Skocz do zawartości

olej w gniazdach świec. skąd????????????????


d_m

Rekomendowane odpowiedzi

Pod śrubami pokrywy zaworów w m50 są podkładki stalowe wraz z gumowymi tulejkami, ja pod każdą dołożyłem podkładkę miedzianą i mocniej teraz przylega ta pokrywa do uszczelek. Wcześniej śruby opierały się o szpilki. Oczywiście uszczelki nowe i uwaga na łuszczącą się farbę na pokrywie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki pokrywy rozrządu w silnikach M-50 i w M-52 składają się z 3-ch części /jedną głąwną chroniącą główne ranty pokrywy rorządu i dwie w kształcie 8-mek gniazda świec zapłonowych. te są odpowiedzialne za uszczelnienie gniazd świec. Sprawdzić trzeba ewentualnie płaszczyzny pokrywy rozrządu. Uszczelki nie oryginalne najczęściej nie posiadają tych oczek na gniazda świec. Oryginał jest kompletny i koszuje ok.130 pln. Przy okazji sprawdz śruby wewnętrzne pokrywy. One posiadają okrągłe uszczelki zabezpieczające dodatkowe wycieki zgórnej części pokrywy rozrządu.Gdy świeca jest zalana olejem masz problem z pracą cewki a komputer rejestruje błąd "Verbrenungsaussetzer" zalanego cylindra. Jazda zalanymi olejem gniazdami świec może prowadzić do wypadania zapłonu i uszkodzenia na koniec w sterowniku końcówki mocy.

 

Sprawa pilna do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A ja chcialbym tylko zdementowac, albo moze poprawic odpowiedz kolegi "Kolczasty" na pytanie kolegi "d_m" na pierwszej stronie.

 

czy przez ten olej może być przyczyną że czasami jest tak że jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. tzn jak się wkręca potrafi sobie strzelić?

 

Tak. Moze tak byc. W wyniku oleju zbierajacego sie w gniazdach swiec parcieja oslony cewek w zwiazku z czym cewka zaczyna miec przebicia - takie informacje uzyskalem ostatnio od mojego mechanika.

 

Otoz nie dokladnie tak jest o ile dobrze pamietam z tego co mnie uczyli w szkole :). Poprawcie mnie jesli sie myle. Owszem olej ktory sie tam gromadzi (jesli tak jest) powoduje, iz oslony cewki moga parciec i miec przebicie, jednak wtedy iskra bedzie uciekac na silnik czy w olej, a do swiecy i komory spalania nie dotrze tak jak powinno byc. Natomiast problem ktory ma kolega "d_m" (strzelanie) moim zdanie spowodowany jest przez spalanie stukowe (do zaplonu dochodzi gdy tlok nie jest w GMP-gornym martwym polozeniu, a troche nizej i mieszanka nie jest odpowiednio sprezona) lub do zaplonu dochodzi gdy ktorys zawor lub zawory sa otwarte, (wtedy sila wybuchu zamiast pchac tlok w dol potrafi wystrzelic przez gniazda zaworowe, i slyszymy typowe strzelanie). Przyczyn moze byc kilka np, zawory, rozrzad, zle ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu. Natomiast jesli rzeczywiscie olej ktory sie gromadzi w efekcie powoduje ze ucieka nam iskra, wtenczas bedziemy mieli problemy z obrotami i moca, nie bedzie slychac strzalow bo do zaplonu nawet nie dojdzie na danym cylindrze.

W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.