Skocz do zawartości

Komunikat Oleju


kamilmichalec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , posiadam BMW 3 1.6 2014 , Przebieg 49000 km . Wyskoczył mi komunikat żebym dolał litr oleju , Otwieram maskę biorę za bagnet a tam rzeczywiście prawie sucho . Czy to jest '' Normalne '' w tych silnikach czy coś zaczyna się dziać . Jak byście mieli jakaś fotkę bagnetu od swojego auta to podeślijcie . I jaki olej lejcie do swoich 1.6 . z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 316i 2013 r. przy przebiegu 180000 km po ok. 4000 km od wymiany oleju silnik nie wziął oleju, na bagnecie cały czas jest max. Olej wlany mam castrol edge 5w30 long life. Przy najbliższej wymianie planuję zmienić olej na jeden z trzech: BMW 5w30 ll-04, shell 5w30 am-l lub total 5w30 long life, bo podobno są lepsze od castrola. A ile masz przejechane od wymiany oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sprawdziłem dzisiaj poziom oleju po niecałych 6 tyś km. od wymiany. Do stanu maksymalnego na bagnecie musiałem dolać 250 ml oleju. Koledze wyżej wyskoczył komunikat żeby dolać litr po przebiegu 22000km. Wychodzi na to, że silniki n13 potrzebują jednak trochę oleju na dolewkę, dobrze, że nie w dużej ilości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odkąd olej zmieniam co 15 tys nie było potrzeby dolewać, nawet po chipie na 220 koni. Cały czas leje Castrola 5w-30. Ciekawa rzecz, w instrukcji 118i jest napisane, że nie ma czujnika ilości oleju, że trzeba sprawdzać ręcznie. W 316i silnik ten sam a jak widać czujnik jest. Dziwne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Poniżej połowy nie schodzi. Natomiast nie kontroluje zaraz po wymianie, także nie wiem ile leją. Generalnie nie zauważyłem, żeby ubywało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej masz zalany?

Serwisowy, obecnie Shell.

Należało by zadać istotniejsze pytanie jeśli chodzi o konsumpcję oleju i kondycję silnika , przy jakich interwałach był wcześniej wymieniany olej max 15 tys czy jak zaleca ASO ok 30tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr oleju na 22 tyś to chyba jeszcze nie jest jakiś dramat. To normalne, że silnik może "brać" nieco oleju w zależności od stylu jazdy, zużycia itp.

Ale uwaga!


Temat tez zgłębiłem przy ostatnim swoim samochodzie - VW cc 1,8.

Tu problem był bardzo poważny i skończył się sprzedaniem samochodu w stanie praktycznie niejeżdżącym - oczywiście z dużą stratą finansową.

Opowiem dokładnie - ku przestrodze:

Pierwsza dolewka - 1l po ok. 3 miesiącach od zakupu (samochód nowy); po wyświetleniu komunikatu podjechałem do serwisu przerażony - co się dzieje; dolali i stwierdzili, że dla tego silnika to normalne i, że trzeba co jakiś czas dolewać (nawet mają w ofercie taki zestaw 1l oleju w opakowaniu pasującym do bagażnika).

I tak co kilka tyś (4-6) dolewałem 0,5l. Wymianę robiłem wg wskazań komputera tj. co ok. 30tyś. (long-life).

Wszystko zmieniło się przy ok. 100 tyś przebiegu - zużycie oleju zaczęło sięgać 1l na 2-2,5 tyś. km!!! Do tego olej przedostawał się do komory spalania, zalewał świece i zaczęły "padać" cewki. Generalnie masakra - co 2 tyg. samochód u mechanika bo nie pracował któryś z cylindrów. Diagnoza była okrutna - zużyte pierścienie na zaworach.

Jak się okazało jest to wada tego typu silników, tego producenta - zrobili jakieś pocienione tłoki z nietypowymi pierścieniami, które nie dawały rady. VW zorientował się w problemie i po cichu zmienił konstrukcję tłoków razem z pierścieniami i korbowodami (nie było żadnej akcji serwisowej). Pasujących pierścieni "starego typu" kupić nie można (nie produkują), wymieniać trzeba tłoki wraz z korbowodami lub frezować szersze rowki w tłokach pod typowe pierścienie (bez gwarancji, że będzie działać). Gwarancja już mi minęła - koszt naprawy ok. 14 tyś. (w ASO i podobnie u niezależnego) - sprzedałem auto u dealera VW (pewnie naprawili po kosztach).


Dlatego pamiętajcie (niezależnie od marki samochodu):

- nie bagatelizować większego zużycia oleju (z czasem może być tylko gorzej)!

- przeglądy i wymianę najlepiej robić w ASO (w większości jest tzw. "gwarancja mobilności" i można uzyskać przynajmniej częściową partycypację w kosztach naprawy, ja po gwarancji wymieniałem w niezależnych serwisach i nie było tematu; to dotyczy głównie silników z problemami - warto poczytać na forach i nie ryzykować jeśli takie problemy się pojawiają),

- i najważniejsze: ZAPOMNIJCIE O PRZEGLĄDACH I OLEJACH LONG-LIFE!!! Ja teraz (BMW 320d) olej wymieniam co 10 tyś km (lub raz do roku) niezależnie od wskazań komputera. Olej nie tylko smaruje ale również chłodzi i czyści silnik. Dłuższe przebiegi bez wymian to tragedia dla silnika (zapiekają się pierścienie, zbiera się syf, olej traci właściwości). Long-life to głównie chwyt marketingowy. Jak mój znajomy mechanik dowiedział się, że przez pierwsze 70 tyś km olej zmieniłem 2 razy to od razu poradził mi pozbyć się tego "złomu"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.