Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chcę kupić poliftowe bmw 335i cabrio lub coupe do 20tyś €, jednak zastanawiam się nad skrzynią biegów. Manual jest dobry do upier*alania beemki bokiem, Automat wygodny na miasto, ale nawet po wgraniu sterowania z Alpiny zbyt wolny, a DKG? No własnie, czy ta skrzynia jest żywotna, jak z serwisem? Dodam tylko ze nie mam zamiary podnosic mocy beemki. Ma to być dobra seria (no może jakiś przelocik)...


P.S system audio:

Harman/Kardon czy tez logic7 gra duzo gorzej od Inviduala? Miał ktoś styczność z tym systemem?

Opublikowano

Manual jaki jest każdy wie.

Automat jest stosunkowo wolny, soft alpiny pomaga nieco przy ustawieniu sport, ale podobno pogarsza osiągi w normalnym trybie. Są to subiektywne odczucia ludzi z forum, którzy sobie zmienili soft.

Na duży plus tej skrzyni trzeba zaliczyć dużą wytrzymałość, spokojnie wytrzymuje 500-600 koni i 600 Nm, co przy seryjnym silniku gwarantuje duży zapas wytrzymałości.

W wersji z łopatkami na kierownicy jest całkiem spoko, jak nie ścigasz się na 1/4 gdzie ułamki sekund się liczą to jest bardzo dobry wybór. Tryb sport, łopatki i trochę doświadczenia pozwala całkiem, całkiem fajnie latać.

Skrzynia DKG jest dużo bardziej skomplikowana w konstrukcji od automatu, więc jest więcej części które potencjalnie mogą się zepsuć. Za to szybkość zmiany biegów to bajka.


Oczywiście teoretycy podadzą ci o ile setnych sekundy zyskasz na zmianie biegu. Ale przy normalnej, przeciętnej jeździe automat czy dkg jest najbardziej komfortowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dkg jest dużo mniej płynne zwłaszcza przy jeździe w mieście lekkie poszarpywania potrafią irytować. Ja bym wybrał automat.
Opublikowano

A jak to wyglada ze spalaniem, jesli chodzi o te skrzynie?

Oczywiscie nie oczekuje ze auto bd palic 4l/100.

Jestem swiadomy ze te ponad 300koni potrzebuje zassać parę oktanów. Manual najpewniej spami najmniej, ale automat vs dkg?

Tylko dodam ze mialem kiedys Audi S6 2004r niestety z automatem.... Autko piekne, silnik jeszcze lepszy (4,2 V8), jednak ta skrzynia zepsula wszystko. Strasznie sie przez to zniesmaczylem do automatu.

Kolega ma przedliftową 330i e90 w automacie... strasznie to zamula..

Opublikowano

DKG jest najlepsza opcja w tym samochodzie.

Spalanie mniejsze niż manual i automat, dodatkowy plus to 7 biegów, szybkość zmiany biegów bez porównania.

Mechanicznie mało awaryjna skrzynia, jedyny mankament to cieknąca pokrywa mechatroniki, przecieki pojawiają się już przy 50 tys km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.