Skocz do zawartości

[318i 143km] Dziwny dźwięk przy 2000 obr


R.Miiły94

Rekomendowane odpowiedzi

Dźwięk dochodzi z góry. Gdzieś w okolicy Vanosa. Miałem ostatnio kupione 2 nowe vanocy za 2tys zł.

Podejrzewałem panweki ale przy wzroście obrotów powinno mi głośniej pracować i halasowac. A tu jak wchodzę na 3tys+ to silnik pracuje pięknie


Byłem u mechanika i mówi że dla niego jest to rozrząd i dopiero w piątek zajrzy. Ale boję się że wymienię rozrząd a będą to jednak Panweki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ wydaje mi się, że rzecz która wydaje ten dźwięk musi być zależna od oleju, ponieważ rano jak odpalam (olej jeszcze nie zdążył nasmarować wszyskiego) słychać ten dźwięk, po 10 sekundach jest ok do momentu aż się nagrzeje olej i rozrzedzi i wtedy dźwięk występuje stale przy 1500-2500 tyś. obr.

Samochód oddany do Mechanika, napisze o wyniku.

W pierwszej kolejności ma sprawdzić panewki i wał (ponieważ ja go o to prosiłem, on od razu chciał wymienić rozrząd bo to jest przyczyna wdłg niego), a następnie jak wszystko bedzie dobrze ,wymienić cały rozrząd.


Ale jeśli ktos miałby ochote dodać swoje uwagi to bardzo proszę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mechanik rozłożył spód i ja pojechałem do niego i widziałem, że panewki od spodu były trochę przytarte, ale odrobine i postanowiłem je wymienić, ale druga rzecz gorsza ze okazało się, że tak zwane "wałki wyrównoważające" są źle ustawione.

Powinny być wagą do dołu albo do góry prawda ? Może ktoś wie jak powinny być ?

a one były jeden w jedną stronę, drugi w drugą.

Czy to może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim położeniu wału sprawdzaliście - powinny być oba do góry, oba do dołu, oba na zewnątrz, albo oba do wewnątrz.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120i-sha/repair-manuals/11-engine/11-27-counterbalance-shafts/IOt3W7K


Dziwne, bo jeśli jest inaczej, to by znaczyło, że ktoś to źle złożył.

Może jak zmieniali Ci koła zębate od vanosa to spierdzielili? Jeśli tak, to w ogóle warto sprawdzić czy cały rozrząd poprawnie złożyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sytuacja wygląda tak, że kupiłem samochód i koleś zarzekał się, że rozrząd był wymieniany a wiec uwierzyłem po miesiącu wyskakiwał mi błąd 'korelacja pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym zaworów dolotowych'. Mechanik mówił, że to rozrząd i chciał go wymianić ale potem wyskoczył błąd Vanossa ssący-wymienił go na nowy z aso 900zł (NIEDŁUGO POTEM ZACZĄŁ SIĘ TEN DZWIEK W SILNIKU JAK NA FILMACH), potem zaczęły się błedy od vnaosa wydechowego-również został wymieniony na nowy. Błędy ustały ale dźwięk został.


Czyli uważasz ze przy wymianie pierwszego Vanosa mogło się to stać? Źle założył blokady i od tego jest ten dźwięk co na filmach ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że za pomocą blokad to ustawi poprawnie i wymienić ma dziś panewki jak mu przyjdą.


Będę na bieżąco informować o postepach czy to było przyczyną tych dźwięków z filmików.


Do tej pory będe mieć wymienione Vanosy oba, i spód zrobiony to co napisałem panewki oraz te wałki wyrównoważające/balansujące (czy jakoś tak).


Jeśli dalej będzie ten dźwięk to wymienie chyba rozrząd.


Boję się jendak ze zrobię tyle w silniku i okaże się, że to bedą te panewki w środku, ale jakby one były uszkodzone albo wał to samochód by źle pracował, a on super odpala, ma kopa, zbiera się idealnie itd tylko ten dźwięk ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc z realom rysunek kola pasowego z zebatka rozrzadu

Dzwiek rozrzadu nie pojawia sie nagle a to co slychac na filmiku to spalanie stukowe

 

Nie mogę znaleźć na realOem tego o co prosisz


Przepraszam ale strasznie jest mi ciężko zrozumieć to co napisałeś. Możesz napisać jeszcze raz jak dla laika ? Ja sam nie znam się na samochodach.


Przekazałem ta informacje mechanikowi o tym spalaniu stukowym.

Szczerze mówiąc brakuje mi już sił do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz napisać jeszcze raz jak dla laika ?

Wejdz na strone Realom , wpisz nr vin i szukana czesc - kolo pasowe walu korbowego - wyskoczy rysunek na ktorym bedzie kolo pasowe i to co jest za nim czyli zebatka rozrzadu - chce zobaczyc jak to jest osadzone

Pisales ze poprzedni wlasciciel wymienial rozrzad - pytanie tylko czy robil to mechanik czy wykonal to samodzielnie i czy zotalo to nalezycie wykonane

. Mój dobry kolega jest wieloletnim mechanikiem

Jak bardzo wieloletnim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=PF51-EUR-10-2010-E90N-BMW-318i&mg=11


Wybacz może Ty to znajdziesz. Wpisałem vin i wybrałem zakładkę silnik.


