Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam taki problem a mianowicie wczoraj po włożeniu kluczyka w slot i wciśnięciu przycisku start/stop i po napompowaniu fotela (fotele comforty z pamięcią) wyskoczył napis na monitorze Restraint system Function of airbags,belt tensioners and belt force limiters faulty.Ensure your seats belt is fastend despite the fault i do tego między zegarami kontrolka airbagu.Po podpięciu do istyD jest błąd 93F9 ACSM/MRS aktywny zagłówek po stronie kierowcy.Skasowałem błąd i po około 10 minutach byłem się przejechać i było wszystko ok ale po zgaszeniu auta i ponownej próbie odpalenia znowu to samo czyli kluczyk w slot guzik start stop pompowanie foteli i znow ten sam błąd.Dodam że akumulator wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu na taki jaki był wcześniej czyli AGM jedynie w inpie zrobiłem reset i wymiane aku.Odnoszę również wrażenie że dzieje się to po napompowaniu fotela a gdy błąd już jest zapisany to wystarczy włożyć kluczyk w slot i pojawia się komunikat.Pomoże ktoś? Miał ktoś może taki problem?
Opublikowano
Czy autko było uderzone? Po zdjęciu osłony z tyłu oparcia fotela jest dojście na ładunku pirotechnicznego i kostki. Może się poluzowała. Ja mam auto po uderzeniu w tył i przyznam szczerze ze zastosowałem oporniki w obu fotelach. Ceny mnie położyły na łopatki. Raz miałem, że opornik się poluzował i pokazał się ten błąd. Po dociśnięciu i skasowaniu wsio jest ok.
Opublikowano
Dokładnie według raportu auto miało kolizje w Niemczech w 2012 roku na kwotę 1500€-2000€ a po moich oględzinach był to napewno błotnik prawy tylny w okolicach gdzie znajduje się skrzynka z bezpiecznikami. Przyznam szczerze ze nie jestem pewny czy ja mam w swoim wyposażeniu aktywne zagłówki ale skoro ista tak wskazuje. Podpowiedz proszę jak się dobrać do tej osłony z tylu siedzenia żeby nic nie uszkodzić przy demontażu. Zaowazylem również ze mam skoki napięcia ładowania akumulatora pomiędzy 13,99v a 15,1v ale niewiem czy ma to coś wspólnego z błędem poduszek.
Opublikowano
Dzisiaj podpinałem jeszcze raz auto pod inpe i iste i w inpie wychodzi ze błąd 93F9 ZK18/Kopfstuetze Fahrer a w iście wyszło że "zagłówek kierowcy za wysoka rezystencja na obecną chwile problem nie występuje" po pomiarach wyszło ze zagłówek kierowcy ma 3,0 oma a pasażera 2,4 oma.Moze to być przyczyna? Rożnica nie wielka ale może wystarczająca na bład.Była też informacja że przyczyna błędu może być alternator lub czujnik zderzeniowy.Jak już wcześniej pisałem miałem wachania napięcia ładowania.Na chwile obecną odłączyłem kabelki które idą do klemy IBS-u i wyczyściłem trochę kostkę z dwoma kabelkami która idzie do klemy plusowej gdyż była zaśniedziała.Na chwilę obecną ładowanie stabilne ale w okolicach 14v-14,2v.Wydaje mi się że trochę niskie ale nie wiem jakie powinno być najlepsze do akumulatorów AGM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogarnij najpierw ładowanie ale prawdopodobnie nie w tym problem. Ten błąd powinien być w sumie stały. Po kadowaniu pojawia się od razu?

Gdzie można dostać taki raport z ubezpieczalni ?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nie po kasowaniu nie pojawia się od razu właściwie od mojego ostatniego postu i rzeczy które zrobiłem czyli odłączeniu IBS-u i przeczyszczeniu wtyczki w klemie plusowej na razie się nie pojawił.Raport pobierałem z tej strony https://www.autodna.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Odnośnie mojego problemu z zagłówkiem to po kilku dniach obserwacji stwierdzam że błąd wyskakuje zawsze gdy na zewnątrz temperatura jest wysoka a w aucie się pożądnie nagrzeje i do momentu kiedy się nie schłodzi błędu nie można skasować a ista pokazuje aż 6,4 oma na zagłówku kierowcy i tak jak już pisałem dopiero po schłodzeniu wewnątrz auta schodzi do 3,0 oma i błąd można skasować.Dzisiaj postanowiłem zdjąć ten plastik z tyłu siedzenia kierowcy i okazało się że odłączony jest kabel od ładunku pirotechnicznego znajdującego się w górnej części fotela a wtyczka jest zaizolowana taśmą czyli ktoś coś kiedyś tam grzebał :mad2: a w po zdjęciu plastiku w foetelu pasażera owa wtyczka jest tam podłączona do ładunku.Ktoś coś doradzi? Zastanawia mnie fakt dlaczego błąd nie wyskakuje od razu skoro kabel odłączony. Zastanawiam się jeszcze nad rozłączeniem tego zagłówka za pomocą NCS EXPERT gdyż widziałem że jest taki wpis w module ABG ale czy coś to zmieni?
Opublikowano
No i wszystko się wyjaśniło.Tak jak u kolegi Em.Ka czyli opornik wsadzony w kostkę która powinna być podłączona do wkładu gazowego zagłówka.Czyli niemic skaleczył rzemiosło i poszedł na łatwiznę.Czy ktoś się orientuje jaki koszt wymiany tego wkładu? Kolega Em.Ka napisał żę cena go położyła na łopatki ale jestem ciekaw konkretnie ile bo sam wkład ori to koszt około 400zł i czy ewentualnie da rade samemu zmienić ten wkład?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Dzięki wielkie kolego speed1211.Przestudiuje tą instrukcje i głęboko się zastanowię czy dam rade sam czy jednak serwis.Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie sobie poradzisz.

Wypinasz wtyczkę od zagłówka, wyciagasz zagłówek, zdejmujesz tylna obudowę i wykrecasz ustrojstwo :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Spokojnie sobie poradzisz.

Wypinasz wtyczkę od zagłówka, wyciagasz zagłówek, zdejmujesz tylna obudowę i wykrecasz ustrojstwo :wink:

 


Ok.W sumie im dłużęj patrzę na tą instrukcje to stwierdzam że faktycznie nie powinno być większego problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.