Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto szarpało, gasło i rzucało błąd korelacji bo był przestawiony rozrząd.

Przy wymianie (moim zdaniem zupełnie bez sensu) kół vanosa, mechanik poprawnie założył łańcuch, dlatego przez jakiś czas miałeś spokój.

Nic dodac , nic ujac - od tego momentu mam inny scenariusz

Straszne są te BMki Nowe. Kupiłem za 40tys, wsadzilem 3tys i co zaraz kupię nowy silnik za 10tys??

Nie jest tragicznie...

Moj kolega zaluje ze nie wszedl w BMW.Kupil auto za 70 tys juz wsadzil 3o tys i tez przeklina dzien w ktorym kupil ten samochod...

Nie rozumiem tylko jednego dlaczego to słyszę w przedziale 1500-2500obr

Odpowiem Ci na to jak dobrniemy z rozwiazaniem problemu do konca

Opublikowano

A więc mechanik złożył to i dźwięk jest dalej ten sam..

Twierdzi że to nie może być spalanie stukowe bo spalanie te słychać na wszystkich obrotach .


Wdlg niego jest to rozrząd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wdlg niego jest to rozrząd.

Dojdziemy do tego...

Twierdzi że to nie może być spalanie stukowe bo spalanie te słychać na wszystkich obrotach .

Do tego tez dojdziemy zrob pare kilometrow i wrzuc foto swiec a nastepnie zagladnijmy co dzieje sie we wnetrzu silnika.

Ja do tego potrzebuje widziec prace vanosow,przeplywomierza,sondy lampda i zeby to porownac potrzebuje widziec kat zaplonu-wszystkie pomiary wolne obroty,1000,2000,3000 obr-wystarczy po 3 sekundy nastepnie wcisniecie gazu od wolnych obrotow do okolo 3000 tez ze trzy sekundy a na zakonczenie na wolnych obrotach wsisnij gaz w podloge a gdy obrotomierz dojdzie do 3000 tys pusc pedal

Jesli sie okaze ze tu jest wszystko OK to nagrasz filmik przemieszczajac telefon dookola silnika z bliska i powoli

Opublikowano

Postaram się to ogarnąć wszystko. Muszę znaleźć kogoś z takim kompem żeby to pokazywalo i miał czas... będzie ciężko.


Nie rozumiem jednego jednak. Czemu te dźwięki występują po nagrzaniu samochodu/oleju ? Na zimnym przez 15min nic nie słychać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę znaleźć kogoś z takim kompem żeby to pokazywalo

Twoj kolega ma na pewno jakis program diagnostyczny-te parametry sa w kazdym programie a nagranie nie musi byc w jwdnym okienku

Czemu te dźwięki występują po nagrzaniu samochodu/oleju ? Na zimnym przez 15min nic nie słychać ?

Wszystko sie wyjasni jak znajdziemy przyczyne

Opublikowano

A więc złożył ten spod. Wymienił panweki które były w dobrej kondycji ale jak już się rozebralo to wymieniłem i ustawił poprawnie te wałki wyrównażające, odpalił samochód a tam dalej ten dźwięk.

Pojechałem do niego i powiedzial mi żeby zaryzykować i wymienić sam napinacz, bo tak od początku mówił a ja go zbijalem z tropu. Więc wymienił i dźwięk zniknął. Zrobiłem już z 70km i chodzi pięknie. Za tydzień wymieniam cały rozrząd z łańcuchem.

Dziękuję wszystkim za pomoc i szczególnie Tobie Kotin!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak wlasnie dochodzi do spalania stukowego (przy tej konstrukcji rozrzadu moze byc slyszalne w pelnym zakresie obrotow ) ale i tak juz tego nie potwierdzimy a najwazniejsze jest to ze wlasciwa usterka ktora Cie wciagnela w niepotrzebne koszty zostala znaleziona :cool2:

Zadko sie to zdarza ale w twoim temacie kazdy kto zabral glos pisal sensownie

Nie pozostaje nic innego jak zyczyc bezawaryjnosci

Opublikowano

Dla pewności wymieniam cały rozrząd. Żeby spać spokojnie.

Jeszcze raz dziękuję bardzo.

Oby więcej takich użytkowników jak Ty !

5ka dla Ciebie !

Opublikowano

Chłopaki jechałem teraz i wyskoczył mi błąd Engine Fault-Reduce power

Kod 2A98 - Korelacja miedzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu zaworów dolotowych.

Czy to może być wina luźnego łańcucha ? Bo dopiero w tygodniu wymienie całość?




Łańcuch jest bardzo napięty. Nie da się nim ruszyć wgl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
luknij czy na wolnych obrotach kat zaplonu stoji w miejscu a przy dodaniu gazu sie zmienia i o ile
Opublikowano

Sprawdzanie stanu napięcia łańcucha przez korek wlewu oleju to mit krążący na tym forum, i jest to totalna bzdura.

U siebie miałem również łańcuch maksymalnie napięty pod korkiem, a po demontażu okazało się, że jest znacznie wyciągnięty.


2A98 może być spowodowany m.in. przez wyciągnięty/przestawiony łańcuch.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Po takim czasie mogę zamknąć temat mówiąc że dziwny dźwięk przy 2k obrotów to była wina napinacza - wymieniłem wraz z łańcuchem + "check engine" to była wina czujnika położenia rozrządu czy jakoś tak.

Przeraża mnie to jak dużo mechaników nie zna się na tych BMW a podejmują się napraw i wciągają w koszta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.