Kolega jest mechanikiem z 20 lat.


Był problem samochód szarpał, sam gasl. Wymienił vanosy i wszystko ok. Teraz został ten dźwięk.

Jeśli ustawienie tych wałków wyrownujacych nie pomoże to iść w wymianę rozrządu ??


Dorzucam fotkę spodu silnika jaką wysłał mi mechanik https://ibb.co/kmRQeS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega jest mechanikiem z 20 lat.

Mial wspanialy okres w dziejach motoryzacji do nauki i choc mam wrazenie ze go nie wykorzystal to zostawmy to na boku bo zakladam ze caly czas sie opiekuje Twoim pojazdem a wymienia wszystko na chybil trafil.Jest mechanikiem to musi miec komputer i powinien umiec z niego korzystac...

Był problem samochód szarpał, sam gasl. Wymienił vanosy i wszystko ok.

Przez vanosy nie bedzie takich objawow a ze to wszystko ustapilo to tylko przypadek ale juz jest za puzno na potwierdzenie tego - byl blad korelacji.Zakladam ze przed montazem vanosow zostaly sprawdzone czy wydech jest wydech a ssanie jest ssanie

Jeśli ustawienie tych wałków wyrownujacych nie pomoże to iść w wymianę rozrządu ??

Oczywiscie ze nie pomoze i nic nie napisales co by moglo rzucic jakis cien podejrzen na te walki-one maja badzo prote zadanie i gdyby go nie spelnialy to bys tego auta nie kupil

Dzidek 25 pisal Ci przeciez ze aby sprawdzic polozenie walkow trzeba tloka ustawic w punkcie zero-nie sadze zeby ktos je ruszal bo zeby sie do nich dostac to trzeba dol silnika w drobny mak rozebrac

Czy isc w strone rozrzadu?Najpierw poskladaj i trzeba zobaczyc dzieki komputerowi co nam silnik chce powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując nie jesteś w stanie nic więcej powiedzieć co to za dźwięk. Podpinajac pod kompa wyskakiwaly błędy korelacji między wałkiem a wałem, sondy i potem vanosa ssacego i tego wymieniłem. Potem po 2 miesiącach wyskoczył mi błąd wydechowego i to wymieniłem i wyczyscilem te czujniki i chodził jak należy. Został ten dźwięk. Błędów na razie nie pokazuje.

Jasne mam namiar na kolesia który jest zajebisty ale sam powiedział,on się nie bawi w zgadywanie. Rozbiera wszystko i robi pokolei a koszty wynoszą 7-9tys jak sam powiedział. Zależy co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, Że jeździłem po wielu mechanikach i nikt nie potrafił powiedzieć gdzie leży problem. Wszyscy mówili to samo po podpieciu pod kompa. Trzeba rozebrać i sprawdzić po kolei. To jest chore.

Zrobię ten samochód i chyba to sprzedam. To moje 3 BMW i chyba na tym muszę zakończyć swoją przygodę z tą marką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reasumując nie jesteś w stanie nic więcej powiedzieć co to za dźwięk

Pisalem-Spalanie Stukowe ale zeby zdiagnozowac co je powoduje silnik musi bys na chodzie-bedzie potrzebne foto swiec

Z bledami to jest tak ze jest to tylko wskazanie kierunku naprawy natomiast sam jej przebieg zalezy od interpretacji tego bledu przez odczytujacego

Jasne mam namiar na kolesia który jest [bAD] ale sam powiedział,on się nie bawi w zgadywanie. Rozbiera wszystko i robi pokolei

To omijaj tego czesia bo nie trzeba zgadywac zeby naprawic a wymieniac wzystko po koleji to nie jest naprawa

Elektronika nie zawsze musi wywalic blad ale podpinajac kompa powie nam co sie dzieje w srodku silnika...

Dodam jeszcze, Że jeździłem po wielu mechanikach i nikt nie potrafił powiedzieć gdzie leży problem.

Wiem-Odzytywanie tych cyferek to nie taka prosta sprawa

P.S

Gdzie mieszkasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Wyszkowie (50km od Warszawy w kierunku Białegostoku).


O tym spalaniu stukowym powiedziałem mechanikowi jutro do niego zadzwoni e. Świece były wymieniane jakos w styczniu bo szarpal na niskich obrotach i już nawet grotów nie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro z rana zadzwonię do mechanika i mu powiem.


Tutaj kolejny filmik jaki nagrałem ostatnio.


Straszne są te BMki Nowe. Kupiłem za 40tys, wsadzilem 3tys i co zaraz kupię nowy silnik za 10tys??

Nie rozumiem tylko jednego dlaczego to słyszę w przedziale 1500-2500obr. Dlaczego na niskich albo jak lecę na wysokim biegu na 3tys+ to zero, nic nie słychać?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka:

Auto szarpało, gasło i rzucało błąd korelacji bo był przestawiony rozrząd.

Przy wymianie (moim zdaniem zupełnie bez sensu) kół vanosa, mechanik poprawnie założył łańcuch, dlatego przez jakiś czas miałeś spokój.

Po jakimś czasie rozrząd znowu przeskoczył, i teraz masz ten dziwny dźwięk. I całkiem możliwe, że to spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.