Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


pod koniec stycznia udało mi się kupić taki oto samochód:

QDPecnp.jpg



VIN: WBAUY11020F042078

Type code: UY11

Model: 320D (EUR)

E-F-R series: E91 LCI (LifeCycleImpulse)

Series: 3

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N47T

Displacement: 2.00

Power: 135 (183 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: FMAT - POLSTER IMPULS M

Prod.date: 2011-09-08

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CD Brake Energy Regeneration

S2K9 LM RAEDER V-SPEICHE 360

S4AE Armrest front, retractable

S4CG Interior trim strips "satin-silber" matt

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S6FL USB/audio interface

S6VC STEUERUNG COMBOX

P7KA NAVIGATIONPAKET BUSINESS

P7RS Package Comfort

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV

S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST

S205 Automatic transmission

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S230 Extra package, EU-speciifc

S240 Steering wheel, leather

S249 Multifunction f steering wheel

S313 Fold-in outside mirror

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S488 Lumbar support, driver and passenger

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S606 Navigation system Business

S612 BMW Assist

S615 Extended BMW Online Information

S616 BMW Online

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

S698 Area-Code 2 for DVD

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S879 Operating instructions German


Od chwili zakupu, samochód przeszedł kilka zmian. W przyszłości zamierzam robić fotorelacje z ewentualnych napraw.


Pozdrawiam

Opublikowano

Zmiany od momentu zakupu:

- dołożone relingi niskie, czarny mat

- przyciemnione tylne szyby

- założone felgi aluminiowe 16'

- polerka lakieru tak na szybko, czyli tylko pastami


Z mechanicznych rzeczy:

- wymiana oleju i filtra

- wymiana filtra kabinowego


Korzystając z Waszego doświadczenia podpowiedzcie na co zwrócić uwagę.


Co do servotronica to jak możesz to napisz czym się różni od zwykłego wspomagania elektrycznego? Dotychczas jeździłem tylko oplem corsą ze wspomaganiem elektrycznym i powiem szczerze, że tam to jakoś dziwnie samochód się prowadzi, nie czuć za bardzo tego co się dzieje z kołami. Bałem się tego wspomagania w BMW, ale jak się przejechałem to za bardzo nie czułem różnicy pomiędzy wspomaganiem hydraulicznym.


Automat przyjemnie zmienia biegi. Dlatego nie wiem, czy wymieniać w ogóle olej. Jakie są wasze doświadczenia?

Opublikowano

Na chwilę obecną samochód wygląda tak:

GmnkUA4.jpg

RvhbZcU.jpg

V6NNzqI.jpg


Jeszcze jedna wątpliwość, mierzyłem szyby z przodu, wyszło 80% przepuszczalności światła. Wychodzi zatem, że żeby jeździć zgodnie z prawem to można użyć foli przyciemniającej w 10%. Ktoś przyciemniał może u siebie, jeżeli tak to jaką folią i czy nie miał problemów z widocznością?

Opublikowano

gratulacje auta! pięknie się prezentuje :cool2:

ja u siebie mam lekko przyciemniony przód i powiem, że jest super! nie przeszkadza w ogóle, zaś miśki jeszcze się również nie ustosunkowały do nich, choć kilka razy stali na pasie obok i przyglądali się

(jak chcesz zobaczyć jak to u mnie wyszło to w zasadzie wszystkie fotki w galerii mam z takimi szybami, zaś parametry z certyfikatu są na końcu 1 postu - 50/20/05a - nie wiem do końca co oznaczają te parametry, ale są ;)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano (edytowane)

Te niskie bardziej mi się podobają, a w sumie były w tych samych pieniądzach co te wysokie.


Jakiś czas temu pojawił mi się komunikat o zużytych klockach z tyłu. Rzuciłem na nie okiem i okazało się, że są tak na 90%. Skasowałem inspekcje i na desce wyświetliły się takie oto rzeczy:

elWWaSC.jpg

iXEunYv.jpg

Okazało się, że przerwał się przewód od czujnika zużycia klocków. Zakupiłem zatem:

7Jro6AU.jpg

PO3UOa1.jpg

I zabrałem się za wymianę. Sprawa prosta, trzeba tylko odkręcić kilka śrub trzymających osłonę nadkola, wyjąć stary czujnik i zastąpić nowym. Sam czujnik najprawdopodobniej można przymocować do wewnętrznego klocka bez zdejmowania zacisku. Ja demontowałem ponieważ przy okazji chciałem przeczyścić zaciski z rdzy. Całość 40 min roboty.

WbSTqh5.jpg

Białe łączenie - czujnik zużycia klocków

Szare łączenie - czujnik ABS


Po podłączeniu nowego czujnika i skasowaniu inspekcji wszystkie ostrzeżenia zniknęły.

