo. Ogólnie cała instalacja ma chyba zaniki. Ponadto silnik zaczyna przebierać (pewnie wtryski też tracą zasilanie na ułamek sek), po zatrzymaniu auta silnik nadal przebiera, dopiero po ponownym odpaleniu chodzi równo dopóki nie przejedzie się kilkunastu metrów. Prędkościomierz szaleje. Wymieniałem moduł na akumulatorze na inny (używka) i z dodatkowych ciekawostek, kabel nie jest doprowadzony do klemy piro, tylko ucięty i zaizolowany. Tak było od zakupu auta i wszystko chodziło jak należy. Teraz pojawiły się problemy. Wcześniej sporadycznie był jakiś problem z błędem abs ale już po chwili znikał, miałem w zimie ze 2 sytuacje ze radio pracowało ale zero dźwięku. Teraz nie da się jeździć auto uziemione.


Moje pytanie czy pow wymianie modułu na akumulatorze potrzebne jest kodowanie, no i Panowie jaka może być usterka, co robić, co sprawdzić?


Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli styki przy klemie?

Jeśli tak to były czyszczone, tak samo jak i styki plusowe przykręcone dalej do nadwozia, wymieniany tez ten moduł na akumulatorze.

Nie mam pomysłów. Auto pracuje normalnie na postoju po ruszeniu po chwili wariuje i tak do ponownego uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozumiem że aku masz sprawne?

Po wymianie bezpieczników na akumulatorze nie trzeba nic kodować, oczywiście jeśli mówisz o tym.

42794_x800.jpg

Rozbierz swoje stare to zobaczysz że to tylko kilka bezpieczników i tego się nie programuje.

Jak kabel od piro klemy nie jest podłączony to wywali ci tylko błąd poduszek, chyba ze ktoś rezystor wstawił. Więcej błędów nie powoduje.


Pozostałe błędy to nie jest czasem wina czujnika ABS? Znaczy zardzewiałej koronki ABS, która zniszczyła też czujnik. Wyłącz kontrole trakcji to powinno wszystko wrócić do normy, tylko że będzie mielił kołami:)


Dobrze by go było podpiąć pod coś do diagnozowania BMW. Bo to co napisałeś to tylko informacja że coś się psuje z danym układem. Kody błędów powiedzą co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za rady, na ten moment udało mi się sprawdzić błędy ISTĄ, wcześniej podawałem te z liczników. Jestem w szoku bo jest ich 23, praktycznie połowa sterowników w samochodzie. FRM był pół roku temu wymianiany na poliftowy FRM2. Wszystko grało, nie było żadnych problemów zrobiłem ok 7000km i w zeszłym tygodniu auto zwariowało.


Załączam zdjęcia:

3bb24b67e0d40127med.jpg


f1cc14023bf29663med.jpg


3ac7568a5dce148bmed.jpg


7df69fd08702954bmed.jpg


Zastanawiam się czy alternator, regulator napięcia, lub akumulator nie jest dobrym tropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wejdź w szczegóły poszczególnych błędów (najlepiej inpa) i sprawdź przy jakim napięciu się pojawiły, jak masz skoki to wskazuje na regulator napięcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Po sprawdzeniu szczegółów błędów w INPIE, wyszło że podczas błędów napięcie w instalacji wynosiło 18,5V. Możliwe że regulator na alternatorze albo mostek prostowniczy.

Co ciekawe ceny są obłędne (regulator 350 zł, mostek 300 zł). Także na ten moment przy cenie używki z gwarancją rozruchową na poziomie 100 zł stwierdziłem że to lepsze rozwiązanie. Mała dygresja kupowałem kiedyś nówkę alternator Valeo do Corsy C za 350zł z gwarancją 24mc.


Także Panowie, czekam na kuriera, wymieniam i zobaczymy czy trafiona diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak będzie sprawny to będzie dobrze :cool2: jakiś czas temu kupowałem regulator valeo do e60 i kosztował jakieś 170,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.