Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Postanowiłem założyć nowy temat aby potrzebujący pytali a znający temat odpowiadali.

Sam jestem nowym forumowiczem i auto które posiadam obecnie to moje pierwsze BMW ( każdy kiedyś zaczynał ). To co mnie skłoniło do założenia tematu, to strasznie wysokie ceny takich usług. Niedługo po kupnie mojej f30 borykałem się z problemem automatycznego ustawiania ksenonow i światłami DRL. Szukałem na forum i nic, a jak to w PL, jak ktoś coś wiedział, to opierało się to o tysiące. Za samą diagnostykę w Białymstoku chcieli ponad 400. Zacząłem zgłębiać temat i zauważyłem ze Święci garnków nie lepią. Teraz zaopatrzyłem się w ICOM i oprogramowanie. Problem rozwiązałem za pomocą dwumetrowego kabelka i lutownicy. Potem doposazylem sobie auto w asystentów kierowcy.

Za coś takiego chcą po pare tysi, a większość z takich rzeczy można załatwić za pomocą kabelka za 50 zł , a jak to tez za drogo, to można samemu zrobić kabel.

Owszem, pewne rzeczy jak aktualizowanie sterowników wymagają ICOMa, ale nadal nie rozumiem cen za aktualizacje ponad 1000 zł.

Czekam na wymianę informacji między forumowiczami za free. Sam szukając rozwiązania swoich problemów zgromadziłem dużo schematów i instrukcji kodowania. Chętnie się podzielę i zaczerpnę wiedzy od innych, aby takie rzeczy były powszechne i darmowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz coś więcej o tym poziomowanie xenonow. Przerwał się gdzieś przewód od czujników poziomowanie ? Sam ma z tym problem.
Krzysztof
Opublikowano

Czytałem o twoim problemie. Prawie na pewno masz problem z czujnikiem przy wahaczu. Jeszcze nie znalazłem schematu tego czujnika i połączenia go. U mnie był problem z modułem w reflektorze, a dokładniej przerwane połączenie LIN.

Sprobuj sprawdzić czy na wtyczce od czujnika masz prąd. Myśle ze czujnik działa przez magistrale LIN wiec jeśli napięcie jest ok, to możesz zastąpić sygnał LIN z drugiego czujnika i sprawdzić czy zadziałało.

Opublikowano

Sprawdziłem to. Czujniki nie działają na zasadzie LIN tylko raczej jako potencjometry połączone z ICM. Żeby wyeliminować błąd w postaci przerwanego obwodu musisz zastąpić kable https://www.newtis.info/tisv2/obj/CUF7UMrS z kablami przy ICM https://www.newtis.info/tisv2/obj/CTtuB3Kj

Połączenie wg schematu https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-318d-lim/wiring-functional-info/chassis-suspension/integrated-chassis-management/sensor-system/FplJhQcu

Opublikowano
Jeśli masz miernik za kilkanaście zł z opcja mierzenia ciągłości obwodu, to sprawdzisz szybko czy problem jest po stronie kabli
Opublikowano
Kolejny problem, jaki napotkałem to kłopot połączenia e-sys przez ICOMa. Rozwiązania są różne ale prawie zawsze skomplikowane. Oto najprostsze. Zainstalować „EasyConnect utilyty”, wybrać w oknie Type: remote, IP wpisać IP swojego ICOMa, Mode ustawić na OBD_ab625, zaznaczyć ICOM lock i wcisnąć Check. Dalej otworzyć e-Sys i ustanowić połączenie ICOM z podanym adresem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info. Chyba pozbyłem się problemu, wyjdzie jutro bo jadę w dłuższa trasę. Powód był banalny. Założony był siłownik od f30 montowany na wahacz a musi być montowany pod wahaczem. Wymieniłem wszystko czyli czujnik, mocowania i dźwigienki. Błędy dały się wykasować a napięcie na tylnym czujnik pokazuje od 1,64-1,87 V. Możesz sprawdzić jakie masz napięcie u siebie ?
Krzysztof
Opublikowano

A pisali, że 10k trzeba dawać...

Jak możesz to zrób poradniki DIY dla F30.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodowanie serii Fxx za pomocą ESYS, to żadna tajemna wiedza. Praktycznie wszystkie informacje dostępne są w necie: instrukcje, listy możliwych do zakodowania opcji, na youtube masa filmików z całą procedurą.

Na podstawie tego co znalazłem, doposażyłem swoje auto w nawigację, tempomat (trzeba był dopisać opcje do wyposażenia), zakodowałem m.in. pamięć start/stop, wskaźniki sportowe, temperaturę opon, cyfrową prędkość na wyświetlaczu BC, funkcję office (wyświetla na ekranie i czyta tekst SMS).

Wystarczy tylko trochę czasu i chęci.

Opublikowano
Dokładnie tak, jak piszesz. Jest tego masa i tylko trzeba poszukać. Niestety w naszym kraju jest tak, ze jak ktoś znajdzie źródło, to zaraz chce kasy za taką wiedzę. Kodowanie VO jest powszechnie znane, ale już instrukcje kodowania FDL wszystkie brałem z forów zagranicznych, gdzie na pytanie „jak to zakodować” nie słyszymy „przyjedź a my za kilka stówek to zakodujemy, bo nikt inny nie umie”. Co do cen, to jak pytałem o doposażenia takie jak zrobiłem, to nie zamknęło się w 10k. Teraz w najbliższych dniach chce przetestować metodę dodania BMW apps bez kupowania drogich kodów FSC. Jak zda egzamin, to się podzielę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak i nie.

Fakt, jeden znajdzie źródło i chce kasę, ale drugi nie siądzie nawet na 10 minut przed kompem aby cokolwiek poszukać, a chce aby podać mu wszystko na tacy.

Ja spędziłem długie godziny na poszukiwaniu informacji o kodowaniu VO i FDL (jeszcze raz powtórzę: wszystko jest ogólnie dostępne i bardzo dokładnie opisane), potem z duszą na ramieniu testowałem wszystko na swoim aucie aby czegoś przez przypadek nie uwalić.

Tak więc sorry, ale jeśli ktoś mnie pyta o jakieś podstawowe rzeczy, bo z lenistwa nie chciało mu się otworzyć pierwszego lepszego PDF'a lub odpalić jednego czy drugiego filmiku na youtube, mówię :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obecnie dostępny jest darmowy launcher ważny 5 miesięcy od momentu zainstalowania.

Ten czas wystarczy na ogarnięcie swojego auta.

Opublikowano
Kolego „sołtys” mam pytanie co do kodowania temperatury i ciśnienia opon. Musiałeś dokładać moduł odczytujący dane z czujników w kołach, czy miałeś go zamontowanego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niczego nie musiałem dokładać. Mam u siebie opcje 2VB, dzięki czemu w info o pojeździe miałem wyświetlane ciśnienia. Wystarczyło zakodować RDC_SAFETY i mam teraz ciśnienia i temperatury.
Opublikowano
Niczego nie musiałem dokładać. Mam u siebie opcje 2VB, dzięki czemu w info o pojeździe miałem wyświetlane ciśnienia. Wystarczyło zakodować RDC_SAFETY i mam teraz ciśnienia i temperatury.

 

Fajnie, czyli jak mam ciśnienie sprawdzane to temperatura to tylko kwestia zakodowania.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.