Edytowane przez Marcin1987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko eibach prokit + koła minimum 17" uratują wygląd tego auta.... o bixenonach i sport kierownicy nie wspomnę...
Opublikowano

Jeśli się okaże, że auto zostaje na dłużej:

eibach prokit (masz na myśli zawieszenie?) - myślę że nie, chyba że da się obniżyć, przy jednoczesnym zachowaniu obecnej "miękkości"

koła minimum 17" - chciałbym

bixenony - raczej nie

sport kierownica - chciałbym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
eibach prokit (masz na myśli zawieszenie?) - myślę że nie, chyba że da się obniżyć, przy jednoczesnym zachowaniu obecnej "miękkości"
Fizyka nie pozwala. Przy każdym obniżeniu jest uszczerbek na komforcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Eibach prokit jest genialne (same sprężynki) - zachowujesz komfort w 90% i obniżasz auto o ok. 2cm... Komfort to opony NIE runflat...

Bixenony: dość droga i upierdliwa impreza ale za 3k powinieneś się wyrobić z montazem oraz zaslepkami sprysków... WARTO

Kiera sport: wystarczy zakup, montaż to 20 min... WARTO

Generalnie lepiej kupić auto wyposażone w te rzeczy fabrycznie, tu moja e91 na prokicie i 18":



http://static.pokazywarka.pl/g/b/0/a0bfb46fc6a1f3ec9ca0028e174febb5_big.jpg?1525086522


http://static.pokazywarka.pl/s/v/u/d0f7f6616b622de1fa908942b199cb08_big.jpg?1525086670

Opublikowano

Gratuluje autka.

Generalnie uważam, że lepiej jak już wszystko jest w fabryce ogarnięte, ale niestety kupując samochód miałem ograniczony budżet. Bardziej zależało mi na stanie technicznym oraz na tym żeby auto było bezwypadkowe. Poruszają się w jakichś widełkach cenowych trzeba było iść na kompromis kosztem np. wyposażenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak stan techniczny? Rozrząd miałeś wymieniony? jezeli od handlarza to pewnie nawet nie wiesz czy ruszany... uroki brania aut od handlarzy... :(
Opublikowano
Tak, samochod był kupiony od handlarza. Rozrząd nie był ruszany. A przez stan techniczny rozumiem to czy ktos samochód serwisował i gdzie. W tym przypadku sprzedający pozwolił samochodem przejechać się na tablicach serwisowych z podłączonym komputerem. To dało mi podstawy stwierdzić czy samochód jest warty uwagi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli na rozrząd szykuj kase. Druga sprawa sprawdziłeś wartości ciśnien dpf na wolnych i wysokich obrotach?
Opublikowano
Czemu mam szykować? Na chwilę obecną nie widzę (słyszę) żadnych niepokojących oznak. Jeśli takie się pojawią to będę myślał, chociaż dla mnie to nie jest jakiś problem, ponieważ takie już są dzisiejsze samochody i trzeba się z tym pogodzić. Kupując ten samochód byłem świadom jego wad, ale nie zamierzam (jak niektórzy piszą na forum) wymieniać czegoś prewencyjnie. Co do DPF wszystkie parametry w normie.
Opublikowano
Z rozrządem w N47 jest tak, że nie musi być go słychać przed zerwaniem :D Kupując auto z tym silnikiem trzeba wliczyć w koszty wymianę rozrządu :/

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem przeciwnikiem brania aut od handlarzy bo nigdy ci taki nie powie czy byl rozrząd wymieniany miesiąc temu czy może nigdy. Biorąc od handlarza pakujesz sie w pakiet startowy wynoszący od 3 do 13 tysiaczków... ewentualnie nie robisz nic i czekasz aż coś łupnie :(
Opublikowano
Te relingi robią robotę! Eibacha bym się nie bał,ale musiałbyś zrezygnować z run flatów, nie doczytałem czy już to zrobiłeś :) Jak nie chcesz iść w m-pakiet, to poluj na sportowa kierownicę z podgrzewaniem, super sprawa :D
Opublikowano

Dzięki za rady, ale na pewno nie będę niczego wymieniał jeżeli nie ma żadnych objawów.

Opony mam zwykłe, na takich kupiłem i pewnie przy takich zostanę. Nie prowadziłem nigdy samochodu na ROF więc nie mam porównania, ale tak jak teraz jest mnie satysfakcjonuje. Z niższym zawieszeniem bardziej mi się podoba. Jeżeli moje zawieszenie się posypie to na pewno przemyślę poważnie sprawę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie nie masz co i po co wymieniać, skoro auto już wisi od jakiegoś czasu na allegro...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.